Jump to content

RaceDriver GRID


danielb

Recommended Posts

Codemasters scheurt al een tijdje mee met hun racegames. Met Race Driver: GRID hoopt het Engelse bedrijf de harten van racegamers te veroveren. Eén ding is zeker: met Race Driver: GRID komt er in ieder geval een einde aan de jaarlijkse spraakverwarring rond de raceserie. De spelserie begon ooit als TOCA, ging vervolgens verder als DTM Race Driver en krijgt nu dus wereldwijd de naam Race Driver: GRID mee. Het moet een pure racegame worden, aldus de makers. De focus ligt dus op racen en niet op het verzamelen en aanpassen van raceauto's. De makers zijn daar behoorlijk stellig in.

"Als er één feature is die te veel gebruikt wordt in racegames, dan is het wel de mogelijkheid om je wagen uit te rusten met nieuwe onderdelen, zowel visueel als onder de motorkap. Iets wat perfect past bij Forza, Gran Turismo en Need for Speed, maar niet bij Race Driver: GRID", aldus het ontwikkelteam. Het kiezen van een Livery en het plakken van wat stickers op je bolide is de enige visuele aanpassing die je kan maken. Een gewaagde keuze, maar de wagens in GRID hoeven helemaal niet getuned te worden. Aangezien racen centraal staat, is het aanbod van bolides daar ook op afgestemd. Geen productiemodellen dus, maar alleen auto’s die op een circuit thuis horen.

Op wat voor baan je gaat rondscheuren, is natuurlijk de keus van de gamer zelf. Race Driver: GRID is duidelijk internationaal getint, met drie gebieden met zeer verschillende raceculturen. Eerst is er natuurlijk Europa, waarin gescheurd wordt op echte (en fictieve) circuits met Touring Cars en Le Mans-wagens. De beroemde 24-uurs race zit trouwens ook in GRID verwerkt. Overigens ben je daar geen dag, maar slechts 24 minuten mee bezig. In de VS doen ze het racen uiteraard 'the American way'. Dat betekent in Race Driver: GRID scheuren met Amerikaanse Muscle Cars over stratencircuits en beroemde Amerikaanse steden. Tot slot is er nog het racen in Japan. Hierbij staan snelle afdalingen en de populaire Drift Races centraal. Een behoorlijk uitgebreid aanbod, maar niet zo massaal als in vorige edities.

Dit geeft het ontwikkelteam echter wel de kans om alle racevarianten goed uit te werken, iets wat bij de eerdere DTM Race Driver-games nog wel eens ontbrak. Elke raceklasse moet een intense race-ervaring worden. Dan moet het er zeker goed uitzien. De grafische motor van Colin McRae: DiRT is flink opgevoerd en laat zeker prachtige en vloeiende beelden zien, zelfs als er twaalf wagens tegelijk rondscheuren. Hoe mooi die glimmende bolides blijven tijdens de race is is natuurlijk afhankelijk van de coureur. Een foutje is echter snel gemaakt wat kan leiden tot een flinke deuk, gebarsten ramen, afgebroken bumper, om maar een paar voorbeelden te noemen. Al die schade is uiteraard niet zo goed voor de prestaties van je bolide. Het afschrijven van een wagen door een te late remactie is dus zeker mogelijk.

Om de gamer niet al te erg te straffen voor zijn vergissingen kent Race Driver: GRID echter een rewind-functie waarmee je de tijd (en dus vergissingen) terug kan draaien. Dit kan uiteraard niet eindeloos en het team is nog aan het experimenteren met de prijs die je voor het gebruik van de rewind-functie moet betalen. Daarbij moet gedacht worden aan het niet toekennen van achievements, minder punten of geen bonussen na de afloop van de race. Dat laatste kan een belangrijke factor worden bij de singleplayer. Naast het racen, bouw je in de loop van de carrière ook een heus raceteam op. Vervolgens is het aan de speler om nieuwe wagens aan te schaffen, sponsors binnen te halen en uiteraard een coureur te strikken die als je teammaat zal dienen. Daarbij heb je volgens het ontwikkelteam de keuze uit honderden verschillende coureurs, elk met hun sterke punten en zwakke kanten.

Overigens geldt dit niet alleen voor je teammaat, maar voor alle virtuele coureurs. Het doel bij het ontwikkelen van de kunstmatige intelligentie is om er zoveel mogelijk menselijk gedrag in te verwerken. Geen wagens die aan de ideale lijn geplakt zitten, maar echt racegedrag met daarin ook fouten, uitremmen van coureurs en uiteraard flink onder druk zetten van je concurrenten. Voor wie liever tegen echte mensen racet, is bij Race Driver: GRID ook aan het goede adres. Met maximaal twaalf gamers kan je tegelijk online scheuren op alle platformen (pc, PS3 en Xbox 360).Race Driver: GRID zou wel eens één van de grote verrassingen kunnen worden op racegebied in 2008. Met de pure focus op racen in plaats van het verzamelen van racewagens of het opvoeren/tunen van je bolide heeft Race Driver: GRID in ieder geval een geheel eigen gezicht. Het spel ziet er nu al grafisch zeer gelikt uit en beschikt over een spectaculair schademodel. Als Codemasters er in slaagt om de verschillende racevormen echt goed uit te werken en de beloofde race-AI goed neer te zetten dan heeft Race Driver: GRID alles in zich om als eerste over de finish te gaan in 2008.

Bron: www.Gamez.nl

>>> Door Froodooo: Topic samengevoegd met het al bestaande topic over GRID.<<<

Waarom kopieer en plak jij altijd alles precies van jou bron?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • danielb

    4

  • Rullez

    3

  • Wienish

    3

  • M4X

    2

Top Posters In This Topic

Waarom kopieer en plak jij altijd alles precies van jou bron?

Waarom quote jij altijd koeienberichten waardoor de pagina uitrekt? :7


Het is echt een gruwelijke game :7 Pro Street is hierbij gewoon dikke stront. De graphics zijn, net zoals bij DiRT, geweldig en de gameplay is briljant. Ik vind het een goede game die de gulden middenweg heeft gevonden tussen arcade en sim racing. Hardcore racers kunnen goed aan de slag, maar als n00b hoef je niet bang te zijn dat het te last is. Perfect!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de game vandaag pas gekocht,ik kan alvast zeggen het is een mooie racer.Alle respect voor de makers _O_

Ik heb hem ook maar gehaald, en het overtrof al mijn hoge verwachtingen. Eindelijk weer eens een echt goede racegame, na 3 jaar lang bagger uit de Need for Speed franchise. Deze game is minstens gelijkwaardig aan Forza en Gran Turismo, maar of hij het niveau van Gran Turismo 5 haalt betwijfel ik nog. Hoe dan ook, een must have game voor de racefanaten :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
Ik heb de game vandaag pas gekocht,ik kan alvast zeggen het is een mooie racer.Alle respect voor de makers _O_

Ik heb hem ook maar gehaald, en het overtrof al mijn hoge verwachtingen. Eindelijk weer eens een echt goede racegame, na 3 jaar lang bagger uit de Need for Speed franchise. Deze game is minstens gelijkwaardig aan Forza en Gran Turismo, maar of hij het niveau van Gran Turismo 5 haalt betwijfel ik nog. Hoe dan ook, een must have game voor de racefanaten :)

Je kan moeilijk Gran Turismo en Forza Motorsport 2 er mee vergelijken. Die zijn sim. GRID is arcade. Beste Sim is RACE reeks btw :) ( ook binnenkort op Xbox 360.)

Het is een top game. Hier gebeurd teminste wat in :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Mijn Grid Filmpjes, Alleen van drift :puh: van goed naar slecht lol

het meest drift punten wat ik heb gehaald is als het goed is 370 miljoen punten tussen de 5 a 10 rondes

a51b6d0d2e145d6ef1b33b18496ed0b96ac2178f.jpg

Bewerkt: door The Distortion
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
  • 1 year later...

Hier komt een enorme bump, maar anders krijg ik weer het kritiek dat er al een topic over is. Daarom heb ik extra in de racegames lijsten gekeken, en ik zag dit spel afgelopen zaterdag in de gamerekken van Bart Smit nog liggen voor 30 euro, met goeie reviews van o.a. GameKings (TMF). Ik vraag me even af (belangrijk voor mij): kun je in deze game je eigen auto samenstellen, of krijg je (zoals in bijv. DiRT 2) gewoon een auto aangewezen met stickerpacks enzo?

Link to comment
Delen op andere websites

Hier komt een enorme bump, maar anders krijg ik weer het kritiek dat er al een topic over is. Daarom heb ik extra in de racegames lijsten gekeken, en ik zag dit spel afgelopen zaterdag in de gamerekken van Bart Smit nog liggen voor 30 euro, met goeie reviews van o.a. GameKings (TMF). Ik vraag me even af (belangrijk voor mij): kun je in deze game je eigen auto samenstellen, of krijg je (zoals in bijv. DiRT 2) gewoon een auto aangewezen met stickerpacks enzo?

Je hebt de keuze uit verschillende auto's die je kan kopen voor bepaalde races en je kan daar verder niks aan aanpassen, maar je mag zelf de sponsor stickers en de kleurensamenstelling van je auto doen...

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het al gekocht, samen met NFS Shift en nog wat andere games.. qua uiterlijk vind ik Race Driver net wat beter en realistischer dan NFS Shift, maar de besturing is vrij scherp naar mijn mening. Toch ben ik dik tevreden!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 years later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...