Jump to content

Kan LAN game niet werkend krijgen ...


Sumilion

Recommended Posts

Ik ben al dagen ermee bezig om een LAN game werkend te krijgen in mijn netwerk =S

Heb geprobeerd de juiste porten op 2 pc's open zetten, alle firewalls uit, maar het wil maar niet werken ...

1pc heeft Windows XP en de ander (de mijne) heeft Vista. Als ik op de XP pc een game aanmaak zie ik deze game wel op de vista pc, maar als ik dan wil joinen loopt eerst de hele computer zo'n 20-30 seconde vast en vervolgens kom ik weer bij het venster waar je alle games kan zien.

Als ik met de vista pc een game aanmaak zie ik hem al helemaal niet op de XP pc...

Heb geprobeerd via Hamachi, door in de Protocol Connection het hamachi IP van de andere in te vullen maar dit werkte ook niet ... heb geprobeerd via Game Hunter maar die zegt dat dat het local is en dat hij de normal gta manager opstart om het daarmee op te zoeken ... en dan kom ik weer erbij dat hij het niet doet...

Wat kan ik verder nog doen ? Als je zoiets heb van ik ken dat probleem en ik deed dit en dat maar dat heb jij ook gedaan, zeg het dan aub alsnog want mss heb ik het wel fout gedaan dan ...

bij voorbaat dank..

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor je antwoord, ze zijn echter niet alleen dezelfde versie, ze zijn identiek! Ik heb GTA op de vista PC geinstalleerd en daarna gekopieerd naar de XP pc maar ik ben ervan overtuigd dat dit er niet mee te maken heeft.. als je er anders over denkt laat het me aub weten :)

nog een klein vraagje, voor LAN game, moeten de poorten dan open zijn ? Als ik namelijk online de poorten controlleer zegt hij dat ze dicht zijn maar in de router staan ze open ...

Link to comment
Delen op andere websites

Waar je ook op moet letten is dat vist vrij k*t doet in een netwerk met XP. Ik heb een dergelijk probleem gehad met Unreal Tournament, en toen hebben we de werkgroep van Vista moeten veranderen, voordat hij eindelijk normaal werkte. Misschien moet jij dat ook ff proberen. Gewoon allebei de computers in dezelfde werkgroep zetten.

Dit doe je onder configuratiescherm --->systeem---> werkgroep.

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

Jep ze zitten ook in dezelfde werkgroep, ik kan bestanden delen dus dat zegt genoeg ..

over de poorten ik had die link al gevonden en gevolgd maar volgens de router is die poort dan open ... maar volgens (alle) online port checks is die dan dicht .. Ik ga hier nog even verder naar kijken want grote kans dat het dan hieraan ligt .. maar als iemand nog tips heeft laat die dan aub weten..

heeft iemand overigens misschien nog een idee om te testen of het idd aan de poorten ligt of aan iets anders ?

Link to comment
Delen op andere websites

nog een vaag feitje, ik heb net met een wild vreemde via game hunter een potje GTA gespeeld... ik kon hem via de normale GTA game finder of hoe het ook heet vinden, maar ik was bij zijn hamachi netwerk ingelogd en als ik zijn ip bij de protocol connection in de normale netwerk manager invul, zag ik hem wel... dit moet dan toch wel betekenen dat de poorten toch goed zijn, en dat betekent dat ik weer terug bij af ben ...

Link to comment
Delen op andere websites

Ga er van uit dat ik dat wel kan ;)

misschien weten jullie hier raad mee ... ik had me computer opnieuw geïnstalleerd omdat hij zoiezo vage dingen deed, en toen deed GTA 2 het weer over LAN, vervolgens installeer ik hamachi, krijg ik precies hetzelfde probleem weer, uninstall ik Hamachi, probleem blijft (ook na reboot) ...

kortom ... wat installeerd Hamachi (waarschijnlijk iets aan netwerk protocollen ... ) wat hij niet meer verwijdert bij uninstall... maar ik denk dat ik dan eerder bij het Hamachi forum moet zijn en niet op een GTA forum :)

Maar mocht iemand hetzelfde probleem hebben, grote kans dat je ooit Hamachi heb geïnstalleerd...

Bewerkt: door Sumilion
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...