Jump to content

Beste Coach


The Outlaw

Wie vinden jullie de bete coach  

28 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie vinden jullie de bete coach

    • Koeman (Geen club)
      2
    • Mourinho (Chelsea)
      11
    • Wenger (Arsenal)
      3
    • Magat (Bayern Munchen)
      0
    • Gullit (Feyenoord)
      0
    • Hiddink (PSV)
      9
    • Rykaard (Barcelona)
      8
    • Luxembourgo (real Madrid)
      0
    • anders namlijk
      10


Recommended Posts

zoals als wat dan? hij heeft bijna de hele verdedeging van Porto uitgeplukt, die Portonezen zijn nu echt 'gehandicapt' achterin :(

Wat heeft dat nou met de uitreiking van een Cup te maken?

Maar goed slim toch? Mourinho heeft nu ongeveer de beste verdediging van Europa.. zelfde geld voor PSV, Juventus en AC Milan..

Mourinho heeft een slimme manier van voetballen.

Hij laat heel het team verdedigend spelen, en als ze die bal krijgen zetten ze een schitterende aanval in..

Dat vind ik nou mooi voetbal.

Hij is mischien een beetje gek.. maar je moet echt respect voor hem hebben wat ie wel niet heeft gedaan voor Porto..

Ik heb hier trouwens een mooie Column waar ik het wel mee eens ben..

(Deze heb ik niet zelf geschreven)

'José Mourinho spreekt slechts de waarheid'

8/3/2005 15:11

Arrogante kwal. Ongelooflijke eikel. Enorme blaaskaak. Het leek wel een verbale lynchpartij, rond Barcelona-Chelsea. Nederland is ten prooi gevallen aan José Mourinho-haat. Daar snap ik dus niets van. Mourinho is de intrigerende trainer die FC Porto begin deze eeuw uit de dood liet opstaan en in 29 maanden tijd naar twee landstitels, de Portugese beker, de UEFA Cup en de winst van de Champions League gidste.

En nu is de nog maar 41-jarige Portugees de man die Chelsea naar zijn eerste kampioenschap sinds 1955 leidt. Negen verliespunten minder dan Manchester United, slechts acht goals tegen in 27 duels. En over zee komen interessante verhalen aanwaaien. Over geheime en uiterst intensieve trainingen van Mourinho. Over minitieuze voorbereidingen op wedstrijden waarbij spelers per dvd en computer uitgebreide informatie over tegenstanders krijgen. Over een motivatiekunstenaar die er toch maar in is geslaagd al die dure en egoïstische vedetten te laten geloven in het sprookje van de teamspirit.

Vanwaar dan toch die afkeer? Is het omdat Mourinho een sluwe strateeg is die vindt dat je voetbal speelt om te winnen en niet om hunkerende harten te verleiden, en wij Nederlanders nog steeds zo dom zijn te denken dat wij de enige speelwijze hanteren die de wereld kan redden? Is het omdat hij een nabootsertje is, gekloond naar de engelen onder trainers? Mourinho was bij Barcelona tolk van Bobby Robson en assistent van Louis van Gaal en ontwikkelde zich daarna autodidactisch tot een soort schriftgeleerde.

Of is het zijn soms eigenaardige presentatie waarin hij zichzelf afficheert als een buitenaards wezen, door hogere machten op aarde neergezet om uit te groeien tot de beste trainer van de wereld? Waarbij het hoofd somtijds op hol slaat en hij zich verliest in autoritaire bluf. Die opperste aanbidding van zichzelf verraadt vooral het puberale verlangen naar een leven vol legende. Voor een lofzang op zijn loopbaan als voetballer volstaat een postzegel. Vader Felix was begin jaren tachtig trainer van Rio Ave, maar durfde zijn zoon niet op te stellen uit angst dat die zich op het veld belachelijk zou maken. Vanuit dat minderwaardigheids-complex koestert Mourinho slechts één ambitie: via een glanzende trainerscarrière ontsnappen aan de doem der anonimiteit.

Met die compensatiedrang is niets mis. En toch sloeg de voetbalwereld vorige week op tilt. Omdat de Chelsea-trainer vóór de wedstrijd de opstelling van tegenstander Barcelona bekendmaakte, terwijl daarvoor nog nooit iemand in staat van beschuldiging is gesteld. Omdat de waarderingsjunk zichzelf tevens uitriep tot een betere trainer dan Frank Rijkaard, die ineens onze nationale troetelbeer dreigt te worden omdat hij Barcelona zo leuk laat voetballen. In essentie sprak Mourinho echter niet meer dan de waarheid. De succesgarantie uit Setubal heeft zes prijzen achter zijn naam, Rijkaard een degradatie met Sparta.

Vanwaar dus die Mourinho-haat in een land dat zelf toch ook een rijke geschiedenis heeft van trainers die met verve een lied zingen van lang zal-ik-leven? Leo Beenhakker blufte zich de hele wereld rond en wist zich zelfs tot in het koningshuis van Real Madrid binnen te vleien. En Mourinho is niets pedanter dan Co Adriaanse en Louis van Gaal als hij ons probeert wijs te maken dat hij een vierkant wiel heeft uitgevonden dat toch soepel kan draaien omdat het gelijktijdig rond is.

Beenhakker vinden we na vermoeiende decennia nog steeds een grappige man. De verheerlijking van Adriaanse neemt zúlke grootse vormen aan dat hij hoge ogen gooit indien we een gekozen premier krijgen. En zelfs van Van Gaal houden we – al is het een beetje en vooral heimelijk – sinds hij met Ajax de Champions League won en ons calimero-land de illusie gaf de wereld nog wel degelijk wat te bieden te hebben.

Ineens meen ik de bijna collectieve afkeer van Mourinho te begrijpen. In dit land van doorgewinterde chauvinisten die graag de Oranje polonaise willen lopen, heeft de Portugees met de grote mond slechts één wezenlijke tekortkoming. Hij is geen Nederlander.

Peter Wekking

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Tim14

    8

  • The Outlaw

    3

  • chels-man

    3

  • Baffie

    2

ik heb gestemt op rykaard

hij is de beste :D

Omdat hij Nederlands is?

Oke ik vind hem ook een goede coach maar vind hem niet de beste coach ter wereld.. dat zullen ze in Duitsland of Oostenrijk ook niet vinden.

Als je kijkt na prestaties is Mourinho een hele goede!

Ik bedoel hij is arrogant.. maar het klopt gewoon wat ie zegt ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
Hiddink omdat hij met n middelmatige ploeg een kampioensploeg maakt

PSV een middel matige ploeg, ik weet niet waar jij de laatste 30 jaar hebt gezeten maar PSV hoort toch wel heel erg lang bij de beste clubs van Nederland ;) ]

Hiddink is een goede coach ja maar de opmerking erna vond ik wel dom.

Link to comment
Delen op andere websites

Hiddink omdat hij met n middelmatige ploeg een kampioensploeg maakt

PSV een middel matige ploeg, ik weet niet waar jij de laatste 30 jaar hebt gezeten maar PSV hoort toch wel heel erg lang bij de beste clubs van Nederland ;) ]

Hiddink is een goede coach ja maar de opmerking erna vond ik wel dom.

de spelersgroep die ze nu hebbe is niet beter dan ajax of feyenoord en dan bedoel ik de invidueele kwaliteite van de spelers zelf maar guus kneed daar een hecht team van en dat is zijn grote kwaliteit

tuurlijk je kan mn opmerking dom vinde maar t s n feit dat ze invidueel een mindere groep hebbe dan ajax of feyenoord

Link to comment
Delen op andere websites

je kunt er gewoon niet onderuit

mourinho is de beste coach

ik bedoel hij won met Porto al de champions league en gaat waarschijnlijk nu ook al weer de champions league winnen hij is misschien beetje arrogant maar dat vind ik juist zo leuk aan ;)

Link to comment
Delen op andere websites

je kunt er gewoon niet onderuit

mourinho is de beste coach

ik bedoel hij won met Porto al de champions league en gaat waarschijnlijk nu ook al weer de champions league winnen hij is misschien beetje arrogant maar dat vind ik juist zo leuk aan ;)

Haha, idd er goede coach waar er maar weinig aan kunnen tippen.

Vind het trouwens ook wel grappig hoe mensen zich aan hem ergeren (vind hij toch leuk)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Vind Guus Hiddink de beste coach.

Wat hij doet/gedaan heeft met PSV is super, en hij was formidabel met Zuid-Korea.

Tevens één van de beste Bondscoaches van NL ooit

ik vind ook Guus Hiddink de beste coach want hij deedt het supergoed met psv realmadrid en zuid-korea .

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
k vind Mourinho de beste coach, hij toont zijn emoties en leeft echt mee en is lekker arrogant, ik denk dat je zo alleen kampioen kan worden

Vind ik ook, hij trekt zih nergens van aan en zo moet je je instellen als trainer :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...