Jump to content

Welke Liberty City GTA is de beste?


Miek

Welke Liberty City GTA is de beste?  

80 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke Liberty City GTA is de beste?

    • GTA III
      33
    • GTA LCS
      22
    • GTA IV (+ EFLC)
      14


Recommended Posts

GTA IV (+ Episodes) is toegevoegd aan de peiling, en mijn stem gaat ook die kant uit. Uiteraard mede omwille van de grootte van de map, maar vooral de verschillende sferen waarin de stad wordt neergezet vind ik tof. Zo krijg je in TLAD en TBOGT een heel ander beeld van respectievelijk Alderney en Algonquin, en daarmee wordt de diversiteit van Liberty City enorm benadrukt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Miek

    6

  • Galiorix

    3

  • 1974

    3

  • MegaPilot

    3

Liberty City uit IV past in mijn mening niet echt in deze peiling. Vooral omdat deze in een ander era afspeelt. New VS Old zeg maar.

Mijn liefde gaat (als ik moet kiezen tussen 3 en LCS) uit naar GTA 3 liberty city. Het was de eerste kennismaking met het 3D universum, en heb die game echt grijs gespeeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Liberty City is Liberty City, en nieuwer is niet altijd beter. Hij staat goed tussen de peiling. Mijn stem ging naar het LCS Liberty City, vanwege de enorme maffia sfeer die R* toch weer heeft weten aanbrengen. Beter dan in III, waar je maar een lone wolf was. Niet bijster interessant.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap wat je bedoelt, maar toch blijf ik van mening dat LC uit IV er eigenlijk niet thuishoort. Maar ik pas mijn mening over de beste game/stad aan door jouw post. In LCS heb je inderdaad een wat meer samenhang van de mafia sfeer. Krijg nu zin om de game weer te spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Ik ben mij ervan bewust dat dit een bump is, maar wat activiteit buiten de spelletjes om staat dit subfora naar mijn mening niet verkeerd. Daarbij denk ik dat ik een degelijke aanvulling kan bieden aan dit topic.

Ik sluit mij volledig aan bij Sharingans mening betreffende de toevoeging van IV in dit topic. Niet alleen speelt IV zich in een totaal andere stad af, door het later toevoegen van die keuzemogelijkheid geeft de poll een vertekend beeld van de algemene opinie. Bovendien rijst mij bij ten zeerste de vraag waarom GTAA buiten de poll is gelaten. Maar ook die game nu pas toevoegen als keuzemogelijkheid in de poll zou een vertekenend beeld schetsen van de algemene opinie.

Link to comment
Delen op andere websites

Beste LC GTA: IV. Over de stad zelf: met in het achterhoofd dat LC gebaseerd is op New York stem ik ook voor IV. De omgeving in IV heeft echt een indrukwekkende stedelijke bouw vind ik. De Alqonquin skyline, Star Junction, Broker en andere Bridges, noem het allemaal maar op. Maar daarom deel ik ook de mening van sommigen boven mij, GTA IV in de poll erbij gooien is een beetje krom, gezien de andere universe. Over de maffiasfeer in LCS ben ik niet echt te spreken, vind er eigenlijk niks indrukwekkend aan. Als je het zou vergelijken met bijvoorbeeld The Godfather: The Game, is het echt een lachertje op dat gebied als je het mij vraagt.

Bewerkt: door FrankyFourFingers
Link to comment
Delen op andere websites

Beste LC GTA: IV. Over de stad zelf: met in het achterhoofd dat LC gebaseerd is op New York stem ik ook voor IV.

confused2.gif In III en LCS is de stad ook op NY gebaseerd.

Eerlijk gezegd denk ik dat je de stad uit III en LCS niet kan vergelijken met IV en EfLC. De mogelijkheden om een stad te bouwen zijn zoveel meer en beter, het is gewoon allemaal veel realistischer.

Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk kun je dat wel. Het is zelfs een perfect voorbeeld om aan te tonen hoe game-ontwikkeling en vooral ruimtelijk design is veranderd en geëvolueerd over de jaren. Het is bij allebei wel duidelijk wat het allemaal moet voorstellen, maar de uitwerking is anders en daarom is een vergelijking ook interessant.

Mijn stem ging uiteraard naar IV, dat vereist lijkt me verder weinig uitleg mits IV ook aangeduid staat als mijn favoriete GTA.

Link to comment
Delen op andere websites

Beste LC GTA: IV. Over de stad zelf: met in het achterhoofd dat LC gebaseerd is op New York stem ik ook voor IV.

confused2.gif In III en LCS is de stad ook op NY gebaseerd.

'LC gebaseerd is op New York' - Dan heb ik het natuurlijk over alle drie spellen, maar de manier waarop het is gelukt om stad als NY na te bootsen in IV vind ik bijzonder indrukwekkend. Ik heb vaak uren besteed aan freeroaming om gewoon alleen door de stad te rijden en de boel te verkennen, maar ik ben dan ook lichtelijk geobsedeerd met alles wat te maken heeft met bouw :cab:
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Sowieso Liberty City uit de IV-era. Grotendeels omdat LC het meeste vertolking heeft met New York, echter alles. Als je kijkt naar de gebouwen, districten, grootte en de levendigheid op straat, dan komt het wel aardig overeen met NY. De twee andere games die toevallig ook in de poll stonden, hebben die kenmerken niet of maar nauwelijks. Om die redenen ging m'n keus daar uiteindelijk naartoe.

Bewerkt: door .PhoeniX.
Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 maanden later...

Ik heb Liberty City nog niet in LCS ervaren, maar wel in de III, IV en EFLC. Die laatste twee vallen meer onder een noemer. Voor mij was de Liberty City uit IV (+ EFLC) toch het beste. Misschien komt het, omdat ik daar als eerste mee kennismaakte. Al denk ik wel dat het ook met de mogelijkheden en HD-era te maken heeft. In GTA IV voelt de stad echt als levendig en bij GTA III had ik dat nog niet zo. Daarnaast heeft het Vrijheidsbeeld toch echt een kernwaarde voor de stad New York en die was wel vertolkt in GTA IV en niet de andere twee. Mijn stem gaat dus uit naar GTA IV (+EFLC).

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Grammernazi mode activated

Gta IV. Beter, leuker en realistischer ten opzichte van het echte New York

Je bent je ervan bewust dat je hiermee stelt dat je een game realistischer vindt dan de reallife stad waar eerder genoemde game op is gebaseerd?

Grammernazi mode deactivated

Ik vond dit door de toevoeging van de IV-era een enorm moeilijke poll. Het gevoel wat III mij heeft gegeven heeft IV zeker niet. Ik was veel jonger, en de eerste 3D setting heeft echt een enorme indruk gemaakt op mij persoonlijk. Toch heb ik gestemd voor de IV-versie van Liberty City, omdat ik vind dat die versie anders dan de III-era Liberty Cities, me echt met een Big Apple-gevoel heeft laten spelen. Alles was gewoon groter, meer grotesk, meer indrukwekkend dan ik me van tevoren had durven voorstellen. De landmarks, de wegen, alles daar omheen, ik heb me gewoonweg overspoeld gevoeld door het gevoel van anonimiteit, het gevoel van massa, het gevoel van een mier in een mierenhoop. En dat terwijl ik in de veronderstelling was (ik was 24 toen ik IV voor het eerst opstartte) dat ik het wel zou weten, dat ik me vooraf wel goed had ingeleefd in wat het ongeveer zou zijn. Ik denk dat de storyline daar enorm aan heeft meegeholpen trouwens.

En inderdaad, wat hier even eerder al werd genoemd, de wijze waarop je in de Episodes (mede ook door wat andere kleurfiltertjes, laten we dat niet vergeten) dezelfde stad toch op een heel andere manier beleeft is simpelweg weergaloos geweest.

Bewerkt: door Jacky-2007
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...