Jump to content

‘De PC als spelcomputer is zo goed als dood’


nationalist

Recommended Posts

Ik denk dat het komt omdat er elke maand wel weer een betere PC op de markt komt. Als je dus constant de beste spellen op de PC wil spelen, moet je misschien wel elke twee jaar een nieuwe kopen. Met een console kan je wel 7 jaar vooruit.

Daarbij komt dat een console is bedoeld om mee te gamen, en een PC gewoon een groot mediastation is. Wat kan je er niet mee doen? Vandaar dat een game erop spelen nooit ideaal kan worden, want je kan er niet oneindig veel spellen mee spelen. Daarmee bedoel ik dat als je op een PC speelt, je niet even een oud spelleke kan pakken, tenzij je die eerst weer installeert. Terwijl je op een console geen instalatie en de-instalatie nodig hebt.

ik graag op een console speel en tergelijkertijd ook men pc kan opzetten naast me en daar ook wat op doen(als ik bvb dood ben op COD4 leg ik een muziekje op)
Dus jij blaast altijd die hardcore door je headset :N

nee LOL ik zet de muziek echt niet hard zoals sommige NOOBS en zeker geen hardcore :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 111
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    14

  • 007 RoadRunner

    5

  • Ferre

    5

  • ikt

    5

Ik speel zo goed als niet op een PC omdat:

Ik graag op een groter scherm speel, namelijk een HD-DVD met een PS3 met blu-ray en HDMI-kabel (en ga nu niet gaan zeggen dat een PC beter graphs heeft dan HD-tv met HDMI kabel, als je eerlijk bent weet je dat dat niet waar is, als je PS2 vergelijkt met PC is PC 10 x beter, maar PC-gamers moet eindelijk eens gaan toegeven dat consoles ook goed worden.)

ik graag op een console speel en tergelijkertijd ook men pc kan opzetten naast me en daar ook wat op doen(als ik bvb dood ben op COD4 leg ik een muziekje op)

ik niet graag met een muis of toetsenbord werk maar veel liever met een compacte controller

omdat ik op PS3 blu-ray films kan afspelen en dit niet op mijn laptop kan.

omdat ik op een console de hardware niet steeds moet veranderen, wat veel duurder is dan een console.

Hoezo zijn die van een PS3 beter als je PC HD Full is dan is de pc nog beter of zie ik het nou verkeerd???

En scherm kun je tegewoordig net zo groot krijgen als een TV scherm.

Ik bedoel dat zolang je geen (full)-HD pc hebt die een HDMI kabel gebruikt naar een (full)-HD scherm, niet over de beelden van een PS3 kan geraken, en dan nog moet het een zeer dure PC zijn en moet die het liefst van al nog eens blu-ray ondersteunen en moeter dan ook nog games bestaan voor PC die blu-ray gaan ondersteunen, en over ingebouwde HD-DVD ga ik maar zwijgen, want dat is VERLEDEN TIJD, spijtig voor de mensen die dit in hun PC/laptop zitten hebben en zo hun geld in de vuilbak hebben gesmeten LOL

Link to comment
Delen op andere websites

pc is inderdaad aan het verouderen dat komt omdat de console populairder dan ooit aan het worden is.

niemand wil zo lang wachten met instalatie,soms heb je kans dat de instalatie niet gaat,

elke maand een videokaart kopen voor het ultieme beeld van een game te vertonen.

ik heb vroeger een tijdje pc gamer geweest toen ik 12tal jaar was dan was dat

unreal tournament,delta force leuke games trouwens maar nu moet je een zware

pc kopen voor die games.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit zijn de eisen voor Gears of war voor de pc:

Minimum system requirements:

* OS: Windows XP or Windows Vista

* Processor: Intel 2.4 GHz or AMD 2.0 GHz or higher

* HDD space: 12 GB

* Graphics card: NVIDIA GeForce 6600 or ATI X700 or higher

* Online multiplayer: Broadband Internet connection and Games for Windows LIVE Silver Membership (included)

Daar gaat mijn pc flink overheen.

ik kan die op maximum spelen gaat lekker lekker snel alles .

En ik denk GTA 4 rond 2009 uit gaat komen voor de pc is mijn pc al wel weer een stuk beter dus gaat wel lukken denk ik heb er flink voor gespaard om mn pc zo goed te krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

PC als platform dus langzaam dood aan het gaan en worden consoles met de dag populairder.

PC gamen is niet bijna dood. De VS is een van de landen waar de minste hoeveelheid PC games worden verkocht, zeker als je het vegelijkt met Duitsland, Engeland e.d.

Toch is in de VS 14% van de in de WINKEL verkochte spellen voor de PC. Online verkopen zoals Steam worden daar niet bij gerekend en dat zijn op het moment 15 miljoen accounts. Dan kan je zeggen dat de consolemarkt domineerd met 86% van de verkopen maar dan vergeet je dat er bij consoles enorm veel platforms zijn. Xbox, X360, PS2, PS3, Wii, DS en PSP. Dat zijn 7 consoles die allemaal meedelen in die 86%. Dus voor eenland waar PC games het minst verkocht worden is het nog een enorme hoeveelheid, zeker als je bedenkt dat de bedrijven achter die consoles al jaren proberen PC gamers een console te laten kopen door exclusives, extra content en grote advertising campaigns.

Ik bedoel dat zolang je geen (full)-HD pc hebt die een HDMI kabel gebruikt naar een (full)-HD scherm, niet over de beelden van een PS3 kan geraken

GTA IV zal een "HD" resolutie krijgen van 720p en géén 1080p. Denk eraan dat 720p voor een computerbeeldscherm maar 1280x720 is. Ik heb in geen jaren zo'n lage resolutie gebruikt bij het spelen van games. standaart gebruik ik 1440x900 en niet op een MasterTV van 3 voet maar op een 20" scherm dus eigenlijk speel ik al jaren in HD en datn heb je echt geen supercomputer nodig.

niemand wil zo lang wachten met instalatie,soms heb je kans dat de instalatie niet gaat,

elke maand een videokaart kopen voor het ultieme beeld van een game te vertonen.

Is het niet zo dat de PS3 bij een aantal games verplichte installaties heeft? Dat is dus geen reden om geen PC games te gebruiken. Ik vind gamen op de PC juist fijner want na die installatie heb je geen schijfje meer nodig om te spelen en heb hoef dus niet telkens met schijfjes te gaan rommelen als ik een ander spel wil spelen en als je zo'n DVD kwijt bent dan kan je het niet meer spelen.

Ik krijg zo eens in het 1,5/2 jaar een nieuwe PC en ik kan elke game op gelijke kwaliteit met de nieuwste consoles spelen en hoef echt niet elke maand een nieuwe video card te kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Is het niet zo dat de PS3 bij een aantal games verplichte installaties heeft? Dat is dus geen reden om geen PC games te gebruiken. Ik vind gamen op de PC juist fijner want na die installatie heb je geen schijfje meer nodig om te spelen en heb hoef dus niet telkens met schijfjes te gaan rommelen als ik een ander spel wil spelen en als je zo'n DVD kwijt bent dan kan je het niet meer spelen.

Ik krijg zo eens in het 1,5/2 jaar een nieuwe PC en ik kan elke game op gelijke kwaliteit met de nieuwste consoles spelen en hoef echt niet elke maand een nieuwe video card te kopen.

ik speel nu liever op een console,en nee de ps3 hoeft niet bij aantal games een instalatie te doen

alleen voor een update :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Mensen die zeggen dat de pc als spelcomputer dood is zijn gek. Het grootste deel mensen speelt op de pc een goed voorbeeldje hier aan is WoW(World of Warcraft). Ik weet niet exact hoeveel spelers maar in ieder geval veel meer dan consolegamers.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij komt er zelfs geen pc versie van GTA IV, Rockstar wil doorgaan met de consoles (zeker de ps3)

Rockstar wil verder met de PS3 hé, daarom heeft de Xbox 360 die exclusive content en is die versie ook gebruikt bij alle screens, demo's en trailers. Rockstar maakt dat alleen omdat Microsoft ze flink heeft betaald, als Sony had betaald zoals vroeger was de PS3 degene met de meeste support en als Geforce ofzo had betaald was dat zo bij de PC. Dat ze verder willen met de PS3 is nergens op gebaseerd en zeker niet nu Microsoft ze het meeste betaald en niet Sony.

Ik denk dat er wel degelijk een PC versie komt en ik zal je vertellen waarom:

1) Ze komen nu alleen op die consoles uit omdat de companies erachter geld betalen daarvoor. Na een bepaalde tijd vervalt dat en kan hij op de PC gereleased worden waar ze nog flink aan kunnen verdienen want zoals ik in m'n vorige post al zei wordt in het minst PC game vriendelijke land ter wereld nog altijd 14% van de games uit de winkel voor de PC verkocht en daarnaast nog online verkopen.

2) Er was een gerucht dat GTA IV in october zou uitkomen en daar hadden ze NIET op gereageerd. Als er echt geen PC versie zou komen hadden ze het ontkent zodat mensen die nu nog op een PC versie wachten tog een console gaan kopen zoals de bedoeling achter die delay is, PC gamers over halen een console te kopen.

ik speel nu liever op een console,en nee de ps3 hoeft niet bij aantal games een instalatie te doen

alleen voor een update :Y

Géén verplichte installatie? Ik heb hier een mooi nieuwsberichtje gevonden van zeker 2 games die een verplichte installatie van 20 min. hebben en 5 gb aan ruimte innemen. lees het maar eens.

De Playstation 3-versie van Lost Planet: Extreme Condition, het actiespel van ontwikkelaar Capcom, zal een verplichte installatie kennen, die zo'n vijf gigabyte van je harde schijf in beslag zal nemen. Net als Devil May Cry 4, de game die eveneens afkomstig is van het Japanse bedrijf, zal het spel een kleine twintig minuten nodig hebben om te installeren. Hierdoor zullen de laadtijden drastisch ingekort worden ten opzichte van de andere versies.

EDIT: Oblivion zal ook een verplichte installatie kennendus dat zijn er al 3

Bron

Bewerkt: door 007 RoadRunner
Link to comment
Delen op andere websites

Ik speel zo goed als niet op een PC omdat:

Ik graag op een groter scherm speel, namelijk een HD-DVD met een PS3 met blu-ray en HDMI-kabel (en ga nu niet gaan zeggen dat een PC beter graphs heeft dan HD-tv met HDMI kabel, als je eerlijk bent weet je dat dat niet waar is, als je PS2 vergelijkt met PC is PC 10 x beter, maar PC-gamers moet eindelijk eens gaan toegeven dat consoles ook goed worden.)

ik graag op een console speel en tergelijkertijd ook men pc kan opzetten naast me en daar ook wat op doen(als ik bvb dood ben op COD4 leg ik een muziekje op)

ik niet graag met een muis of toetsenbord werk maar veel liever met een compacte controller

omdat ik op PS3 blu-ray films kan afspelen en dit niet op mijn laptop kan.

omdat ik op een console de hardware niet steeds moet veranderen, wat veel duurder is dan een console.

De PC als ie goede hardware heeft is WEL mooier dan PS3 op hdtv. LCD monitoren kunnen al hogere resoluties aan dan FULLHD op je hdtv. En je kan ook nog is gewoon lekker je pc op je hdtv aansluiten via hdmi dvi of vga. Dus dat slaat nergens op :puh: En dat muziekje opzetten kan je ook ff op de pc doen door te alt-tabben.

Ben geen pc gamer ofzo :puh: heb 360 en pc, maar dacht leg het ff uit :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Het is gewoon simpel: de pc zal altijd krachtiger, flexibeler en beter blijven als een console, mits je natuurlijk een high end pc pakt. Als je altijd het beste van het beste neemt, zit je handig boven een console. En dat zal altijd zo blijven. Het probleem met een console is dat de hardware na een tijdje toch wel veroudert en je het niet kan upgraden, bij een computer is er toch wel een zeker mogelijkheid van upgraden zodat je een steeds betere pc heb. Mij lijkt het zeer onwaarschijnlijk dat de PC-Game industrie uitsterft, daar is de markt nog te groot voor.

Greetz :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Michael Fitch: "Ontwikkelen voor de PC is niet leuk meer"

Michael Fitch van Iron Lore Entertainment heeft na het sluiten van het bedrijf een boekje open gedaan over zijn ervaringen met het ontwikkelen van games voor de PC. Hierbij neemt hij als voorbeeld Titan Quest, dat in 2006 uitkwam.

Piraterij noemt Fitch als het grootste probleem. Onafhankelijke ontwikkelaars zonder een al te groot budget hebben daar het meeste last van, aldus Fitch. De games die zij uitbrengen kunnen zich geen enorme marketingcampagne veroorloven en moeten het daarom hebben van mond-tot-mond reclame. Wanneer mensen echter een illegale versie spelen, kan deze (onder andere door de beveiliging die erop zit) slecht draaien, waardoor mensen die dit spelen een negatief beeld van de game krijgen.

Aan de andere kant is piraterij inmiddels zo groot, dat van alle mensen die een PC-game spelen, ongeveer negentig procent dat illegaal doet. Dit betekent dat wanneer slechts één procent meer mensen de game daadwerkelijk koopt, er tien procent meer aan wordt verdiend. Fitch zegt dat Titan Quest uiteindelijk geen verlies draaide, maar het geen goed toekomstbeeld is als het zo door blijft gaan.

Fitch noemt in zijn weblog ook hardwarefabrikanten die hardware ontwikkelen met te weinig vernieuwing, het op de achtergrond runnen van allerlei applicaties op de PC met als gevolg te weinig beschikbaar werkgeheugen en dom publiek dat overal de game de schuld van geeft, ook al ligt het aan hun eigen PC. Als laatste haalt hij uit naar een recensent die, in het geval van Titan Quest, een belangrijke optie in de game volledig over het hoofd zag waardoor de recensie zeer negatief uitpakte. Recensies zijn belangrijk bij een gebrek aan marketingbudget en voorvallen als deze helpen de verkoop dan ook niet.

Fitch sluit af met de uitspraak dat hij altijd voor de PC wil blijven ontwikkelen, maar dat het ontwikkelaars steeds moeilijker wordt gemaakt, zeker wanneer het gaat om kleinere studio's met een klein budget.

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Michael Fitch: "Ontwikkelen voor de PC is niet leuk meer"

Michael Fitch van Iron Lore Entertainment heeft na het sluiten van het bedrijf een boekje open gedaan over zijn ervaringen met het ontwikkelen van games voor de PC. Hierbij neemt hij als voorbeeld Titan Quest, dat in 2006 uitkwam.

Piraterij noemt Fitch als het grootste probleem. Onafhankelijke ontwikkelaars zonder een al te groot budget hebben daar het meeste last van, aldus Fitch. De games die zij uitbrengen kunnen zich geen enorme marketingcampagne veroorloven en moeten het daarom hebben van mond-tot-mond reclame. Wanneer mensen echter een illegale versie spelen, kan deze (onder andere door de beveiliging die erop zit) slecht draaien, waardoor mensen die dit spelen een negatief beeld van de game krijgen.

Aan de andere kant is piraterij inmiddels zo groot, dat van alle mensen die een PC-game spelen, ongeveer negentig procent dat illegaal doet. Dit betekent dat wanneer slechts één procent meer mensen de game daadwerkelijk koopt, er tien procent meer aan wordt verdiend. Fitch zegt dat Titan Quest uiteindelijk geen verlies draaide, maar het geen goed toekomstbeeld is als het zo door blijft gaan.

Fitch noemt in zijn weblog ook hardwarefabrikanten die hardware ontwikkelen met te weinig vernieuwing, het op de achtergrond runnen van allerlei applicaties op de PC met als gevolg te weinig beschikbaar werkgeheugen en dom publiek dat overal de game de schuld van geeft, ook al ligt het aan hun eigen PC. Als laatste haalt hij uit naar een recensent die, in het geval van Titan Quest, een belangrijke optie in de game volledig over het hoofd zag waardoor de recensie zeer negatief uitpakte. Recensies zijn belangrijk bij een gebrek aan marketingbudget en voorvallen als deze helpen de verkoop dan ook niet.

Fitch sluit af met de uitspraak dat hij altijd voor de PC wil blijven ontwikkelen, maar dat het ontwikkelaars steeds moeilijker wordt gemaakt, zeker wanneer het gaat om kleinere studio's met een klein budget.

:cya:

Een rede des te meer om pc-games te kopen en niet te downloaden. Ik zelf w8 liever op de release van AC voor de pc dan hem te downen op internet. Alleen echte gamers kopen games.

Link to comment
Delen op andere websites

Mensen die zeggen dat de pc als spelcomputer dood is zijn gek. Het grootste deel mensen speelt op de pc een goed voorbeeldje hier aan is WoW(World of Warcraft). Ik weet niet exact hoeveel spelers maar in ieder geval veel meer dan consolegamers.

De meeste WoW spelers zijn verslaafde,

Nu ontopic:

PC voordelen:

Toetsenbord+muis,beter in shooters,slechter in racegames en soms slechter in sportgames.

Meer knoppen, meer opties en geen toetsencombinaties zoals in consoles.

Meestal is online gratis,

Sommige spellen zijn modable.

PC spellen zijn meestal 10 euro goedkoper, niet veel maar na 5 spellen voor de pc kopen of 5 spellen voor de 360 of ps3 kopen verschilt al zo'n 50 euro, dus kun je inprincipe 6 pc spellen kopen, terwijl je voor de 360 of ps3 er dan 'maar' 5 kunt kopen.

Nadelen,

Dure hardware kopen, een fatsoenlijke videokaart kost haast evenzoveel als een 360.

Racespellen ben je haast verplicht om een stuur te kopen want die gaan anders bagger erop.

Vele kabels.

Dat ie eerst moet opstarten.

Sommige vinden dit een nadeel, sommige boeit het niet.

Een grote kast op de grond is soms vervelend.

Consoles:

Voordelen:

Een controller in de handen spelen vind ik zelf fijner, Voor in Racegames en sportgames, shooters vind ik er niks op.

Geen installatie. Je kunt direkt spelen.

De sommige exclusives zoals Halo 3 en Forza 2 en miss ook zelfs GTA IV(Voor 360 en PS3 he).

Je kunt er langer mee doen, niet zoals de pc dat je om de haverklap moet upgraden.

Als je een kleinere budget hebt,

Je hoeft alleen de aanknop intedrukken en je kunt al spelen.

Nadelen:

Soms slechter graphics.

Slecht in shooters.

360 gaat super snel kapot, heb er evaring mee :duh:

Dat je steeds met schijfjes zit te kloten.

Maar over dat shooter geval, er bestaan voor de 360 en ps3 converters zodat je met je toetsenbord en muis erop kan gamen.

En voor de pc zijn er controllers, ook een 360 controller voor de PC en 360.

Conclusie:

Het is je eigen mening, mijn menig gaat naar Console, maar qua graphics en zo naar de PC.

Alleen echte gamers kopen games.

Dan zijn er heeeeeel weinig 'echte' gamers, alsof jij alles 'legaal' doet. :S

Greetz

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...