Jump to content

Olympische Spelen 08


Valto

Recommended Posts

  • Reacties 90
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • studio dewolf

    10

  • demontventoux

    7

  • oostzaan

    7

  • xxRolie.

    6

Olympische spelen is veel keer belangrijker dan wereldkampioenschap en als België krijgt medaille dan is zeker heel veel waard dan beker van WK.
Ja hoor, hou dat gevoel vast...want dat is dus ab-so-luut niet zo. Denk je werkelijk dat de Belgen liever hier een medaille pakken met het voetbal dan op 't WK? Dacht 't dus echt niet hè: Bij vrijwel álle sporten zijn de Olympische Spelen het belangrijkste evenement dat er bestaat, maar bij voetbal is dat door de vreemde regels niet zo. Het feit dat je niet zomaar iedereen mag meenemen, gezien de leeftijd, zorgt er al voor dat niet alle wereldtoppers er zijn. En nu het CAS heeft uitgesproken dat de clubs hun spelers mogen opeisen als ze dat willen zal voetbal naar mijn idee niet erg lang meer een Olympische sport zijn.

Neemt niet weg dat ik de Belgen na de uitschakeling van Kim Gevaert wel hun eerste medaille gun op deze Spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Olympische spelen is veel keer belangrijker dan wereldkampioenschap en als België krijgt medaille dan is zeker heel veel waard dan beker van WK.
Ja hoor, hou dat gevoel vast...want dat is dus ab-so-luut niet zo. Denk je werkelijk dat de Belgen liever hier een medaille pakken met het voetbal dan op 't WK? Dacht 't dus echt niet hè: Bij vrijwel álle sporten zijn de Olympische Spelen het belangrijkste evenement dat er bestaat, maar bij voetbal is dat door de vreemde regels niet zo. Het feit dat je niet zomaar iedereen mag meenemen, gezien de leeftijd, zorgt er al voor dat niet alle wereldtoppers er zijn. En nu het CAS heeft uitgesproken dat de clubs hun spelers mogen opeisen als ze dat willen zal voetbal naar mijn idee niet erg lang meer een Olympische sport zijn.

Neemt niet weg dat ik de Belgen na de uitschakeling van Kim Gevaert wel hun eerste medaille gun op deze Spelen.

Ik ben al blij als ik daar mag staan.. En het zou vet zijn als je dan een medaile haalt..

Link to comment
Delen op andere websites

Eindelijk eens Belgen die een kans maken op een medaille. Fantastische match gisteren tegen Italië.

Langs de ene kant wel wat geluk gehad met de scheids die geen penalty floot voor Italië.

Nigeria is ook sterk, maar een haalbare kaart. Duimen ^_^:tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Bij vrijwel álle sporten zijn de Olympische Spelen het belangrijkste evenement dat er bestaat, maar bij voetbal is dat door de vreemde regels niet zo.

Inderdaad, voetbal vind ik sowieso al geen échte Olympische sport, net zoals tennis en wielrennen. Voetbal heeft z'n WK als groot iets, tennis elk jaar 4 Grand Slams en wielrennen z'n WK en z'n 3 grote rondes. Een Olympische titel voor een tennisser/voetballer/wielrenner is uiteraard zeer mooi, maar betekent veel minder voor hen dan voor een zwemmer of een atleet die dat halen.

Zwemmen, atletiek en turnen, dat zijn eigenlijk de 3 grote sporttakken op een Olympische Spelen. Sporten als judo mogen we ook iet vergeten, maar toch.

Nieuwere sporten zoals Beachvolleybal en BMX vind ik eigenlijk zelfs belachelijk om zulke sporten als Olympisch te beschouwen, maar dat is uiteraard maar mijn mening :)

Neemt niet weg dat ik de Belgen na de uitschakeling van Kim Gevaert wel hun eerste medaille gun op deze Spelen.

Bedankt ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

allemaal over voetbal

vind dat de wielrenners teleurstellen

Ja vind ik ook, de ene is gediskwalificeerd. En de ander is gevallen door een pool :duh:

hoop dat marianne vos nog even 2 gouden medailes binnenhaalt ^_^
Ik ook, maar ik acht die kans toch wel vrij klein. Natuurlijk, Marianne Vos is een alleskunner, maar 2 gouden medailles met nog maar 1 onderdeel te gaan voor haar, dat zou toch wel vrij legendarisch zijn.
Link to comment
Delen op andere websites

allemaal over voetbal

vind dat de wielrenners teleurstellen

Ja vind ik ook, de ene is gediskwalificeerd. En de ander is gevallen door een pool :duh:

hoop dat marianne vos nog even 2 gouden medailes binnenhaalt ^_^
Ik ook, maar ik acht die kans toch wel vrij klein. Natuurlijk, Marianne Vos is een alleskunner, maar 2 gouden medailles met nog maar 1 onderdeel te gaan voor haar, dat zou toch wel vrij legendarisch zijn.

heeft ze al 2 gedaan dan? ik dacht dat ze nog 2 kansen had voor gouden medaile
Link to comment
Delen op andere websites

allemaal over voetbal

vind dat de wielrenners teleurstellen

Ja vind ik ook, de ene is gediskwalificeerd. En de ander is gevallen door een pool :duh:

hoop dat marianne vos nog even 2 gouden medailes binnenhaalt ^_^
Ik ook, maar ik acht die kans toch wel vrij klein. Natuurlijk, Marianne Vos is een alleskunner, maar 2 gouden medailles met nog maar 1 onderdeel te gaan voor haar, dat zou toch wel vrij legendarisch zijn.

heeft ze al 2 gedaan dan? ik dacht dat ze nog 2 kansen had voor gouden medaile

Nee, de overige 2 onderdelen waar Vos aan deelneemt zijn volgensmij al geweest. In de wegwedstrijd en in de tijdrit waren het helaas de Britten en Amerikanen die het goud wonnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...