Jump to content

[REL|SA] Design Your Own Mission!


Dutchy3010

Recommended Posts

Bij mij crasht hij nu opeens. Als ik een nieuw spel start met het programma dan stopt het laden een stukje voor het einde van het laadbalkje, en even later verschijnt er een prachtige melding die me de boel wat voorzichtiger laat afsluiten. _O_

Maar goed, ik wil de bestanden verwijderen en de tool opnieuw downloaden, maar ik wil de missie die ik heb gemaakt wel houden. Het kan daaraan liggen, maar misschien niet. Welk bestandje moet ik dan laten staan als ik die missie niet kwijt wil?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 359
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Basssss

    69

  • Dutchy3010

    68

  • PatrickW

    30

  • Flashingdemon666

    29

Je kon wel een race missie maken hoor, maar dan met die rode rondjes. Das uiteraard niet zo leuk als "echte" racecheckpoints. :)

Zo'n Ervaren scripter, zo'n grote woordenschat, en gebruikt ze het woord "Rode Rondjes" :7

@Échte Dutchy3010: Objecten plaatsen, dat lijkt me wel leuk. Van die ramps. En die Barricades, zodat je een Politie Scéne kan maken 8)

KUTGW!

Als ik spheres zeg, weet niet iedereen wat ik bedoel. Vandaar dat ik het "rode rondjes" noemde, dan snapt iedereen ten minste wat ik zeg.

Bij mij crasht hij nu opeens. Als ik een nieuw spel start met het programma dan stopt het laden een stukje voor het einde van het laadbalkje, en even later verschijnt er een prachtige melding die me de boel wat voorzichtiger laat afsluiten. _O_

Maar goed, ik wil de bestanden verwijderen en de tool opnieuw downloaden, maar ik wil de missie die ik heb gemaakt wel houden. Het kan daaraan liggen, maar misschien niet. Welk bestandje moet ik dan laten staan als ik die missie niet kwijt wil?

Het enige wat je goed moet bewaren is "DYOMx.dat" uit San Andreas User Files. Zolang je die daar hebt staan, kan je je missie later nog spelen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, ik heb Sannybuilder geinstalleerd want daar zit ook CLEO in zei Dutchy, nou wilde ik die missie van DYOM in het beginbericht wel eens spelen dus ik download die en krijg een mapje MPACK dat mapje plaats ik in SAUF en start SA, aangekomen daar doe ik Y en dan Mission Settings en dan load en dan crasht hij wat moet ik doen om die missie te kunnen spelen en welke mapjes moeten er in mijn SAUF staan in totaal om alle opties te kunnen benutten?

Link to comment
Delen op andere websites

CLEO zit inderdaad bij sannybuilder, maar het wordt standaard nog niet geinstaleerd.

Als je sannybuilder opstart, zie je onder in de statusbalk van sannybuilder het woord CLEO in rood staan.

daar moet je op klikken, en dan krijg je de keuze om CLEO te instaleren.

>>> Door Dutchy3010: Oef, mijn fout... Sorry Rivel :engel:, dat kon ik me niet herinneren...<<<

Dit is ook te lezen in de helpfile van sannybuilder:

To install CLEO 3 run Sanny Builder 3. You will see word CLEO in the status bar outlined in red. Click it, read the license agreement and press the button ‘Install’.

Als je de MPACK folder uit het pakket in SAUF hebt gezet zul je na het starten van SA en de keuze "new game" een nieuw menu krijgen waarin je kunt kiezen voor Design your own mission.

Als je dat doet, kom je in onze modificatie.

Van daaruit kun je via Y > Mission Menu > Load Mission de voorbeeld missie inladen.

De voorbeeld missie, missies die jezelf opslaat en missies die je download zijn opgeslagen in een DYOMx.dat file in je SAUF. (waarbij x de waard 1 t/m 8 kan hebben, voor de verschillende slots)

Link to comment
Delen op andere websites

Edit: Ben alweer een stukje verder, heb Cleo handmatig geïnstalleerd. Maar nu start ie op, die filmpjes komen. De copyrightdingen. En daarna valt ie zonder pardon weg, terug naar het bureaublad. Zonder error of 'Niet verzenden'-dingetjes.

? :-(

En hoe los ik mijn probleem nou op, ik wil graag mijn missies saven en hier posten... :-(

Link to comment
Delen op andere websites

Welke versie van SA heb je ?

CLEO werkt alleen met versie 1.0 en 1.01.

Als je SA al gedowngrade hebt hoeft nog niet gelijk te betekenen dat je CLEO3 kan draaien. Je moet eerst je main.scm en script.img downgraden. (of gewoon een willekeurige .scm mod downloaden) Dan moet je in plaats van de patch een compact gta_sa.exe downloaden. Het is nogal lastig om CLEO3 te installeren op een andere versie. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet eerst je main.scm en script.img downgraden. (of gewoon een willekeurige .scm mod downloaden).

Ik kan 't fout hebben, maar bij mijn weten is het al voldoende als je alleen die compact-SA.exe gebruikt. Dat meld je namelijk ook in je eigen topic waarin je uitlegt hoe je Cleo3 Libraries installeert.

@ hierboven:

@ hieronder: Ik denk dat je de bedoeling van mijn bericht niet geheel snapt, ik doel namelijk op jou. Bij mijn weten is een nieuwe 'main.scm' en 'script.img' niet nodig.

Bewerkt: door VWO-er
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb alleen dit gedaan, is dat genoeg?

Nope, je moet het met die compact gta_sa.exe gebruiken in plaats van de patch. De patch bracht ook bij mij problemen maar met de compact gta_sa.exe werkt het wel. (ik zat er zelf eerst ook mee, kijk maar naar mijn 'problemen met cleo3' topic.) Dus wees nu eens niet zo lui en installeer die compact gta_sa.exe zoals VWO-er en ik al zijden.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn missies zijn af! ^_^

Agent 069 - Eat till you explode!

James Black, top geheim agent, beter bekent als agent 069. James Black word op een missie gestuurt, een restauranteigenaar heeft snode plannen. Je doel is om hem uit te schakelen en levend weg te komen.

Je start op het achterplaatsje van Saint Mark's Bistro, Liberty City. Links van je ligt je vliegtuig op een dak. Op het achterplaatsje liggen wat leuke dingetjes. Wanneer je de voorwerpen op het achterplaatsje hebt verzamelt, of juist niet, ga je de trap op naar binnen.

In de keuken zul je koks aan het werk zien, zodra je begint te schieten zullen ze zich verweren. Naast de deuropening staat een kok met een brandblusser, let daar dus op.

Ga verder naar boven. Waar je word opgedragen de eigenaar te vermoorden die op het balkon staat iets met een hoertje te doen. Hij heeft een shotgun, pas daar dus mee op. Nadat hij dood is komt er een maat tevoor schijnt, deze is best sterk. Maar zo onbenullig dat je moeite moet doen om hem je te laten volgen. Nu komen er allemaal gangsters het restaurant binnen.

Maak je een weg naar buiten, in de keuken zul je weer opgewacht worden. Eenmaal buiten stap je in de helicopter, mission passed!

Leuk:

  • Wanneer je dicht bij het vliegtuig komt zou hij moeten exploderen. (Zie foutjes)
  • Je kunt een healthpickup op plaatsen vinden waar ook voedsel ligt. Voorbeeld: Het blok vlees in de keuken.

Foutjes in het maken ervan:

  • De hoer bij de eigenaar spawnt pas nadat de eigenaar dood is.
  • Het foutje waardoor het vliegtuig niet ontploft is doordat de ped met de rocket die erbij staat (die schiet op het vliegtuig wanneer je dichtbij komt) te dicht bij het vliegtuig staat waardoor hij niet kan schieten.

Download!


Agent 069 - The Los Santos Chainsaw Masquerade

Based on The Portland Chainsaw Masquerade (LCS) and the last part from Light My Pyre (VCS).

James Black is een geheime misdaad van Clucking Bell op het spoor, je doel is om dit uit te zoeken. Je start bij een trap (in Big Smoke's Crack Palace). Volg de gang, ergens zal iemand in een kippenpak je gaan beschieten met een pistool. Vanzelfsprekend schiet je hem neer. Pak eventueel wapens op en ga door de deur, je word nu aangevallen door mannen in kippenpakken met kettingzagen. Zorg dat je blijft leven, want er komen er steeds meer!

Ondertussen zullen er wat pickups verschijnen, zoals health en armor. Maar ook een paar wapens die handig kunnen zijn bij het verdedigen. Ergens in het midden van het slachtveld word je opgedragen naar een checkpoint te gaan, dit is een foutje van mijzelf. Ik ben hem vergeten te verwijden na het testen, gebruik dit als een eventuele pauze. Wanneer je een heleboel kippen neer hebt gehaalt komt er een slager binnen met een vlammewerper, schiet hem dood en Mission Passed!

Foutjes bij het maken:

  • Soms blijven de kippen haken achter muurtjes en kunnen daardoor de ruimte niet binnenkomen.
  • De checkpoint.
  • Bij het startpunt staat een enex die oorspronkelijk bedoeld is om het Big Smoke's Crack Palace te verlaten, als je hem nu betreed zal je vallen en buiten spawnen. (Waarnaar je niet meer terug kunt)

Download!


De foutjes die verbeterbaar zijn worden aangepast, andere die in San Andreas zelf zitten niet.

Enne, ik ben geen James Bont fan, dus ik weet er niet veel van. Sorry als die Bont heel anders handeld dan in de missies. (Vond het wel een leuk concept. :puh: )

Groetjes, Basssss. :D

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

Nice, ik zal ze vanavond wel eens testen. _O_

Trots kan ik jullie vertellen dat in de nieuwe versie zelf teksten kunnen worden toegevoegd, zoals missie-namen. Nog een paar daagjes geduld en jullie krijgen een nieuwe versie met nieuwe dingen! :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...