Jump to content

Kluivert denkt niet meer aan Oranje


BeatboxGamer

Recommended Posts

NEWCASTLE - Patrick Kluivert heeft Oranje voorlopig uit zijn hoofd gezet. De 28-jarige spits van Newcastle United wil zich volledig op zijn Engelse club concentreren. "Het Nederlands elftal is niet meer belangrijk voor mij. Het interesseert me momenteel niet", liet hij tegen Britse verslaggevers weten.

Kluivert speelde vorig jaar bij het Europees kampioenschap in Portugal onder de toenmalige bondscoach Dick Advocaat geen minuut. Diens opvolger Marco van Basten heeft evenmin al een beroep op hem gedaan. Voor de komende WK-kwalificatieduels met Roemenië (zaterdag) en Armenië (volgende week woensdag) kreeg de topscorer van Oranje aller tijden (40 treffers in 79 interlands) opnieuw geen uitnodiging.

Boek Oranje

"Het doet me niets", gaf Kluivert aan. "Het boek-Oranje in mijn leven is waarschijnlijk dicht. Als ik nu was geselecteerd voor het Nederlands elftal, zou ik misschien niet eens zijn gegaan. Ik richt me nu volledig op Newcastle. Bij deze club wil ik presteren. Ik heb het hier prima naar mijn zin, zowel op als buiten het veld. Het voetbal in de Premier League bevalt me uitstekend."

Blessures

De voormalige spits van Ajax tekende vorig jaar zomer een driejarig contract op St. James Park, nadat hij door Barcelona in de uitverkoop was gedaan. Het is echter nog niet zeker dat hij in Newcastle mag blijven. Door een reeks van blessures heeft hij zich bij de Engelse middenmoter nog niet onmisbaar kunnen maken.

Frustrerend

"Daar baal ik stevig van", legde Kluivert uit. "Telkens als ik een beetje in vorm begin te komen, word ik door kleine blessures teruggeworpen. Het is steeds een kwestie van uitvallen en opnieuw beginnen. Dat is tamelijk frustrerend, zowel voor mezelf als voor het team. Het belangrijkste is nu fit worden en fit blijven en tot aan het eind van het seizoen zoveel mogelijk duels spelen voor Newcastle."

Kluivert kwam in de Engelse competitie pas vier keer tot scoren. In de FA Cup maakte hij belangrijke treffers tegen Chelsea (1-0) en Tottenham Hotspur (1-0). Newcastle speelt in de halve finales tegen Manchester United en is ook nog actief in het UEFA-Cup toernooi, met twee duels in de kwartfinales tegen Sporting Lissabon.

Laten zien

"Er staan ons nog wel een paar mooie wedstrijden te wachten", blikte Kluivert hoopvol vooruit. "Het is daarom nog te vroeg om over mijn toekomst bij Newcastle te praten. Pas aan het einde van het seizoen verwacht ik daarover duidelijkheid. Ik wil eerst nog wat laten zien."

Bron:nu.nl

Wat een vuile egoist

alleen omdat hij er geen geld voor krijgt

de meeste spelers doen het alleen maar voor het geld

waar is de liefde voor de sport gebleven :( <_<

Link to comment
Delen op andere websites

Hij word toch ook niet gevraagd dus wat heeft dat met geld te maken hij heeft toch geen nee gezegd dat die niet meer bij oranje wil spelen. Van mij hoeft die ook niet terug gekomen de laaste wedstrijden waar die mee speeld waren egt slecht van hem wat ik heriner.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind hem een goede voetballer maar dat laat hij niet altijd zien, zeker niet zijn laatste jaar bij Barca..

Ik vind wel dat Kluivert een kans moet krijgen van Van Basten omdat hij de laatste tijd toch goed zijn best doet.

Hij is immers topscorer van oranje!

Link to comment
Delen op andere websites

ik hoop voor hem dat het goed gaat komen in Newcastle, en dat hij dan nog is wordt uitgenodigd wordt voor een plek in Oranje hij is toch topscoorder van Oranje allertijden Dus waarom niet.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

bij kluivert gaat het zoiezo gewoon neerwaarts de laatste maande en ja dan is t logisch dat van basten hem niet selecteerd maar we moete nie vergete da t nie om t geld gaat want bij oranje krijg je echt niet veel hoor en daarbij is hij volgens mij gewoon boos op van basten maar ach hij moet gewoon beter herstelle en dan weer in vorm kome.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...