Jump to content

RaceDriver GRID


danielb

Recommended Posts

t viel me gewoon op dat hier nog geen topic over was. GRID is een racegame van codemasters die vrijdag uitkomt, als ik gamekings geloof. het is een hele vette racer.

ik heb wat filmpjes gemaakt van de demo:

geloof me, de game word vet. deze komt zeker weten in mijn collectie

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • danielb

    4

  • Rullez

    3

  • Wienish

    3

  • M4X

    2

Top Posters In This Topic

Wat een gruwelijk spel zeg, dit maakt de teleurstelling van Need for Speed Prostreet weer helemaal goed. Geweldige graphics, een realistische gameplay, en een prima single player mode. Deze game ga ik binnenkort zeker veel spelen, het enige minpuntje is dat hij tussen GTA IV en Metal Gear Solid 4 uitkomt. Als Racedriver GRID een paar maanden eerder zou zijn verschenen zou ik hem meteen hebben gehaald :N

Link to comment
Delen op andere websites

Na een lange tijd wachten toch eindelijk weer een goede racer voor de PC. Zowel Need for Speed als Juiced vielen mij erg tegen. Onder andere qua gameplay, qua opzet maar ook de mogelijkheden naast het racen zelf vond ik erg storend. In vergelijking met de reeds genoemde games is GRID in mijn ogen toch veel meer 'basic' en daar hou ik van. Zonder al teveel moeite gewoon lekker kunnen racen en je verder niet druk hoeven maken om alle andere, overtollige bijzaken.

Een feature die ik overigens erg interessant vind is de rewind-functie, waarmee je een klein stuk van de race kunt terugspoelen. Stel je voor, je rijdt prima ronde, maar je maakt een stuurfout en raakt zo direct uit de running. Erg frustrerend en irritant, want je moet de race immers weer overdoen. Met deze feature kun je het stuk waar je de mist inging gewoon nog eens overdoen, om op die manier wél een goede bocht te kunnen maken. Hoewel het min of meer een vorm van cheaten is, vind ik het toch erg vernieuwend en maakt het de game misschien ook wel toegankelijker voor een grotere doelgroep gamers. Voor mij staat het in ieder geval als een paal boven water dat dit een heerlijke racer wordt. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Na een lange tijd wachten toch eindelijk weer een goede racer voor de PC. Zowel Need for Speed als Juiced vielen mij erg tegen. Onder andere qua gameplay, qua opzet maar ook de mogelijkheden naast het racen zelf vond ik erg storend. In vergelijking met de reeds genoemde games is GRID in mijn ogen toch veel meer 'basic' en daar hou ik van. Zonder al teveel moeite gewoon lekker kunnen racen en je verder niet druk hoeven maken om alle andere, overtollige bijzaken.

Een feature die ik overigens erg interessant vind is de rewind-functie, waarmee je een klein stuk van de race kunt terugspoelen. Stel je voor, je rijdt prima ronde, maar je maakt een stuurfout en raakt zo direct uit de running. Erg frustrerend en irritant, want je moet de race immers weer overdoen. Met deze feature kun je het stuk waar je de mist inging gewoon nog eens overdoen, om op die manier wél een goede bocht te kunnen maken. Hoewel het min of meer een vorm van cheaten is, vind ik het toch erg vernieuwend en maakt het de game misschien ook wel toegankelijker voor een grotere doelgroep gamers. Voor mij staat het in ieder geval als een paal boven water dat dit een heerlijke racer wordt. :Y

ik vind die rewind functie dus helemaal niet cheaten. het is gewoon een tool. en als je je moeilijkheidgraad hoger instelt kan je ze minder of niet gebruiken. er zit dus wel een limiet op, dus echt cheaten is het niet. het is vooral handig als je een baan nog niet goed kent. dan zou je de rewind functie gewoon vaker gebruiken dan op een baan die je wel kent. en het gaat natuurlijk allemaal heel hard, en je hebt niet allemaal van die beginners wagentjes erin zitten. dat vond ik nogal storend in NFS enzo

Link to comment
Delen op andere websites

ik vind die rewind functie dus helemaal niet cheaten. het is gewoon een tool. en als je je moeilijkheidgraad hoger instelt kan je ze minder of niet gebruiken. er zit dus wel een limiet op, dus echt cheaten is het niet.

Het is een feature inderdaad, maar wel een feature waarmee je in tegenstelling de rest een fout kunt verbeteren. Ik beschouw het daarom min of meer als een vorm van cheaten, maar dat neemt helemaal niet weg dat ik het een prima feature vind verder waar ik misschien ook wel gebruik van ga maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals sommige mensen weten ben ik een PS3 Gamer. Veel leuke/goede racegames zijn er nog niet voor. De degelijke race games zijn: Burnout Paradise, Dirt en dan nu ook Grid. Dan is er nog het min puntje wat M4X zei. Hij komt tussen Grand Theft Auto IV en Metal Gear Solid. Zelf heb ik er weinig last van omdat Metal Gear Solid simpelweg niet mijn game is. Daarom zie ik Grid wel degelijk als een goede game die de 64 euro dubbel en dwars waard is. Buiten dat nader ik het einde van het school jaar en de zekerheid is er al dat ik overga met een goed rapport. Daarom verwacht ik zoals elk jaar wat geld/cadautjes. (Zoals meerdere forum leden wel krijgen.) Daarom zou ik eventueel Metal Gear Solid of een andere game erbij doen.

Maar zoals ik in het begin van mijn post als zei ik ben een PS3 Gamer. Ik verdien zo'n 160 per maand waar ik d e helft van opzij zet voor later. Dus dan kom ik uit op 80 euro. Buiten dat krijg ik nog 6 euro zakgeld per week waar ik 1 euro van spaar. Dan kom je dus op gemiddeld 1 a 2 games per maand die ik eventueel kan kopen. Nou gaat mij dit echt te ver omdat ik mij zelf met een game prima 1 a 2 maanden kan vermaken. Dus soms spaar ik in een maand extra en soms spaar ik wat minder. Nou liegen de prijzen er ook niet om vind ikzelf. Je heb games die kosten gewoon 64 euro. En daar ben je binnen 9 uur al doorheen. Dan denk ik eigenlijk is zo'n game het geld wel waard. Daarom overdrijf ik niet met het kopen van games en spaar ik ook gewoon goed voor later.

Dan houd ik ook nog de release lijst in de gaten. Zo kom er rond de kerst heel wat uit. Dit zijn tijden van geven en nemen. Ik noem wat namen op die dan uitkomen rond dat tijdje: Motorstorm en Little BigPlanet. Twee verschillende games maar ja welke zou je nou moeten kiezen. Ik ben een race fanaat, maar als ik de filmpjes kijk van Little Big Planet dan gaat mijn hartje ook wel wat sneller kloppen. Dit vind ik dus een moelijke keuze. Daarom denk ik dat ik beide versies ga aanschaffen. (Als er PSN Cards komen in Europa.) De reden is erg simpel Little Big Planet is gewoon leuk met vrienden om online te doen. En dat heb je de opvolger van Motorstorm ze also succesvolle launch game. 2 Verschillende genre en allebij erg vermakkelijke games.

Link to comment
Delen op andere websites

ik ben een pc gamer en ps3-gamer. alles wat ik op de pc kan spelen speel ik op de pc, dat scheelt een boel geld. ik wil dus ook wel graag LittleBigPlanet hebben alleen dat is zoon gekloot omdat je alleen maar geld op je PSN account kan zetten via een credticard. hoop dat ze snel die Card in europa uitbrengen.

voor degene die op de pc speelt, ik maak een private server waar we op een afgesproken tijd komen. wie doet er graag mee? ik heb nu nog maar 3 personen dus er is nog plaats voor 9 man.

graag hier even een reactie plaatsen

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een vraagje:

Hoeveel banen en auto's zijn er?

Het lijkt mij iniedergeval een heel vet spel! Ik heb de demo gespeeld en het word kiezen tussen Gran Turismo of dit!

@Hieronder: dat is tenminste goed nieuws. :Y

Bewerkt: door Twankala
Link to comment
Delen op andere websites

Een vraagje:

Hoeveel banen en auto's zijn er?

Het lijkt mij iniedergeval een heel vet spel! Ik heb de demo gespeeld en het word kiezen tussen Gran Turismo of dit!

Hoeveel auto's er zijn weet ik niet, maar ik kan je alvast vertellen dat er 80 banen zijn op 15 locaties. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Codemasters scheurt al een tijdje mee met hun racegames. Met Race Driver: GRID hoopt het Engelse bedrijf de harten van racegamers te veroveren. Eén ding is zeker: met Race Driver: GRID komt er in ieder geval een einde aan de jaarlijkse spraakverwarring rond de raceserie. De spelserie begon ooit als TOCA, ging vervolgens verder als DTM Race Driver en krijgt nu dus wereldwijd de naam Race Driver: GRID mee. Het moet een pure racegame worden, aldus de makers. De focus ligt dus op racen en niet op het verzamelen en aanpassen van raceauto's. De makers zijn daar behoorlijk stellig in.

"Als er één feature is die te veel gebruikt wordt in racegames, dan is het wel de mogelijkheid om je wagen uit te rusten met nieuwe onderdelen, zowel visueel als onder de motorkap. Iets wat perfect past bij Forza, Gran Turismo en Need for Speed, maar niet bij Race Driver: GRID", aldus het ontwikkelteam. Het kiezen van een Livery en het plakken van wat stickers op je bolide is de enige visuele aanpassing die je kan maken. Een gewaagde keuze, maar de wagens in GRID hoeven helemaal niet getuned te worden. Aangezien racen centraal staat, is het aanbod van bolides daar ook op afgestemd. Geen productiemodellen dus, maar alleen auto’s die op een circuit thuis horen.

Op wat voor baan je gaat rondscheuren, is natuurlijk de keus van de gamer zelf. Race Driver: GRID is duidelijk internationaal getint, met drie gebieden met zeer verschillende raceculturen. Eerst is er natuurlijk Europa, waarin gescheurd wordt op echte (en fictieve) circuits met Touring Cars en Le Mans-wagens. De beroemde 24-uurs race zit trouwens ook in GRID verwerkt. Overigens ben je daar geen dag, maar slechts 24 minuten mee bezig. In de VS doen ze het racen uiteraard 'the American way'. Dat betekent in Race Driver: GRID scheuren met Amerikaanse Muscle Cars over stratencircuits en beroemde Amerikaanse steden. Tot slot is er nog het racen in Japan. Hierbij staan snelle afdalingen en de populaire Drift Races centraal. Een behoorlijk uitgebreid aanbod, maar niet zo massaal als in vorige edities.

Dit geeft het ontwikkelteam echter wel de kans om alle racevarianten goed uit te werken, iets wat bij de eerdere DTM Race Driver-games nog wel eens ontbrak. Elke raceklasse moet een intense race-ervaring worden. Dan moet het er zeker goed uitzien. De grafische motor van Colin McRae: DiRT is flink opgevoerd en laat zeker prachtige en vloeiende beelden zien, zelfs als er twaalf wagens tegelijk rondscheuren. Hoe mooi die glimmende bolides blijven tijdens de race is is natuurlijk afhankelijk van de coureur. Een foutje is echter snel gemaakt wat kan leiden tot een flinke deuk, gebarsten ramen, afgebroken bumper, om maar een paar voorbeelden te noemen. Al die schade is uiteraard niet zo goed voor de prestaties van je bolide. Het afschrijven van een wagen door een te late remactie is dus zeker mogelijk.

Om de gamer niet al te erg te straffen voor zijn vergissingen kent Race Driver: GRID echter een rewind-functie waarmee je de tijd (en dus vergissingen) terug kan draaien. Dit kan uiteraard niet eindeloos en het team is nog aan het experimenteren met de prijs die je voor het gebruik van de rewind-functie moet betalen. Daarbij moet gedacht worden aan het niet toekennen van achievements, minder punten of geen bonussen na de afloop van de race. Dat laatste kan een belangrijke factor worden bij de singleplayer. Naast het racen, bouw je in de loop van de carrière ook een heus raceteam op. Vervolgens is het aan de speler om nieuwe wagens aan te schaffen, sponsors binnen te halen en uiteraard een coureur te strikken die als je teammaat zal dienen. Daarbij heb je volgens het ontwikkelteam de keuze uit honderden verschillende coureurs, elk met hun sterke punten en zwakke kanten.

Overigens geldt dit niet alleen voor je teammaat, maar voor alle virtuele coureurs. Het doel bij het ontwikkelen van de kunstmatige intelligentie is om er zoveel mogelijk menselijk gedrag in te verwerken. Geen wagens die aan de ideale lijn geplakt zitten, maar echt racegedrag met daarin ook fouten, uitremmen van coureurs en uiteraard flink onder druk zetten van je concurrenten. Voor wie liever tegen echte mensen racet, is bij Race Driver: GRID ook aan het goede adres. Met maximaal twaalf gamers kan je tegelijk online scheuren op alle platformen (pc, PS3 en Xbox 360).Race Driver: GRID zou wel eens één van de grote verrassingen kunnen worden op racegebied in 2008. Met de pure focus op racen in plaats van het verzamelen van racewagens of het opvoeren/tunen van je bolide heeft Race Driver: GRID in ieder geval een geheel eigen gezicht. Het spel ziet er nu al grafisch zeer gelikt uit en beschikt over een spectaculair schademodel. Als Codemasters er in slaagt om de verschillende racevormen echt goed uit te werken en de beloofde race-AI goed neer te zetten dan heeft Race Driver: GRID alles in zich om als eerste over de finish te gaan in 2008.

Bron: www.Gamez.nl

>>> Door Froodooo: Topic samengevoegd met het al bestaande topic over GRID.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...