Jump to content

Het grote Ikariam topic


Neville

Recommended Posts

Normaal gesproken heb ik een hekel aan browsergames omdat het alleen maar wat afbeeldingen en tekst zijn om naar te kijken... maar deze sprak zelfs mij aan. Ik speelde het sinds ik op een ad klikte hier op Gtaforum. :clown:

Ikariam is dus een browserbased game dat iets wegheeft van Tribal Wars, Travian en Age of Mythology.

Zodra jij je aanmeld krijg je een stuk grond op 1 van de eilanden in wereld Alpha of Beta.

Het is uit het Duits vertaald (het is van origin een Duits spel) en er zitten nog wat vertaalfouten in.

In jouw stad staat nog niets behalve een Stadhuis. Ieder eiland heeft een Wonder, wat het eiland een eigen bonus geeft, een houtzagerij waar men zijn/haar burgers aan het werk kan zetten en bouwmaterialen kan laten halen.

Ook heeft ieder eiland 1 van de volgende luxieuze resources: wijn (om je volk tevreden te houden), marmer (voor de upgrades van je gebouwen), kristal glas (voor de upgrades van je eenheden en je Academie) en zwavel voor de training van je troepen.

Omdat je dus maar 1 van de luxieuze goederen op je eiland hebt, zul je een handelspost moeten bouwen en gaan handelen om aan de andere goederen te komen.

Om verder te kunnen in het spel moet je altijd je Academie up to date houden (regelmatig upgraden) omdat anders de onderzoeken heel lang duren en het dus wel 2 dagen kan duren als je het niet regelmatig upgrade. Toch gaat het maken van gebouwen, eenheden enzovoort veel sneller dan als in Travian. Want daar duurde het bij mij direct een uur voordat er een graanveld was geupgrade?! Direct account verwijderd...

Natuurlijk is het opbouwen van je imperium echt niet het enige wat er mogelijk... plunders moet er ook wezen.(?)

Het is mogelijk om een eiland genoot of een ander aan te vallen en zijn opslagplaats en eventueel goudkist te plunderen. Daarom is er een opslagplaats die een beperkt aantal goederen veilig houdt zodat die niet geplunderd kunnen worden. Met elke upgrade van je opslagplaats kunnen er meer goederen gespaard worden.

Om te weten of het plunderen wel waard is kun je een Schuilplaats bouwen en een spion op je slachtoffer sturen om ongezien eens even lekker te kijken wat er in zijn opslagplaatsje zit... natuurlijk is er een kans dat je gedetecteerd wordt...

Tevens is er ook een mogelijkheid om verdragen te sluiten met andere mensen over allerlei dingen zoals handel en plunderen.

Er is ook een forum met allerlei belangrijke handleidingen voor de "problemen" die je het meest tegen zult komen.

Er is nog veel meer wat ik niet heb opgenoemt dus om het verder te onderzoeken ga naar Ikariam en ontdek het zelf.

Groeten van The-N-Man. :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 41
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ..::Dracula::..

    9

  • Basssss

    5

  • moechy

    4

  • ASPHALT

    3

Goed stukje N-man!

Ik speel het zelf ook en zit in Beta. Ik ben al redelijk ver en heb al 3steden verwoest :Y

Alleen ik snap niet hoe je mannetje's moet kopen. Ik heb nu nog maar 10 steen slingeraars.

In welke wereld zit je? Hoe heet je eiland en hoe heet je stad? Ik vertel het na jou ;):puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Euhm.....ik speel het spel ook (nogal fanatiek :puh:) maar je kunt geen steden verwoesten hoor........je kunt anderen aanvallen en als je wint kun je wat voorraden en geld meenemen. Maar verwoesten: :N. Bovendien, met 10 slingeraars kom je niet erg ver vrees ik......mannetjes koop je gewoon door in je barakken in het vakje achter de betreffende eenheid een getal neer te zetten (afhankelijk van je hoeveelheid grondstoffen) en daarna op "recruut" te drukken :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ik speel het ook. Vooral leuk om tussen potjes Call of Duty wat te doen. Gewoon wat bevelen geven en dan even schieten, en dan weer kijken hoe het met je stadje gaat. Ik zit zelf in wereld Beta. Alleen wel op een rot eilandje, aangezien die andere gastjes niet doneren aan de Zagerij en Groeve.. Alleen ik en iemand anders geven hout, en die andere maar profiteren. Als wraak een keer de ergste aangevallen. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Wel grappig, alleen ik zit daar nu in geldnood... :duh:
Als je nog niet zover bent is het slim om niet meteen zoveel mogelijk mannetjes in de zagerij, op de academie en in de groeve te laten werken. Elk mannetje dat je niet aan het werk zet verdiend namelijk 4 goud per uur. Als je Rijkdom hebt onderzocht is handelen via een handelspost een goede optie om aan geld te komen. Bewerkt: door ASPHALT
Link to comment
Delen op andere websites

ik heb 29 glas kristal nodig

iemand een bod?

edit:vraagje wat bedoelden ze met die technologie vanb "welvaar" ik zie die nergens......

edit2:ik zit trouwens in de wereld beta ik betaal met goud voor 29 kristal glas

edit3:ik heb nu 100 kristal glas nodig!

Bewerkt: door xorpa
Link to comment
Delen op andere websites

Wel grappig, alleen ik zit daar nu in geldnood... :duh:
Als je nog niet zover bent is het slim om niet meteen zoveel mogelijk mannetjes in de zagerij, op de academie en in de groeve te laten werken. Elk mannetje dat je niet aan het werk zet verdiend namelijk 4 goud per uur. Als je Rijkdom hebt onderzocht is handelen via een handelspost een goede optie om aan geld te komen.

Bedankt voor de tip, in de houtzagerij werken nu nog maar 50 en in de marmermijn 30. Ik heb nu in één dag 10.000 verdient! :cab:

Link to comment
Delen op andere websites

edit:vraagje wat bedoelden ze met die technologie vanb "welvaar" ik zie die nergens......
Je bedoelt "Welvaart"? Voor luxegoederen te kunnen winnen en handelsposten te bouwen? Dat is gewoon een ander woord voor het onderzoek Rijkdom.
Link to comment
Delen op andere websites

edit:vraagje wat bedoelden ze met die technologie vanb "welvaar" ik zie die nergens......
Je bedoelt "Welvaart"? Voor luxegoederen te kunnen winnen en handelsposten te bouwen? Dat is gewoon een ander woord voor het onderzoek Rijkdom.

had ik ondertussen als door

toch bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

ik speel het spel ook maar ik vind Tribalwars beter...

met ikariam heb ik nu 2 dorpjes...maar ik vind dat je de dorpen te snel kan overnemen...best vaag vind ik eigelijk...daarom vind ik Tribalwars leuker, het duurt veel langer maar dan heb je veel meer fun

Link to comment
Delen op andere websites

grond stoffen gezocht!

beta:50 kristal klas

alfa:bouwmatrialen

tekoop!

beta:150 zwavel voor 10 goud per stuk

alfa:niks

edit:offer toegevoegt

Bewerkt: door xorpa
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...