Jump to content

Grand Slams


Dutchy3010

Recommended Posts

Wat M4X zegt klopt wel. Vaak irriteert me dat ook wel bij de weinige keren dat ik tennis kijk. Misschien dat ik het wat meer zou zien dat je het inderdaad gewoon word. De mannenfinale heb ik half naar gekeken gisteren. Het was echt enorm spannend terwijl ik normaal niet zo voor tennis ben.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 10 maanden later...
  • Reacties 217
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    76

  • NandroDavids

    43

  • 3L1077

    43

  • JasonStatham

    11

Bumperdebumperdebump. :)

Vandaag halve finales van de heren op Roland Garos. Echt meesterlijk, twee vijf-setters. Heb serieus heel de dag http://app.nos.nl/tennis/ aanstaan om het te kunnen volgen via de pc. :D

De eerste wedstrijd was leuk om te zien. Eerste twee sets gingen zonder veel moeite naar Soderling, maar daarna leek hij op te zijn. Gonzalez kwam terug naar 2-2 in sets, en er kwam dus een beslissende vijfde set. Plotseling leek Soderling een reserve potje te hebben. Hij won de set met 6-4 terwijl jij heerst met 4-1 achter stond!

Nu is de vijfde set van de tweede partij (Del Potro - Federer) bezig. De eerste 2/3 sets zat Federer niet in zijn vel, maar na de derde set kwam hij echt op stoom. Het is op dit moment 3-2 in games (voor Federer, Federer serveert) en 2-2 in sets. Federer speelt af en toe echt met geniaal tennis, maar ook Del Potro slaat regelmatig een geniale bal. Echt een genot voor het oog!

Morgen de finale van de vrouwen (Safina vs Kuznetsova), en dan overmorgen de finale van de heren (Soderling vs Del Patro of Federer). Ik kan niet wachten! :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit ook te kijken en hoop echt dat Del Potro ergens nog wat energie weg kan halen om nog weer de break terug te pakken, maar ik vrees 't ergste. Die forehands van Del Potro zijn echt belachelijk hard en goed trouwens...daar sta ik niet graag tegenover.

Link to comment
Delen op andere websites

Lol, nee inderdaad. Was een geweldige wedstrijd om te zien, maar Federer heeft dan toch gewonnen (6-4 in vijfde set). Jammer dat Del Potro het echt slecht gedaan heeft op sommige momenten. Zoals die tweede break in de vijfde set: daar slaat hij op break point een dubbele fout. Nja dan vraag je ook om problemen. Ik ben blij dat Federer gewonnen heeft. Was ook wel mooi hoe hij die laatste twee briljante ballen slaat! Leuke wedstrijden vandaag, ik ben in ieder geval tevreden. ^_^

Ben benieuwd hoe Federer het tegen Soderling gaat doen, die gast was ook echt goed vandaag...

Link to comment
Delen op andere websites

Dubbelpost. ^_^

Kuznetsova heeft gewonnen met 6-4 6-2. Eigenlijk een erg saaie wedstrijd, aangezien zo ongeveer niets goed ging bij Safina. Zo erg dat ik zelfs medelijden met haar kreeg. :puh: Kuznetsova speelde eigenlijk ook niet super goed, dus het was eigenlijk een tegenvallende finale.

De finale bij de heren is gewonnen door Federer, met 6-1 7-5 6-4. Wat gunde ik het die man om te winnen! Hij speelde fantastisch, zeker de eerste set, waarin hij Soderling helemaal van de kaart speelde. De tweede set kwam Soderling wel een beetje terug, maar eigenlijk kwam Federer niet echt in de problemen. Soderling heeft geloof ik 1 breakpoint gehad, maar die was ook snel weggewerkt. Toch was de tiebreak weer ongelooflijk! Die won Federer uiteindelijk met 7-1, waarin hij maar liefst 4 aces geslagen heeft! De derde set kwam de Zwitser eigenlijk ook niet meer echt in de problemen, maar je zag wel dat hij meer spanning kreeg toen het eraan zat te komen dat hij ging winnen. Een meesterlijke partij, met echt veel geweldige slagen van Federer. Drop shots die precies paste, veel winners, en meer winners dan unforced errors. Een verdiende winnaar, heeft hij eindelijk de titel op Roland Garros. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Valt me op dat het topic hier zo stil ligt, terwijl tennis toch een grote rol heeft gespeeld de afgelopen dagen.

De finale van Wimbledon was echt geweldig. Ik hou echt van grastennis en zo'n spectaculaire finale heb ik nog nooit gezien. Tegen de verwachtingen in heeft Roddick het Federer heel, met de nadruk op heel, moeilijk gemaakt. Wat een fantastische wedstrijd. Een 5-setter met een prachtig einde. Nog mooier als bij Nadal tegen Federer van vorig jaar. Tjongejonge zeg, in de vijfde set gewoon 16-14 voor Federer, nog nooit eerder vertoont. Hiermee heeft Federer gelijk de titel voor de meest gewonnen Grand Slams op zijn naam gezet, namelijk 15. Hiermee verslaat hij Pete Sampras die op 14 stond. Gelukkig zegt Federer dat hij nog tot 2012 door wilt gaan, dus we gaan nog heel veel horen van de beste tennisser die de wereld tot nu toe heeft gekend. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 maanden later...

Voor de liefhebbers: de finale van de vrouwen (Serene Williams (VS) tegen Justine Henan (Be)) wordt zo life uitgezonden op Nederland 1, en volgens mij ook op Eurosport. De finale begint over een paar minuten. :)

De mannen finale is morgen, Roger Federer (Ch) tegen Andy Murray (Eng). Wordt nog een leuke wedstrijd.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Niemand hier die Roland Garros kijkt? Gister een vrij verrassende finale. Bij de vrouwen waren er geen top 4 spelers in de halve finales, bij de mannen alleen maar top 4 spelers. Mannen-tennis vind ik ook gewoon veel leuker. Niet zo zeer omdat het allemaal sneller gaat (wat ook is natuurlijk), maar vooral omdat je daar echte "beste spelers" hebt. Nadal, Djokovic, Federer, Murray, en nog een aantal. :tu:

Vandaag weer een droomfinale. Was bang dat Federer het niet zou redden tot de finale, omdat Djokovic zo goed op dreef is dit jaar. Ik hoop dat Federer een keer wint, maar ben bang dat Nadal (de torenhoge favoriet) zijn zesde titel in Parijs haalt.

Link to comment
Delen op andere websites

Niemand hier die Roland Garros kijkt?

Ik wel! :D

Gister een vrij verrassende finale.

Zo verrassend was het niet hoor: Schiavone was titelverdedigster en Na Li is bezig aan een uitstekend jaar. Daarnaast gebeurt het bij de vrouwen vaker dat de top van de wereldranglijst het laat afweten. De nummer 1 van de wereld, Wozniacki, heeft zelfs nog nooit een Grand Slam gewonnen. Ik vind het wel mooi dat Na Li uiteindelijk heeft gewonnen. Geen geschreeuw bij elke slag, en gewoon keurig, rustig, geconcentreerd tennis. Wat zij deed, klopte gewoon helemaal.

Daarom ben ik vandaag ook voor Federer. Ik had het liefst gezien dat Djokovic zijn ongeslagen status nog even had behouden, puur en alleen omdat het zo legendarisch was. Maar nu hij eruit ligt, ben ik voor de echte tennisser. Natuurlijk, Nadal is een uitstekende speler, maar Federer speelt net als Na Li zo rustig, maar toch zo briljant. Laat Federer maar winnen...maar wel in een spannende 5-setter als 't even kan :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Dubbelpost (Lijkt me gerechtvaardigd)

Hoe absurd is dit: Vorig jaar speelden Isner en Mahut tegen elkaar in de eerste rond van Wimbledon de langste tennispartij ooit. Na 11 uur en 5 minuten werd het 70-68 voor Isner. Vandaag was de loting voor de eerste ronde van dit jaar en weer spelen ze tegen elkaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, echt zot, maar heb het gevoel dat de organisatie hier het lot wel een handje geholpen heeft. Of misschien ook niet! Heb die wedstrijd nog gezien vorig jaar. Weet nog dat ik bij de laatste set inschakelde, en dat ik die snel wilde kijken voor ik weg moest. Uiteindelijk weg gegaan, ging ik kijken wat het geworden was toen ik uren later terug kwam, stonden ze nog steeds op de baan. Echt ongelooflijk! Wat een meesters _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...