Jump to content

Maria vermoord door claude?


guib

Recommended Posts

  • 4 weken later...
  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • guib

    9

  • Revolution-Designer

    4

  • NickOwnage

    4

  • GTA Haas

    3

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
Bijna iedereen heeft dat spel al uitgespeeld. Geen wonder dat er NERGENS spoilers staan...

Bijna iedereen, ja. Maar toch, om nou meteen "Maria vermoord door claude?" te zien staan?

In principe is het een vraag, ik heb GTA III ook nog niet uitgespeelt, maar als ik het niet wil weten lees ik het topic niet.

En hij stelt de vraag, hij zegt niet dat het zo is.

Mijn mening :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...
Maria komt nog terug in LCS (Liberty City Stories). Dus waarschijnlijk is ze niet vermoord door Claude. :)

Gta: Liberty City Stories speelt zich vóór Gta: III af, dus dat is geen argument. ;)

Ik denk dat ze niet door Claude is vermoord, zeg nu zelf, je leven riskeren voor iemand om diegene dan koelbloedig af te maken, dat is toch te gek. :puh:

Maar we kunnen enkel speculeren, om zekerheid te hebben moet je maar een mailtje naar Rockstar sturen. ^_^

Maar ze komt ook terug in GTA: San Andreas. :)

nou dat was ook voor gta 3

maarja ik denk ook dat ze niet is vermoord en dat de makers dit gewoon voor de leukigheid deden

Catalina komt ook in 2 gta's voor:

GTA sa= CJ doet missies met/voor haar, en zij ziet hem ook als haar vriendje,

ze krijgen ruzie en je ziet haar een hele tijd niet, later zie je haar weer bij een auto race, daar heeft ze een nieuw vriendje.

dit vriendje ziet er precies het zelfde uit als Claude uit GTA 3.

daar zie je dus dat catalina en claude een stel zijn.

dan in het begin van GTA 3 word claude neer geschoten bij een bankroof.

het is vrijwel zeker dat het om de zelfde personen gaat,

aangezien ze de zelfde naam hebben, en de zelfde kenmerken:

catalina beroofd al banken in GTA sa en in GTA 3 dus weer

Claude is stil in GTA sa, daar word nog een grap over gemaakt, in GTA 3 is hij ook (vrijwel) stil.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Het staat vrijwel 100% vast dat de Claude uit GTA San Andreas dé Claude is uit GTA3.

Hij ontmoet Catalina in San Andreas en neemt deel in een autorace tegen CJ met Catalina als inzet. CJ wint maar Catalina besluit toch bij Claude te blijven en geeft CJ de eigendomspapieren van een garage in San Fiero. Dit blijkt een vervallen krot te zijn en CJ bespot hem met: "That mute asshole, that fucking snake without a tongue." Dit refereert al naar het feit dat Claude niet kan praten. "He needs is car so we can go to Liberty City." bevestigd Catalina er nog achteraan; waar dus Claude's verhaal begint zo'n 9 jaar later. In GTA3 is zijn naam nooit genoemd. Maria noemt hem Fido, Ray noemt het Kid etc. Rockstar Games beweert dat ze het hoofdpersonage bewust geen naam en tekst hebben gegeven omdat ze wilde dat JIJ het hoofdpersonage was.

ClaudeSA.jpg

Claude's naam wordt pas bevestigd aan het einde van San Andreas als je na de eindmissie een telefoontje van Catalina ontvangt die in een orgasme Claude's naam roept. Toch klopt de theorie niet dat Rockstar Games uit inspiratie van fans de naam Claude heeft bedacht voor het personage. Als je in de tekst bestanden kijkt van de PC versie van GTA3, zie je dat het de bedoeling is geweest om net als in GTA 1 en 2 het hoofdpersonage een naam te kunnen geven. Als standaard naam zou dit Claude zijn geweest.

Hoop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd...

Op de vraag of Maria door Claude is vermoord... hier kan ik niet vast op antwoorden. Het is vermoedelijk van wel aangezien de zwijgzaamheid van Maria per-direct na het pistool schot te horen is. Aan de andere kant, zou het me niks verbazen als Rockstar Games dit als decoy heeft neergezet en Maria in toekomstige GTA's voorkomt. Daarbij... waarom zou Claude bereid zijn om het losgeld van $500.000 te betalen om haar vervolgens neer te schieten? Of zou hij het hebben gedaan zodat hij wraak kan nemen op Catalina? Volgens mij kan het hem überhaupt niks schelen wat er met Maria gebeurd... of wel? Of zou hij haar hebben neergeschoten vanwege haar hysterische... urgh, deze feiten maken me in de war. De tijd zal het ons leren.

GreetZ, Claude "CJ" Vercetti

Bewerkt: door Claude_CJ_Vercetti
Link to comment
Delen op andere websites

Op de vraag of Maria door Claude is vermoord... hier kan ik niet vast op antwoorden. Het is vermoedelijk van wel aangezien de zwijgzaamheid van Maria per-direct na het pistool schot te horen is. Aan de andere kant, zou het me niks verbazen als Rockstar Games dit als decoy heeft neergezet en Maria in toekomstige GTA's voorkomt. Daarbij... waarom zou Claude bereid zijn om het losgeld van $500.000 te betalen om haar vervolgens neer te schieten? Of zou hij het hebben gedaan zodat hij wraak kan nemen op Catalina? Volgens mij kan het hem überhaupt niks schelen wat er met Maria gebeurd... of wel? Of zou hij haar hebben neergeschoten vanwege haar hysterische... urgh, deze feiten maken me in de war. De tijd zal het ons leren.

GreetZ, Claude "CJ" Vercetti

Bijna alles wat je hier vertelt was al bekend. Wat je zegt over die zwijgzaamheid van Maria, per direct na het schot. Daar had ik nog niet aangedacht! Het is inderdaad vreemd dat je geen schreeuw of gil hoort. Wat ik ook al vreemd vond is dat Claude haar redt en vervolgens dood zou schieten. Maar waarschijnlijk komen we hier nooit achter.

Maria komt iig. niet meer voor in toekomstige GTA's, het GTA III-era is afgesloten. Wellicht dat er misschien ooit, in navolging van GTA Liberty City Stories en GTA Vice City Stories nog een GTA San Andreas Stories zou komen, maar deze zou zich dan vóór GTA San Andreas afspelen. Dus ik denk niet dat de tijd het ons zal leren. Misschien dat R* het ons leert als je een mailtje stuurt, hoewel ik dat betwijfel.

De feiten maken me overigens niet in de war maar zijn tegenstrijdig.

Zou R* er ook zo diep over nagedacht hebben toen ze besloten Claude te laten schieten?

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...