Jump to content
Joriz

Electronic Arts blijft toch met zijn poten van GTA af!


gallery_1_5_5632.png
Zojuist hebben Take-Two Interactive Software (de eigenaar van Rockstar Games) en Electronic Arts beide in een persbericht bekend gemaakt dat Take-Two Interactive Software niet zal worden overgenomen door Electronic Arts. Na lange tijd onzekerheid en vele geruchten maakte Electronic Arts bekend dat het na goede overweging en het bekijken van diverse (financiële) cijfers van Take Two het bedrijf niet meer wil overnemen. De verdere redenen waarom Electronic Arts Take Two niet wil overnemen zijn niet bekend. Al gingen er in het verleden al geruchten dat Electronic Arts niet genoeg valuta had om Take Two te kunnen overnemen, is volgens Electronic Arts veel beter nieuws waar. EA meldt namelijk dat ze met de uitgave van spellen zoals SPORE een record jaar maken. Misschien was Take-Two Interactive die eigenlijk voor het grootste deel alleen maar geld maakt met Grand Theft Auto dan toch niet interessant genoeg voor Electronic Arts.
Ben Feder algemeen directeur van Take Two meldt dat het bedrijf zonder de overname van Electronic Arts een rooskleurige toekomst te gemoed gaat. Al wordt door Take Two niet uitgesloten dat ze in de toekomst door een ander bedrijf worden overgenomen.
De analysten van GamePolitics.com verwachten dat de hoge beursnotering van Take Two die er sinds eind februari was ten einde is en dat zodra zo de beurs in New York open gaat dat het aandeel van Take-Two Interactive Software instort.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Wat is sr2? ^_^

Saint Rows 2. ;)

Mij kan het niet veel schelen of T2 nu overgenomen wordt door EA of niet, zolang de kwaliteit van GTA maar hetzelfde blijft. ^^

Straks krijgen we The Sims 4 (GTA Version), of Need For Speed Auto :7

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

EA zal dat soort dingen vast niet doen. Ze houden GTA vast wel GTA maar er zullen waarschijnlijk wel veranderingen komen. De vraag is alleen, goed of slecht? Daarom speel ik het liefst gewoon op safe (of een T2 spel) en houd het zo veel mogelijk het zelfde.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Mooi zo, ik heb namelijk EA nooit gemogen..

Maar ookal was Take2 overgenomen dan denk ik wel dat ze Rockstar gewoon hun gangetje liet gaan.

En ik heb wel zin in IV op de PC, gewoon een topspel en met nog wat toegevoegd :D.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ach, ik heb me er niet zoveel van aangetrokken eigenlijk.

Want als EA R* had overgenomen, hadden ze R* echt wel gewoon hun gangetje laten gaan met de GTA reeks.

Waarom een succesvolle formule veranderen?

Lijd je alleen maar verlies aan. ;)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

De GTA reeks is zo goed genoeg, het kan naar mijn smaak alleen nog maar slechter worden waar EA daar uiteraard dan voor gaat zorgen. Ik vind dat EA zich niet met GTA moet gaan zitten bemoeien want dan is het binnenkort gedaan met de reputatie van GTA en dat zou jewelste zonde zijn omdat de GTA's stuk voor stuk uniek waren. Als EA zich gaat bekommeren met GTA wordt het net zo afgeraffelt als de Sims met die wazige gozers die zo spastisch bewegen en die dingen in hun handen kunnen laten teleporteren (gelukkig hebben ze bij IV hier wel een klein beetje rekening mee genomen).

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik snap niet waarom iedereen zo ontzettend negatief is over EA. Goed ze zijn een aantal jaar terug de fout in gegaan met een hele lading slechte games. Maar als ik nu naar games als FIFA, Battlefield Bad Company, SPORE, etc. kijk zie ik toch dat ze druk bezig zijn om goede games op de markt te brengen.

Ze zijn flink in de fout gegaan ja met heel veel slechte games, dat imago krijg je niet snel meer weg met vijf, zes goede games. Zodoende snap ik de kritiek wel. Sowieso is het uitmelken helaas nog lang niet gestopt. Zie De Sims reeks. En dan heb ik het niet over uitbreidingen, die zijn logisch (tot op zekere hoogte, H&M en Ikea hadden best goedkoper gemogen gezien de zeer commerciele tint eraan. EA heeft hier bákken met geld voor gekregen). Maar The Sims: The Movie? MySims? SimAnimals? Sims voor op de laptop? etc. Nou is De Sims een erg makkelijk voorbeeld, maar het zal me niet verbazen als dit met andere EA games er ook zo aan toe gaat.

Ik ben het met je eens dat ze de goede kant op gaan, het lijkt wat beter te presteren dan jaren terug. Maar dat neemt helaas niet weg dat ze een slecht imago hebben, en voorlopig (voor mij) ook houden als ze door blijven gaan met dat uitmelken. Alles om geld te verdienen.

Ben dan ook blij met dit nieuws. Ik had echt zoiets van: "Oh god nee he!" toen ik het artikel las dat EA het over kon nemen. Ik vind het dan ook erg goed nieuws dat de deal niet doorgaat. Wie weet dat EA een positieve bijdrage kan geven aan de GTA reeks, maar momenteel heb ik daar nog geen vertrouwen in.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...