Jump to content

Installeren


Hackman

Recommended Posts

Hoi GTAForummers,

Ik heb GTA2 legaal gratis gedownload van deze site alleen als ik 2 keer klik op de set-up dan blijft hij altijd vastzitten en moet ik mijn computer opnieuw opstarten om weer verder te kunnen. Er kwam ook nog een keer een melding dat ik té weinig virtueel geheugen heb en toen bleef hij ook als gewoonlijk vastzitten. Voor zover ik weet is mijn virtueel geheugen goed, dus ik weet niet wat te doen om ervoor te zorgen dat hij niet vast gaat zitten. Ik heb ook nog even een plaatje met gegevens over mijn computer:

24xq2rd.jpg

Er staat wel op de site dat niet alle computers het spel kunnen doen maar ik weet niet zeker of dat bij mij ook het geval is.

Bvd Hackman

Link to comment
Delen op andere websites

Pentium 200 MHz

Windows 95/98

32 Mb RAM

70 Mb vrij ruimte op de harde schijf

4 speed CD-Rom speler

SVGA kleurenmonitor

DirectX 6.1 of hoger

3D beeldaccelerator met 8 Mb RAM

SoundBlaster compatibele geluidskaart

Okee, maar ik zou dus niet weten waar ik al die informatie vandaan kan halen. Ik denk dat het aan "70 Mb vrij ruimte op de harde schijf" ligt maar dat weet ik niet zeker. Hoe kun je dat bekijken?

Link to comment
Delen op andere websites

Ga naar Start en dan Uitvoeren. Typ vervolgens dxdiag in en maak een screenshot van het eerste tabblad. Daarop staan de eigenschappen van je pc, waarmee je de minimum systeemeisen kan vergelijken. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Hier een screen:

331ius2.jpg

Pentium 200 MHz []

Windows 95/98 []

32 Mb RAM [X]

70 Mb vrij ruimte op de harde schijf []

4 speed CD-Rom speler []

SVGA kleurenmonitor []

DirectX 6.1 of hoger [X]

3D beeldaccelerator met 8 Mb RAM []

SoundBlaster compatibele geluidskaart []

De dingen die ik heb aangekruisd zijn de dingen waarvan ik zeker weet dat ze goed zijn van de anderen weet ik dit niet. Wat kun je ook verwachten van een kind van 12? Ik zie dit trouwens ook voor het eerst.

Bewerkt: door hackman
Link to comment
Delen op andere websites

Aan je pc zal het niet liggen, aangezien je voor XP meer nodig hebt dan voor GTA2. :puh:

Probeer eens GTA2 onder de compabiliteitsmodus te installeren. Klik met je rechtermuisknop op het bestand, ga dan naar Eigenschappen > Compabiliteit (ik weet die laatste stap niet zeker, omdat ik geen XP meer heb). Kies nu Windows 98 uit het uitklapmenu en vink het vakje daarvoor aan. Mocht het nog niet werken, dan kan je het proberen door andere vakjes aan of juist uit te vinken.

Mocht het dan nog niet helpen, dan kan je proberen of het bestand op een andere pc wel opent. Mocht het daar ook niet werken, dan kan je het beter opnieuw downloaden.

Link to comment
Delen op andere websites

De setup van de gedownloade GTA is ruim 300 MB, dus het is logisch dat je computer enkele seconden vast blijft zitten na het dubbelklikken erop. Bij mij duurt het ongeveer 10 seconden totdat ik het bericht "Setup is loading..." in beeld kreeg.

Wat je dus moet proberen is om alle programma's af te sluiten, dubbelklikken op Setup.exe en vervolgens wachten tot je het bericht "Setup is loading..." in beeld krijgt.

Nergens aankomen dus!

Hopelijk werkt het :)

Mvg,

Flitskikker

Link to comment
Delen op andere websites

De setup van de gedownloade GTA is ruim 300 MB, dus het is logisch dat je computer enkele seconden vast blijft zitten na het dubbelklikken erop. Bij mij duurt het ongeveer 10 seconden totdat ik het bericht "Setup is loading..." in beeld kreeg.

Wat je dus moet proberen is om alle programma's af te sluiten, dubbelklikken op Setup.exe en vervolgens wachten tot je het bericht "Setup is loading..." in beeld krijgt. (...)

Hoe lang duurt het dan tot het installeren is voltooid? Ik heb namelijk wel even achter mijn PC'tje gezeten alleen hij bleef haken op 1 zo'n groen streepje. Toen klikte ik een keer op het schermpje en toen reageerde het al niet meer.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 4 maanden later...

Dit is misschien een beetje onnodig om achteraf nog even te vermelden alleen het is wel gelukt, we hadden namelijk wat extra RAM geheugen erop gezet en daarna wou ik het nog een keer proberen, gewoon om te kijken wat er deze keer zou gaan gebeuren en toen duurde het slechts een minuut voor dat GTA2 helemaal was geïnstalleerd!

Heb het natuurlijk ook gespeeld en ik moet zeggen dat het best leuk is om te doen, hoewel de meesten niks van de oudere GTA's willen weten, enkel de nieuwere zoals IV en Chinatown..

Heb verder nog wel een vraag en ik hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden, hoe save ik precies? Ik heb gehoord dat je dan naar de kerk moest en die kerk kun je dan vinden met zo'n Van alleen die is volgens mij nogal schaars om te vinden.. Op WikiGTA staat wel een kaartje van waar de kerk zich bevindt alleen ik je kunt in-game niet zien waar je bent dus er is in-game geen map dus hoe kom ik in de kerk? Ik heb namelijk geen zin om in een keer het hele gebied uit te moeten spelen, dan saved hij namelijk automatisch. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...