Remi-X Posted December 19, 2008 Author Report Posted December 19, 2008 (edited) Sneltoetsen in Sketchup Muiswieltje Zoom in / Zoom uit Muiswieltje indrukken Orbit Muiswieltje indrukken+Linkermuisknop Pan Edited January 13, 2009 by Remi-X Quote
Remi-X Posted December 19, 2008 Author Report Posted December 19, 2008 SketchyPhysics Dit is een erg leuke plugin van Sketchup. Hiermee kan je je modellen laten bewegen! Download SketchyPhysics en installeer het. Start Sketchup op en je ziet een nieuwe toolbar staan van SketchyPhysics. Geef deze maar een mooi plekje. Klik nu op het vloertje om een vloer te maken. Zet daar eens een kubus bovenop en maak van die kubus een GROUP. Geen Component. Rechtermuisknop op je Group > Shape > zorg ervoor dat BOX is aangevinkt. Klik nu op het play knopje. Je krijgt een klein handje te zien. Klik met dit hand eens op je kubus en sleep hem een beetje. Tadaa! Een bewegend kubusje! We proberen eens wat met wat JOINTS. Joints zijn dingen die objecten voor je automatisch laten bewegen. We gaan wat doen met de Piston. Maak iets dat je wilt laten bewegen, naar voor en naar achter. Maak er een group van met de goede Shape. Klik nu op het logo van de Piston. Klik op een endpoint en maak het lijntje tot zover je het model wilt laten bewegen. Klik nu op Joint Connector. Klik op je joint, houd CTRL ingedrukt en klik op je group. Je onderdelen zijn nu aan elkaar verbonden. Klik op play en je zal je model kunnen bewegen met het menu dat je krijgt! Binnenkort uitgebreidde tutorial van MFCL. Download voorbeeld modellen: Wat Beschrijving Gemaakt door Vernietigbaar huis Bevat aardbeving, en een enorm potlood om door het huis heen te snijden. Remi-X Wegschuiver Een balk die wat balletjes en blokjes weg schuift. Remi-X Super Vering Een goed bestuurbare auto. Vooral leuk met joypad! MFCL Quote
Remi-X Posted December 19, 2008 Author Report Posted December 19, 2008 (edited) Het gereedmaken van een model voor GTA Zeker nodig: Sketchup 6 PRO of hoger 3DSMAX 2008 (die werkt het beste hiervoor) Zorg ervoor dat je model de goede faces heeft. De blauwe faces zul je niet zien in GTA, de witte wel. Zorg ervoor dat je textures ook goed gemapt zijn. De textures horen in BMP formaat te zijn, en niet langer dan 8 tekens, inclusief de extensie. 1.BMP enz. is dus het beste om te gebruiken. Zorg dat je model de goede component namen heeft. (Geld alleen voor voertuigen.) Zorg dat je model op goede schaal is. Alles goed? Ga naar File > Export > Export to 3D model > Kies een goede map > ontleden maar! Je hebt wel de goede functies nodig tijdens het Exporten. Dan naar 3DSMAX > File > Import > kies je 3dmodel. Edited January 13, 2009 by Remi-X Quote
Remi-X Posted January 13, 2009 Author Report Posted January 13, 2009 Tutorials: Tutorial Gemaakt door X X Quote
wannes12 Posted October 4, 2009 Report Posted October 4, 2009 elke keer als ik met de paint bucket een andere texture kies dan verft hij ook nog andere faces mee weet jij hoe ik dit kan oplossen want het is niet echt leuk om zo te werken alvast bedankt. Quote
Remi-X Posted October 4, 2009 Author Report Posted October 4, 2009 Ehm, dacht je nou echt dat ik nog met dit topic bezig was? Ik ben hier ooit aan begonnen, maar heb het nooit af gemaakt. Voor Sketchup vragen kun je beter hier naar toe. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.