Jump to content

Savegames onvindbaar


Donald F. Duck

Recommended Posts

Toen ik NFS:MW wou spelen, kreeg ik het scherm dat je een nieuwe alias moet maken (normaal als je de game voor de eerste keer start). Oorzaak: Hij kan de savefile niet vinden ivm het doorschuiven van partities: wat vroeger C was is nu D, wat vroeger D was is nu E, wat vroeger E was is nu C. Dit komt omdat ik Vista SP1 moest installeren ivm GTA IV. Ik heb SP1 geïnstalleerd op E, waardoor die C is geworden. Het spel zoekt nu dus op een plek in C die wel goed staat, maar dan in D. Hoe los ik dit op?

Link to comment
Delen op andere websites

Als al die partities van naam veranderd zijn, is er een grote kans dat de bestanden er nog wel zijn, maar op de verkeerde plaats. Nou weet ik niet precies hoe het bij Most Wanted zit, maar bij de meeste andere NeedForSpeed's (of in elk geval degene die ik hier op mijn PC heb staan) worden savegames in de map 'Mijn Documenten' bewaard. Als je eerst bijvoorbeed had:

C:\Documents and Settings\DonaldFDuck\Mijn Documenten\NFS Most Wanted of EA Games of wat dan ook, zal dit nu D:\Documents and Settings\etc... zijn.

Dit is gemakkelijk te verhelpen. Je hoeft alleen op de C schijf de savefiles te plaatsen op de exacte locatie. Dus in 'Mijn Documenten' op C:\ zet je gewoon het mapje neer wat nu op D:\ staat (de oude C: dus). Knippen/Plakken zou genoeg moeten zijn om dit te verhelpen.

Je kunt de bestanden ook op de oude plaats laten staan, maar dan wordt het iets lastiger. Hoogstwaarschijnlijk gebruikt NfS:MW óf een configuratiebestand of een registry key om te onthouden waar de savegames geplaatst en gelezen moeten worden. Je kunt in de configuratiebestanden gaan rommelen in een tekstverwerker (Kladblok) en daar de locatie van de savegamen aanpassen, of, in het tweede geval, met regedit.exe op zoek gaan naar de juiste sleutel.

Het makkelijkst is denk ik toch het eerste, maar de keus is natuurlijk geheel aan jou. :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...