Jump to content

GTA IV hud


roytjuhs

Recommended Posts

Heej,



Een vriend en ik kregen laatst een idee om de indeling van de HUD (Wapens, Geld, Leven, Armor, Kogels, Tijd, Wanted lvl) in GTA San Andreas te veranderen, net zoals in GTA IV.

Alleen de vraag is....

Hoe krijgen we de Health, Armor bar om de radar (linksonderin het beeld) heen, en hoe krijg je die Wanted lvl sterren er naast?

Beter gevraagd...: HOE KRIJG JE DE GTA IV HUD IN GTA SAN ANDREAS.

PS.: - De wapen icons hebben wel al.

En hoe krijg je die Armor en Health bar ook werkend :D

Groetjes Roy en Mick

post-89290-1218439301.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Om dat alles te kunnen, als het al mogelijk is, moet je zeer goed kunnen scripten. Als beginnende modder is daar geen beginnen aan omdat je dan, als ik me niet vergis, de engine moet gaan aanpassen en dat is alleen voor zeer goede scipters weggelegd. In het topic die CoolieJoolie gaf staan alleen een stel gephotoshopte screens uit SA met de HUD erop geshopt, die mod is niet echt. Ik betwijfel ook of dat kan met die armor- en health-ring, ik denk persoonlijk dat dat onmogelijk is.

Link to comment
Delen op andere websites

Om dat alles te kunnen, als het al mogelijk is, moet je zeer goed kunnen scripten. Als beginnende modder is daar geen beginnen aan omdat je dan, als ik me niet vergis, de engine moet gaan aanpassen en dat is alleen voor zeer goede scipters weggelegd. In het topic die CoolieJoolie gaf staan alleen een stel gephotoshopte screens uit SA met de HUD erop geshopt, die mod is niet echt. Ik betwijfel ook of dat kan met die armor- en health-ring, ik denk persoonlijk dat dat onmogelijk is.

Het is wel mogelijk. Maar dan moet je hoogstwaarschijnlijk via een omweg dat bereiken, bijvoorbeeld via een externe toepassing of bestand die zich in het proces van GTA SA haakt. En dan de buitenste radarring overlayed.

Link to comment
Delen op andere websites

Om dat alles te kunnen, als het al mogelijk is, moet je zeer goed kunnen scripten. Als beginnende modder is daar geen beginnen aan omdat je dan, als ik me niet vergis, de engine moet gaan aanpassen en dat is alleen voor zeer goede scipters weggelegd. In het topic die CoolieJoolie gaf staan alleen een stel gephotoshopte screens uit SA met de HUD erop geshopt, die mod is niet echt. Ik betwijfel ook of dat kan met die armor- en health-ring, ik denk persoonlijk dat dat onmogelijk is.

Het zal toch best met cleo kunnen?

Link to comment
Delen op andere websites

Het zal toch best met cleo kunnen?

ja je kan best een nieuwe hud maken in cleo. je moet wel goed kunnen scripten. het is niet zo heel makkelijk om te maken. want je moet steeds checken welke wapen ie heeft, hoeveel health, geld enz.

maar het is mogelijk met cleo.

Link to comment
Delen op andere websites

Scripten...

Je kunt natuurlijk de health balk en de armor balk een andere kleur geven, ze verticaal zetten en de positie veranderen, ze uitrekken en er 2 halve rondjes alpha texture oppleuren. Hij gaat niet echt mooi rond, maar het werkt. En als je health laag is, knippert in IV het healthbalkje rood. Dat zou je hier ook kunnen doen.

Politie? Dat zal ook moeten lukken. Gewoon de wanted level sterretjes grijs maken. En de radar overlayen met 2 textures, rood en blauw.

Dat is de basis, maar vraag me niet hoe het programmeerwerk moet :puh:

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

In het topic die CoolieJoolie gaf staan alleen een stel gephotoshopte screens uit SA met de HUD erop geshopt, die mod is niet echt. Ik betwijfel ook of dat kan met die armor- en health-ring, ik denk persoonlijk dat dat onmogelijk is.

Nou, er staat nu in dat topic dat de HUD volgende week uitkomt...

K hoop het wel!

Groetjes,

Mick

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

De maker van de Gta:IV-hud heeft een tool gemaakt waarmee je de hud van San Andreas zelf aan kunt passen. Check even deze pagina, scroll naar onderen en onder het kopje "San Andreas Interface Editor v1.2 (download)" zul je een downloadlink vinden.

Gezien het feit dat deze tool vrij onbekend is zal het onwaarschijnlijk zijn dat er een tutorial over bestaat, dus zul je zelf moeten uitvinden hoe de tool werkt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...