Timske Posted January 27, 2008 Report Posted January 27, 2008 Kun je in Sketchup iets doen dat die zwartelijnen weg gaan? ik bedoel geen delete maar dat die niet zichtbaar zijn.Zodat de uitlaat mooier lijkt. Greetz Ferryn Ja da kan natuurlijk view > edge style > vink profiles weg en display edges resultaat: Quote
Timske Posted January 27, 2008 Report Posted January 27, 2008 hoe zet ik ze er in ? ik heb dit gemaakt: ZModeler v1.07b zijn? wan op site staat aleen dit If download does not start or your browser does not support redirect, then use the link below to download ZModeler v1.07. /files/zmodeler_v107.exe >>>Klik<<< voor Puma's tut: Van sketch up tot in-game! Quote
DaBeast Posted January 29, 2008 Report Posted January 29, 2008 Lol.. Je zou beter de datum checken . Die was van 2005, en heel in het begin van mijn mod carriére. 2 Maanden na die screenshot begon ik met 3DS Max te werken, en heb sindsdien al heel wat dingen ingame gezet hoor (niet aleen gebouwen, maar ook voertuigen,2DFX,wapens...) Ik zou anders toch ook geen moderator van het modding forum zijn? Verder kijken als je neus lang is is dus de boodschap . Vriendelijke groeten, DaBeast Quote
Puma Posted January 30, 2008 Report Posted January 30, 2008 Hihi, eigenlijk wel grappig om te zien hoe jij begonnen bent, beestje.. :X >>> Door DaBeast: Ach, iedereen heeft zijn eigen crappy, eerste model. Dat is mijn eerste en enige scetchup model .<<< Quote
Timske Posted February 3, 2008 Report Posted February 3, 2008 Ik heb een vraagje, kan ik deze dummies ergens vinden in google sketch up?? >>> Door DaBeast: Show Je Models II is niet bestemt voor vragen, moved dus..<<< Quote
Vinniej Posted February 19, 2008 Report Posted February 19, 2008 (edited) Ik heb net een hele dag (vanaf 14:00 uur) voor het eerst gewerkt met Sketchup en dit is het model dat uit de fabriek is komen rollen; (edit: Ik zie overigens net dat ik 1 foutje heb gemaakt, 1 texture staat in spiegelbeeld, maar dat is iets voor latere zorg) Nu heb ik echter 1 probleem. Ik wil dit exporteren naar GTA: San Andreas, temeer omdat ik de standaard abri's te lelijk vind. Dit lukt mij alleen niet en bij de tutorial "van Sketchup tot ingame" staan geen screenshots meer, waardoor ik het model dus niet ingame geëxporteerd krijg. Ook mis ik een paar textures in 3DS Max, waar dit aan ligt heb ik ook geen idee van. Alle textures zijn gewoon *.BMP én 6 of minder tekens (in Sketchup, zoals vermeld in de tutorial). Heb het een en ander zelf geprobeerd, maar nog lukt het niet. Iemand een andere uitleg, met mogelijkheden? Ik heb Zmodeler, Sketchup (duh ) en 3DS Max 7. Allen de full/pro versie. Edited February 19, 2008 by Vinniej Quote
GTA_XP Posted February 20, 2008 Report Posted February 20, 2008 Ik heb net een hele dag (vanaf 14:00 uur) voor het eerst gewerkt met Sketchup en dit is het model dat uit de fabriek is komen rollen;(edit: Ik zie overigens net dat ik 1 foutje heb gemaakt, 1 texture staat in spiegelbeeld, maar dat is iets voor latere zorg) Nu heb ik echter 1 probleem. Ik wil dit exporteren naar GTA: San Andreas, temeer omdat ik de standaard abri's te lelijk vind. Dit lukt mij alleen niet en bij de tutorial "van Sketchup tot ingame" staan geen screenshots meer, waardoor ik het model dus niet ingame geëxporteerd krijg. Ook mis ik een paar textures in 3DS Max, waar dit aan ligt heb ik ook geen idee van. Alle textures zijn gewoon *.BMP én 6 of minder tekens (in Sketchup, zoals vermeld in de tutorial). Heb het een en ander zelf geprobeerd, maar nog lukt het niet. Iemand een andere uitleg, met mogelijkheden? Ik heb Zmodeler, Sketchup (duh ) en 3DS Max 7. Allen de full/pro versie. Je hebt toch de mogelijkheid om in sketchup je model te exporteren naar .3ds formaat? Zo ja, dan kan je je .3ds bestand importeren in Zmodeler en alles goed zetten. Er hoeft geen greaseball 3ds max aan te pas komen. In Zmodeler2 heb je al een import/export filter. Quote
Vinniej Posted February 20, 2008 Report Posted February 20, 2008 (edited) Ik heb net een hele dag (vanaf 14:00 uur) voor het eerst gewerkt met Sketchup en dit is het model dat uit de fabriek is komen rollen;(edit: Ik zie overigens net dat ik 1 foutje heb gemaakt, 1 texture staat in spiegelbeeld, maar dat is iets voor latere zorg) Nu heb ik echter 1 probleem. Ik wil dit exporteren naar GTA: San Andreas, temeer omdat ik de standaard abri's te lelijk vind. Dit lukt mij alleen niet en bij de tutorial "van Sketchup tot ingame" staan geen screenshots meer, waardoor ik het model dus niet ingame geëxporteerd krijg. Ook mis ik een paar textures in 3DS Max, waar dit aan ligt heb ik ook geen idee van. Alle textures zijn gewoon *.BMP én 6 of minder tekens (in Sketchup, zoals vermeld in de tutorial). Heb het een en ander zelf geprobeerd, maar nog lukt het niet. Iemand een andere uitleg, met mogelijkheden? Ik heb Zmodeler, Sketchup (duh ) en 3DS Max 7. Allen de full/pro versie. Je hebt toch de mogelijkheid om in sketchup je model te exporteren naar .3ds formaat? Zo ja, dan kan je je .3ds bestand importeren in Zmodeler en alles goed zetten. Er hoeft geen greaseball 3ds max aan te pas komen. In Zmodeler2 heb je al een import/export filter. Zodra ik thuis ben ga ik het nogmaals proberen om te doen. Bedankt zover.Nogmaals geprobeerd, krijg in Zmodeler 1 slechts het wireframe te zien. In 3d view zie ik helemaal niets. Edited February 20, 2008 by Vinniej Quote
mastala Posted February 22, 2008 Report Posted February 22, 2008 wel chill programma.. k heb de volledige versie en weet r redelijk wat vanaf... alleen k kan maar nix verzinne om te gaan make... dus heeft iemand een gek idee in de vorm van een gebouw of iets in die richting wat met grand theft auto te make heeft hoor k t graag:P Quote
SWYV Posted February 25, 2008 Report Posted February 25, 2008 dit vraag is wel voor extreem professionele Sketchuppers waaronder vooral Puma, Fire1Bull hoe maak ik een ventilator schroef van een auto? zoals puma zijn rubberen boot schroef is al goed maar ik zou meerdere vlakken en niet 3 hoe maak ik zoiets? en liefst ZONDER paarse vlakken te zien! Quote
Vinniej Posted February 26, 2008 Report Posted February 26, 2008 Ik zit nog steeds te kooien met Sketchup en exporteren naar 3ds (incl. textures). Zo zijn de instellingen als ik 'm ga exporteren. Is het exporteren klaar, krijg ik het volgende; Er zijn dus maar 6 textures geëxporteerd. Waarom? Iedere texture is in BMP formaat (via photoshop eerst naar JPG, dan BMP in paint). Als er iemand is die mij wil helpen, stuur maar een PB. Gaat er slechts om dat ik een dff file ervan kan creëren. Quote
DaBeast Posted February 28, 2008 Report Posted February 28, 2008 Ik zou niet echt precies zien wat het probleem is. De materials en textures tussen die van Skechtup en .3DS komen overeen. Wat ik daar aan uit kan afleiden is dat je maar 8 materials met/en 6 textures op je model hebt staan. Waarschijnlijk heb je textures die je niet gebruikt ofzo, en die hij dus niet exporteerd. Wat ook een mogelijkheid kan zijn is dat je hidden materials hebt (verborgen). Mischien exporteerd hij geen verborgen materials. Succes! Vriendelijke groeten, DaBeast Quote
Vinniej Posted February 28, 2008 Report Posted February 28, 2008 Ik zou niet echt precies zien wat het probleem is. De materials en textures tussen die van Skechtup en .3DS komen overeen. Wat ik daar aan uit kan afleiden is dat je maar 8 materials met/en 6 textures op je model hebt staan. Waarschijnlijk heb je textures die je niet gebruikt ofzo, en die hij dus niet exporteerd. Wat ook een mogelijkheid kan zijn is dat je hidden materials hebt (verborgen). Mischien exporteerd hij geen verborgen materials.Succes! Vriendelijke groeten, DaBeast Ik heb er 15 (verschillende) textures opzitten. Hoe en waar kan ik zien dat er verborgen materials zijn? Quote
fabio000 Posted February 29, 2008 Report Posted February 29, 2008 (edited) Dan moet je hem kopen. WTF, dat is duur. Het zit er niet in dus . het is gratis echt waar google sketchup is GRATIS en kan iemand voor mij een stadje (een standaard die al in sketchup zat ) klaar maken, zodat ik hem met placemanager ingame kan zetten? dus dat iemadn alles in de goede map zet enzo. want mij lukt het ECHT niet zeg het dan stuur ik de bestandjes Edited February 29, 2008 by fabio000 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.