Jump to content

Playstation 3 fan test


Black Force

Recommended Posts

Heej,

Ik las op het internet dat een enthausiaste gamer heeft uitgevonden hoe je de ventilator van je playstation 3 kan testen. Dit is per versie verschillend, de 40GB is het gemakelijkste.

Laten we starten met de 40GB versie, schakel deze uit, ook de power switch achterop de console, houd nu de eject knop ingedrukt, schakel de switch achterop de console aan, en schakel de console aan, maar houd ten alle tijde de eject knop ingedrukt, na een aantal seconden zul je hier dat je playstation 3 zal loeien als een malle, en meer lawaai maakt als een XBOX360 op cruise snelheid. Dit effect zorgt ervoor dat het stof word verwijderd en je fan word getest.

Nu de 20GB, 60GB en 80GB. Deze manier, is misschien een beetje scary voor sommige, en ik verwacht dat vele mensen dit niet zullen doen, maar voor degenen die het wel willen proberen, vertel is hoe het gaat. Je zet je console op de stand by stand, dus dat het rode power lampje voorop de console brand. Nu houd je de ps3 op de kop vast, dus de gaatjes zijkant zit onder. Nu zet je de console aan, en na iets minder als 30 seconden begint je ps3 te loeien, om te testen of de fan nog functioneert, en eventueel voor stof verwijdering. Het blazen van de voeding verloopt in stapjes van 2 seconden, per 2 seconden gaat de ventilator iets harder loeien, dit doet hij 6 keer dacht ik, dan heeft hij zijn optimale snelheid berijkt.

Ik heb dit geprobeert met mijn 60GB versie van de playstation 3, en het werkte allemaal zoals ik beschrijf, de 40GB heb ik niet kunnen testen, want deze heb ik niet in mijn bezit, maar hieronder vind je filmpjes van youtube van 60GB en 40GB PS3!!

Ik ben niet aansprakelijk voor wat voor schade dan ook aan jou playstation 3 of externe ps3 apparatuur. zorg ten alle tijde dat er geen disc is geplaatst in de playstation 3. Het proberen van de test, is geheel op eigen risico!!

40GB:

20/60/80GB:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het wel geprobeert, maar ik zeg er wel bij, dat als je dit dagelijks doet, dat het mogelijk wel schade kan bieden aan je systeem, het is waarschijnlijk gewoon een test voor als sony een defect PS3 systeem binnen krijgt, om snel te kunnen ontdekken of de fan en dergelijke nog fuctioneert.

Ik heb de test wel uitgeprobeert, maar echt stof kwam er niet uit, dit komt misschien ook omdat ik mijn playstation 3 liggend heb, en niet staand. In ieder geval, het is je eigen verantwoordelijkheid en keuze of je het probeert of niet.

Als je playstation 3, wat ik niet verwacht, aangeeft dat je systeem oververhit is geraakt, dan klopt dit niet, dit komt omdat de luchtstroom, de warme lucht dus, nu de andere kant op gaat, en dus de verkeerde. Het systeem denk nu dus dat het warmer is dan dat het eigelijk is, vandaar ook het extreme vertilator geloei.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dit net gedaan en hij dot het nog steeds :Y Dus het is gelukt en als je wilt kun je dit tuis ook doen want ik ga dit 1 keer per half jaar doen. De volgende keer film ik het en dat is op 29 april dan doe ik het voor dat GTA 4 uit komt dus dan film ik het even voor jullie.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dit net gedaan en hij dot het nog steeds :Y Dus het is gelukt en als je wilt kun je dit tuis ook doen want ik ga dit 1 keer per half jaar doen. De volgende keer film ik het en dat is op 29 april dan doe ik het voor dat GTA 4 uit komt dus dan film ik het even voor jullie.

Ik was ook van plan het binnenkort te gaan filmen, misschien samen met nog wat andere playstation 3 stuff.

Link to comment
Delen op andere websites

Tot nu toe doe ik het maar niet. Lijkt me te gevaarlijk, zodadelijk gaatie kapot. En dan ? Jah, ben je mooi klaar mee :duh:

Ik wacht tot er meerdere zijn die dit gedaan hebben. Dan weet ik in iedergeval datie niet in één keer kapot kan gaan.

Is dit trouwens wel goed voor de PS3 ? Niemand weet of dit alleen maar lucht blaast ( Ventilatoren ) Misschien doet het nog wel meer wat je niet ziet/hoort ? Waarom doet Sony dit als er een defecte PS3 word opgestuurd.?

Het is handig voor het stof, maar misschien gaat het wel alleen maar slechter met de PS3. Geheugenverlies of wat anders defect. Dus iedereen hier als je het toch doet, doe het dan niet TE vaak. Tot er is besloten dat het niet scahdelijk of wat dan ook is ;)

Maar opzich best goed trucje :puh:

P.s ik heb de 40 GB GTAGijsso heb jij dit ook met een 40 Gb gedaan ?En Online. jij dan ?

Bewerkt: door swiggers
Link to comment
Delen op andere websites

@Oostzaan: Het eventuele nut van deze "fan test" is het weer stof-vrij maken van je Playstation 3. Ook geven verschillende mensen die het gedaan hebben aan dat hun playstation na de fan test sneller is geworden dan daarvoor, maar de voornaamste reden is dus het schoonhouden van je Playstation 3.

Hiermee wil ik echter niet zeggen dat het 100% veilig is.

Link to comment
Delen op andere websites

Had het toevallig paar dagen geleden geprobeert en uitgetest. Alleen viel me op dat het geluid van de fan helemaal neit zo hard was. Op die video hoor je een enorm lawaai, maar wat ik hoorde bij mij (-had van te voren al 30 minuten aan gehad, daarna even opnieuw opstarten en meteen of zij zetten) Het ging idd in stapjes (steeds stukje sneller) maar kdie fan in de video maakte veel maar herrie als mijne :s ook kwam er niet echt stof uit zover ik zag

Link to comment
Delen op andere websites

Had het toevallig paar dagen geleden geprobeert en uitgetest. Alleen viel me op dat het geluid van de fan helemaal neit zo hard was. Op die video hoor je een enorm lawaai, maar wat ik hoorde bij mij (-had van te voren al 30 minuten aan gehad, daarna even opnieuw opstarten en meteen of zij zetten) Het ging idd in stapjes (steeds stukje sneller) maar kdie fan in de video maakte veel maar herrie als mijne :s ook kwam er niet echt stof uit zover ik zag
Klopt, ik weet niet of jij een 40 GB hebt of een 60 GB. Maar er is niets met mijn oren en ik weet toch echt zeker dat die van 60 GB harder geluid maakt ;) 40 GB gaat heel erg zacht. ;) ( Ik heb 40 GB ) Misschien is dit ook het geval bij jou.

Ik weet niet of iemand dit kan uitvinden. Maar ik zou erg graag willen weten wat inhoud. Je zou denken het is om het stof te verwijderen. Maar ik geloof daar niet zo in. Kan iemand informatie over dit zoeken ?...

Ik zou dit heel erg graag willen weten.

En er komt natuurlijk meer stof uit als je de PS3 al heel erg lang 'Staand' hebt. ;)

Zo komt er natuurlijk meer stof in ;) En daarvoor is het misschien wel gemaakt :puh:

Alvast Hartelijk Bedankt.

Swiggers ^_^

Bewerkt: door swiggers
Link to comment
Delen op andere websites

BELANGRIJK !! IK HEB GROOT NIEUWS... MAAR MINDER LEUK NIEUWS VOOR DE 60 GB BEZITTERS

Ik heb zojuist gezocht op 'Google' en ik vond erg nuttige informatie. Informatie die NIET leuk is voor de 60 Gb bezitters ;) En dit geld ook voor de 80 Gb en 20 GB bezitters !!!

Na lang speuren heb ik het volgende nieuws gevonden.

Voor de 40 GB is dit heel erg normaal. Het is een ingebouwde stof verwijderaar ( Om het zo te zeggen ).

Je doet precies zoals het hier boven staat. Dan zal er vervolgens een loeiend geluid komen. Dit is heel erg normaal voor de 40 GB het heeft GEEN schade voor de PS3 !! ( 40 GB ). Het is doodnormaal. Dit zul u 1 maal in het half jaar zeker moeten doen. Voor het stof wat in uw PS3 zit. Vooral de mensen die de PS3 staand hebben. Hierdoor kan er gemakkelijker stof in ;)

Dus iedereen !! Geen gestress meer !! Voor de 40 GB versie is dit doodnormaal en zal u 2 maal in het jaar moeten doen.

60 GB, de 60/20/80 GB mogen dit NOOIT meer doen !!

Ik zal uitleggen waarom:

Als je de PS3 op de kop zet zal de Bleu Ray Lezer eventueel vast komen te zitten. En zult u geen Bleu Ray DVD'S meer kunnen kijken. Ik zag ook nog op een andere site dat dit ook nog voor meer dingen ernstige schade kunnen voorzien. Namelijk: als je de PS3 op de kop zet kan niet alleen de Bleu ray lezer vast komen te zitten. Maar ook de Lezer voor de Games !! Als u dit vaak zult doen dan kan de 'lezer' voor de games die jullie spelen vast komen te zitten. Of het kan verschuiven. Hierdoor zul je je PS3 naar Sony op moeten sturen.

Dit is GEEN leuk nieuws voor de 20 60 en 80 bezitters. Ik meen dit echt, en lul niet uit me nek ;)

Voor de 40 GB versie is dit dus doodnormaal. Hiervoor is het gemaakt. Om eventuele stof uit uw ps3 te blazen.

Dus Black Force en nog wat anderen. Niet meer doen ! Tenzij jullie je PS3 kapot willen

;)

En natuurlijk de bron voor het geval dat jullie me niet willen geloven ;)

Bron

De andere Bronnen komen nog op het forum. Ik zal ze snel even op zoeken . ;)

Gegroet Swiggers ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

@ hierboven.

Als je de fantest doet met de 60 gb ps3, dan zet je de ps3 in feite alleen op de kant.

Sommige mensen met ruimtegebrek zetten ps3 ook op zijkant, maar dan natuurlijk andere zijkant waar rooster niet zit.

In feite staat de ps3 met de fantest net zoals hij op de zij zou staan. Dus ik kan me niet voorstellen waarom de blu-ray speler wel vastloopt als je hem schuin zet aan de rechter kant van ps3 en linker kant kan geen kwaad?

Trouwens zoals Black Force al zei, is het aan te raden dvdtje uit de drive te halen, waardoor er nog minder kans is dat er iets gebeurt.

Ik zelf denk dat het geen kwaad kan, want je zet hem alleen maar op zen andere zijkant. (dus kussentjes staan in feite in zelfde hoek wat denk ik geen probleem op kan leveren.

Bewerkt: door Gta-killer
Link to comment
Delen op andere websites

@ hierboven.

Als je de fantest doet met de 60 gb ps3, dan zet je de ps3 in feite alleen op de kant.

Sommige mensen met ruimtegebrek zetten ps3 ook op zijkant, maar dan natuurlijk andere zijkant waar rooster niet zit.

In feite staat de ps3 met de fantest net zoals hij op de zij zou staan. Dus ik kan me niet voorstellen waarom de blu-ray speler wel vastloopt als je hem schuin zet aan de rechter kant van ps3 en linker kant kan geen kwaad?

Trouwens zoals Black Force al zei, is het aan te raden dvdtje uit de drive te halen, waardoor er nog minder kans is dat er iets gebeurt.

Ik zelf denk dat het geen kwaad kan, want je zet hem alleen maar op zen andere zijkant. (dus kussentjes staan in feite in zelfde hoek wat denk ik geen probleem op kan leveren.

Tuurlijk kerel, als jij er zo overdenkt doe jij het toch maar .. ik raad het in iedergevaal iedereen af dit te doen, anders zet "gamerfreak" dit niet op de site ( zie bron. )

Als jij meent dat er geen schade komt moet je dit toch lekker blijven doen? ik heb je gewaarschuwd. Het gaat kapot ;)

Het is mijn PS3 niet ;) Dus je moet maar zelf weten hoe je er mee om gaat ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Maar niet alles dat op internet staat is meteen een feit.

Sony zegt wel meer om te zorgen dat mensen niet allemaal rare dingen met hun ps3 geen doen.

Dus misschien had de medewerker het gewoon zelf verzonnen ofzo? want een kussentje gaat op die manier echt niet anders/vast zitten. Ik heb wel eens vaker van die dingen gehoord dat zulk soort medewerkers dingen vertellen die helemaal niet kloppen.

Met deze methode maak ik me eerder zorgen dat bepaalde delen in de ps3 overhit raken dan dat een kussentje los zou gaan zitten

Bewerkt: door Gta-killer
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...