Jump to content

Flight Simulator X vragen !


brentoske

Recommended Posts

oke mijn vraag hoe zorg je er ook al weer voor in fsx dat je een slurf krijgt en dat er grond vervoer komt dus bagage zooi enz.

en hoe doe je je kofer kleppen open? en je andere deuren ik zal wel ff een tut zoeken maar als jullie het weten wil ik het graag horen!

hallo

Voor de slurf moet je Ctrl + J

voor de deuren Shift + E

Koffer kleppen Shift + E + 2 of 3

gr sjoerd

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...
oke mijn vraag hoe zorg je er ook al weer voor in fsx dat je een slurf krijgt en dat er grond vervoer komt dus bagage zooi enz.

en hoe doe je je kofer kleppen open? en je andere deuren ik zal wel ff een tut zoeken maar als jullie het weten wil ik het graag horen!

de slurf krig je naar je toe met ctrl+j en je bagage kleppen krijg je open met SHIFT+e en dan kort erna een 2 of een 3 intoetsen want het zijn 2 kleppen.

robin cauberg

Link to comment
Delen op andere websites

Als je het realistisch wilt houden moet je kijken als je bijvoorbeeld vanuit heading(richting) 250 komt en er zijn 3 banen voor je van hetzelfde vliegveld(250 graden ligt tegenover 30 graden) en ATC(Air Traffic Controller) zegt dat je op Runway 3R moet landen betekend dat dat je de rechterbaan moet nemen in de richting van 30 graden. Ik weet dat ik het moeilijk uitleg, maar misschien kan iemand het beter uitleggen.

Als je het makkelijk wilt kijk je in het navigatiesysteem en daar staan de baan nummers, vliegveld, de plek waar je met je vliegtuig bent en de richting waar het vliegtuig naar toe gaat.

Als ik het op een verkeerde manier heb uitgelegd of als ik het te ingewikkeld of moeilijk heb uitgelegd, hoop ik dat iemand het makkelijker kan uitleggen.

Bewerkt: door pilot
Link to comment
Delen op andere websites

Je moet gaan naar de navigatiekaart. Ga eerst naar je 2D cockpit view en druk daarna op een kleine witte ster figuur op een zwarte achtergrond. Ernaast staan er ook nog andere figuren, zoals de vorm van een vliegtuig.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Beste mensen,

ik speel nu al een tijdje op Flight Simulator X !

Maar sommige handilingen kan ik niet zoals :

remmen als je land ...

namelijk als ik land kan ik niet remmen ,

hoe moet ik nu remmen als ik land ?

Dan nog een probleem !

IK zou graag eens nieuwe vliegtuigjes hebben !

ik heb namelijk al een boeiing gedownload ..

maar ik kan hem niet op het spel zetten ???

hoe moet ik een gedownload vliegtuig op FSX zetten ??

Nog een vraagje ...

hoe weet ik nu bij een free-flight

dat ik naar dat geselecteerde vliegveld moet ..

ik weet namelijk dat vliegveld niet vanbuiten liggen

hoe kan ik weten welke kant ik kan uit gaan als ik een

vliegveld selecteer in free-flight .. kan ik een gps er bij zetten ??

Graag antwoorden !!!

_O_ Dankuu !! _O_

Ik heb 2Jaar Flight Simulator Ervaring.

Remmen doe je met de Speedbrakes [ In de lucht noem je ze; Spoilers , op de grond Speedbrakes ]

Als je voorbij de PAPI lichten bent kan je F1 [ Je Trottles gaan dan naar Idle ] en als je land moet je wel[ ILS OF MANUAL? ]

Manual; Je Flaps moeten op Full zitten als je de PAPI lichten voorbij gaat.

Dan op Idle door F1

En als je bent geland [ Maakt niet uit welke volgorde] volgens mij deze: Reverse Trust door Middel van F2 [ Je Trottles gaan naar achter ] En

Speedbrakes op full doormidddel van: de ''/'' Knop naast je Rechter Shift Button.

Bij de 60knots mag je je Speedbrakes weer naar beneden doen en dan rustig naar een taxiway gaan.

Zodra je bij de taxiway bent doe je je Flaps op 0 en Taxiet verder.

Hoe je vliegtuigen der opzet;

Volg de intructies goed.

Flight Simulator X > Sim Objects > Aircrafts > Zie je allemaal Default vliegtuigen zoals; 747-400 & 737-800 & A321.

Ga naar die map en plaats je gedownloade vliegtuig daar in de map waar je allemaal die vlietuigen ziet.

LET OP!!

Als je een Texture hebt van de Default 737-800 LEES DAN: Readme.txt/doc

Volg de intructies die daar opstaan.

Als je textures hebt van een Payware aircraft zoals; PMDG / Wilco / Captain Sim / Ariane.

Dan moet je PMDG / Wilco / Captain Sim / Ariane kopen en downloaden.

Gratis downloaden word wel heel moeilijk.

Het licht er aan welk vlietuig je neemt ik zal een voorbeeldje maken:

IFR[instrument Flight Rules] EHAM - LFPG AMS / CDG = Schiphol - Charless De Gaulle. EHAM = Dus Schiphol

EH = Voor Nederland.

EG = Voor Engeland. [ Neverminnddd... ]

B737-800 Default White.

Cruising Altitude[Kruishoogte] FL230 [ 23.000ft ]

Landen doe je ILS of Manual.

Ik raad als je een beginner bent Manual aan.

Eenmaal op kruishoogte kan je de baanbenadering selecteren (approach).

Open je GPS en druk op PROG (programma).

Dan krijg je een lijstje, selecteer ''Select Approach''.

Je krijgt allemaal Approaches! Selecteer bijv. ILS 4R, druk op ENTER, kies VECTORS, en dan ACTIVATE APPROACH.

Je gaat naar Menu -> Map en zoekt (door op de groene ILS te drukken) de Freq. en de Heading op van Charless De Gaulle

(ga dus eerst met je muis naar CDG Airport, en kies dan de door jou gekozen baan op)

Die Frequency vul je in bij je Radio (onder NAV1) en zet hem aan! (door op het vierkant te drukken, of onderaan op cirkeltje)

En op de panel, selecteer als Course op ILS heading!

Zorg wel dat je NAV/GPS switch op GPS staat, en je NAV aan!

Nog een paar min. vliegen tot de de glideslope (het groene pijltje)

Zorg dat je op 2.000' voet zit en gooi je snelheid, voor het gemak, rond de 145/150 voor een 737 en 150/155 voor 747/777. (zijn wat hoog, maar ja..)

Je hoort de bekende ILS pieptoon.. (lijkt op een morse.. piep..pieeeep....piep..piep..pieeep..piep, nog beter, het is een morse.)

Zet dan de NAV/GPS Switchs op NAV!

Zodra je die goed hebt, recht voor de ILS, kan je eigenlijk al de APP aanzetten..

Zodra je te glideslope te pakken hebt, schakelt de APP de Altitude uit, en daalt hij zelf!

Zet op ong. 400ft de A/P + A/T uit, en landen maar!

Alsjeblieft!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...