Jump to content

Formule 1


Spacecraft

Recommended Posts

Ik lees net dat Red-Bull ook niet akkoord gaat met het minardi gedoe.

Dus het ziet er naar uit dat we nog ff moeten wachten op het debuut van albers

AMSTERDAM - Het ziet er steeds somberder uit voor Christijan Albers en Minardi om zondag aan de start van de eerste Grand Prix van het Formule 1-seizoen te verschijnen. Na Ferrari heeft nu ook Red Bull aangegeven Minardi geen toestemming te willen geven om met de oude bolide van 2004 te rijden.

Minardi heeft de unanieme toestemming nodig om met de onaangepaste auto van 2004 de eerste drie races van het seizoen te rijden. "Ik heb sympathie voor hun positie, maar regels zijn regels. Ze zijn er niet voor niks", aldus Red Bull-baas Christian Horner tegenover de BBC. "Niets is frustrerender als Red Bull in de debuutrace negende wordt, met een Minardi voor ons, die een punt pakt."

(Bron: nu.nl

Bewerkt: door sautor
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 584
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -Niels-

    38

  • Thundercover

    38

  • Spacecraft

    30

  • Only GrandTheftAuto

    27

Ik lees net dat Red-Bull ook niet akkoord gaat met het minardi gedoe.

Dus het ziet er naar uit dat we nog ff moeten wachten op het debuut van albers

AMSTERDAM - Het ziet er steeds somberder uit voor Christijan Albers en Minardi om zondag aan de start van de eerste Grand Prix van het Formule 1-seizoen te verschijnen. Na Ferrari heeft nu ook Red Bull aangegeven Minardi geen toestemming te willen geven om met de oude bolide van 2004 te rijden.

Minardi heeft de unanieme toestemming nodig om met de onaangepaste auto van 2004 de eerste drie races van het seizoen te rijden. "Ik heb sympathie voor hun positie, maar regels zijn regels. Ze zijn er niet voor niks", aldus Red Bull-baas Christian Horner tegenover de BBC. "Niets is frustrerender als Red Bull in de debuutrace negende wordt, met een Minardi voor ons, die een punt pakt."

(Bron: nu.nl

als Minardi niet de technise gegevend heeft en die niet heeft toegepast lijkt het me niet onmogelijk dat ze niet eens aan de start komen

Link to comment
Delen op andere websites

Maar wat ik zo raar vind, is dat ze wel een auto voor 2005 hebben :o

Ook al gepresenteerd, maar ze vertrouwen de wagen niet...

Kzal t wel ff opzoeken :)

Edit: Voila

AMSTERDAM - De nieuwe bolide van Minardi is donderdag in Melbourne gepresenteerd aan het grote publiek. De wagen zal pas tijdens de vierde GP van het seizoen (San Marino, Imola) ingezet worden. Volgens teambaas Paul Stoddart zijn de nieuwe voor- en achtervleugels van de nieuwe wagen nog niet getest. Volgens Stoddart kan de nieuwe wagen een gevaar opleveren voor de Minardi-coureurs als deze zou worden ingezet tijdens Melbourne.

De presentatie van de nieuwe Minardi zou Ferrari alleen nog maar meer boos hebben gemaakt. Ferrari is van mening dat Minardi gewoon met de PS05 op de baan kan. Stoddart claimt dat de wagen daarvoor nog voldoende is getest. "Ze zijn nog niet eens in de windtunnel geweest," aldus Stoddart. "Dus ik ben niet bereid om deze onderdelen in te gaan zetten. Niemand protesteert tegen de motor die wij gebruiken. Dit is namelijk een 1 race motor, terwijl je eigenlijk een motor moet hebben die 2 races kan volhouden. Waar wordt de lijn dan getrokken?"

Ferrari-teambaas Jean Todt weigert een handtekening te zetten om Minardi met de oude auto (PS04) te laten rijden. Ook de gloednieuwe renstal Red Bull zou tegen het verzoek zijn. Red Bull zou het niet kunnen verkroppen als de Minardi's voor Red Bull zou eindigen met de oude wagen.

Minardi heeft een officieel verzoek ingediend bij alle teams om de eerste drie races met de oude wagen te mogen rijden. Tot nu toe hebben alle renstallen het verzoek ondertekend, behalve Ferrari. Donderdag werd bekend dat Red Bull er eigenlijk ook niet mee eens is. Vrijdagochtend zal Jean Todt een definitieve beslissing nemen over de kwestie Minardi.

Stoddart doet nog een wanhopige poging om de twee teambazen gunstig gestemd te krijgen: "Denk ook aan mijn coureurs. Het is voor hen de eerste Grand Prix in hun carrière. Ze hebben hun hele leven op dit moment gewacht en ze hebben deze shit niet nodig. We moeten dit vanavond uit de weg ruimen, zodat dit niet om ons heen blijft hangen als we het Grand Prix weekend in gaan."

De teambaas gelooft in een goede afloop van deze zaak. (nu.nl)

Maar ze mogen al wel deelnemen aan de zaterdag trainingen en 1e kwalificatie

Bewerkt: door sautor
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook een grote F1 fan, volg het eigenlijk pas vanaf 1998 en was ook gelijk voor Hakkinen.

Jammer genoeg doet die niet meer mee maar ben nog steeds altijd voor McLaren geweest dus ben ik dit jaar voor Raikkonen.

Maar het zal wel weer net zoals vorig jaar worden, Schumacher zal alles wel weer winnen <_< en dus wordt het weer saai, voorspel ik, maar het is niet te hopen.

En nog ff terug naar de eerste post van BMW die zei: Jammer van Doornbos.

Maar waarom jammer? Hij rijdt toch?

Het is niet in de races maar als hij steeds flink sneller is dan die andere 2 jordan n00bies dan mag ie hopelijk snel invallen voor 1 van hun en dan mag ie alsnog races rijden.

Van Albers verwacht ik helemaal niks, begrijp eigenlijk ook niet dat hij in de F1 is terecht gekomen, ik had gezegt, laat hem nog een jaar in het DTM rijden en dan mischien naar de F1.

Die ene keer dat Doornbos en Albers allebei dezelfde dag voor Minardi testte was Doornbos 8 seconde sneller dan Albers.

Maar het is natuurlijk wel leuk om een NL in de races te zien maar dan moet het wel een goeie zijn, en ik twijfel dus heel erg aan Albers.

Bewerkt: door MightyDuck
Link to comment
Delen op andere websites

Goeiemorge.. :rolleyes:

'T is 04.00, qualificatie net achter de rug, en ik kan je zeggen dat het echt de moeite waard was om voor uit je bed te komen. Regen-droog-regen-droog. Geweldig, Fisichella op pole, wat een mazzelaar, wie had dat ooit kunnen voorspellen. En simpel, hij heeft 11 seconden voorsprong op de betere rijders, dan moet hij het wel ontiegelijk verknallen wil hij morgen niet op pole staan. We krijgen morgen dus een totaal andere startvolgorde dan iedereen had kunnen voorspellen. En Sato, tsja wat moeten we daar nou weer van zeggen :) Verbaasde me eigenlijk helemaal niet dat hij eraf vloog, onder dit soort omstandigheden zijn er 3 rijders die een vergrote kans hebben om eraf te gaan.. 1. Sato 2. Alonso en 3. Montoya .. Drie echte racers, maarja dat heeft zijn risico's, dus stond er helemaal niet zo van te kijken dat Sato weer eens een wagen had afgeschreven, moet ie maar een keer normaal rijden :) Hield me hart ook vast toen Montoya al direct in de eerste bocht tever doorschoot, was al bang dat die de ronde ook niet af ging maken, maar hij reed netjes voor de rest ;)

Even de lijst:

1. Fisichella

2. Trulli

3. Webber

4. Villeneuve

5. Klien

6. Coulthard

7. Heidfeld

8. Button

9. Karthikyan ( schrijf ik het goed zo :) )

10. Raikkonen

11. Montoya

12. Barrichello

13. Monteiro

14. Alonso

15. Albers

16. Friesacher

17. R. Schumacher

18. M. Schumacher

19. Massa

20. Sato :)

De beide Schumachers dus bijna onderaan de lijst, geweldig :rolleyes:

Het laatste nieuws trouwens, Minardi rijdt de race wél mee omdat ze bij Minardi de wagen net nog hebben aangepast met nieuwe 2005 airodynamica.

Zo.. welterusten :puh:

Bewerkt: door BMW
Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik snap er even niks meer van :o

Hoe laat begint die race nouw?

Ik zie hier allemaal verschillende tijden staan!!! :)

De qualificatie begint vannacht om 24.00 ( Voorbeschouwing begint om 23.30 )

De race begint vannacht om 04.00 ( Voorbeschouwing begint om 03.00 )

:)

Link to comment
Delen op andere websites

Nouw heb de race 's nachts gezien, en het was de moeite waard!

het mooiste deel vond ik nog: toen schumacher, heidfeld de grindbak induwde en heidfeld tikte schumacher op de weg nog aan en hij stond achterstevoren :lol:

maar hij reed weer door naar de pits!!

en hartstikke jammer van christiaan alberts want die had weer problemen met z'en versnellingsbak die schoot steeds in zijn neutraal <_<

En een mooie eerste prijs voor Fischella, echt goed man!!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond het eigenlijk maar een saaie race, er gebeurde niet veel, als je dat vergelijkt met de andere races die ik de vorige jaren in Melbourne heb gezien, dan is dit een behoorlijk saaie race.

Maar wel leuk voor Fisichella dat ie de race had gewonnen, hij was erg goed bezig dit weekend.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hem ook om 4:00 uur zitten te bekijken. Erg goed van Fisichella, en Alonso. De renault lekker goed in de punten.

Een hele slechte race van M. Schumacher, toen hij eindelijk in beeld kwam belande hij meteen in de grindbak :lol: (me hele avond was weer goed!)

Voor de rest wel jammer van Albers, zijn eerste race heeft hijniet kunnen uitrijden.

Maar ook Button, Sato, Ralf, Montoya... ik heb ze alleen met de start in beeld gezien. Ook een hele slachte race voor hun, plaats 12 -15 hoort eigenlijk niet.

Maar voor wie om 1 uur de herhaling wil kijken, het is de moeite waard. Maar verwacht geen chrases en opgeblazen moters.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond het toch eigenlijk ook best een saaie race, alleen dat ongeluk tussen Schumi en Heidfeld en daar bleef het bij. Ik zei eerder al dat we van de Renaults dit jaar waarschijnlijk best wat kunnen verwachten.. en dat hebben we inmiddels gezien <_< Zonde van Montoya, 6e plaats toch wat matig :ph34r:

Link to comment
Delen op andere websites

Hopelijk doet Schumacher het iedere race zoals deze race. Ik vond het ook best een saaie race. Maar ik vind het wel goed van Fisichella, dat hij het heeft gewonnen. Hopelijk doet Renault het nog vaker goed.

Link to comment
Delen op andere websites

ik ben blij dat Schumacher uitgevallen is en al zou hij nog in de race aan het rijden zijn zou hij toch niet meer gewonnen hebben hij lag te ver achter.

En aan Fisichella ( natuurlijk alonso en Renault ook )goed gedaan joh, keep up the good work, en ook applaus voor het Redbull team ze hebben een goeie auto gebouwd.

Link to comment
Delen op andere websites

ik ben blij dat Schumacher uitgevallen is en al zou hij nog in de race aan het rijden zijn zou hij toch niet meer gewonnen hebben hij lag te ver achter.

En aan Fisichella ( natuurlijk alonso en Renault ook )goed gedaan joh, keep up the good work, en ook applaus voor het Redbull team ze hebben een goeie auto gebouwd.

Idd

Redbull team heeft me verast, ik had bniet gedacht dat ze met zo'n goede auto kwamen, ik vind het nu al een revalatie van het seizoen!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...