Jump to content

Feyenoord - PSV


Shorty_D

Recommended Posts

Laatste hoop voor Feyenoord 20 april 2005

Feyenoord kan woensdag het seizoen nog redden door zich ten koste van PSV te plaatsen voor de finale van de Amstel Cup. De nationale beker is de enige prijs waar de ploeg van Ruud Gullit nog om strijdt. PSV daarentegen is bijna zeker van de landstitel en staat in de halve finales van de UEFA Champions League. Eindhoven droomt van de 'treble'.

Het huidige PSV wordt steeds vaker vergeleken met het PSV van eind jaren tachtig. Dat team realiseerde in 1988 de enige 'treble' uit de clubgeschiedenis door landskampioen te worden, de beker te veroveren en de Europa Cup I te winnen. De ploeg barst momenteel van het zelfvertrouwen en het is de vraag wat Feyenoord daar tegenover stelt.

PRO_20050220_Feyenoorduit.jpg

De Rotterdammers haakten afgelopen zondag in De Kuip door de competitienederlaag tegen Ajax (2-3) af in de race om de tweede plaats, die toegang biedt tot de voorronde van de UEFA Champions League. De ploeg strandde eerder al in de derde ronde van de UEFA Cup en daarom zijn alle pijlen van Feyenoord nu gericht op het winnen van de Amstel Cup. Op basis van de statistieken zijn Feyenoord en PSV volledig in evenwicht in hun negen onderlinge bekerduels. Beide clubs wonnen drie keer en drie maal werd het gelijk. De laatste bekerontmoeting dateert van 30 januari 2002. In Eindhoven plaatste PSV zich toen voor de laatste vier door Feyenoord met 7-6 te kloppen in de strafschoppenserie. Brett Emerton miste de beslissende penalty.

Feyenoord won de Amstel Cup tien keer en deed dat voor het laatst in 1995 toen het FC Volendam in de finale met 2-1 versloeg. PSV won de beker het seizoen daarop. De Brabanders, die de Amstel Cup zeven keer wonnen, klopten Sparta in de eindstrijd met 5-2.

Hiddink niet in De Kuip 20 april 2005

Guus Hiddink doet weinig moeite om te verbergen dat hij de UEFA Champions League een stuk belangrijker vindt dan de halve finale in de Amstel Cup tegen Feyenoord. De coach van PSV is woensdag niet in De Kuip, maar in San Siro. De Telegraaf meldt dat Hiddink naar Milaan reist om de opponent in het kampioenenbal in de Serie A te zien tegen Chievo.

Aanvankelijk was Hiddink van plan komende zaterdag naar Italië te gaan om Milan te zien tegen Parma. PSV kan zaterdag thuis tegen Vitesse echter al landskampioen worden en daar wilde de coach ook graag bij zijn.

PRO_20040407_GuusHiddink.jpg

dat was de info en nu de wedstrijd Feyenoord - PSV

wat word het?

ik verwacht een 2-3 overwinning voor PSV

Bewerkt: door Shorty_D
Link to comment
Delen op andere websites

laten we eerlijk zijn,PSV gaat dit gewoon winnen omdat:

- ze bij de 4 beste clubs van Europa horen

-Feyenoord wordt ingemaakt door Den Bosch

-PSV een van de beste verdedigingen heeft

dit vind ik al lang genoeg redenen,hoop dat het vanavond een mooie wedstrijd wordt ;)

Link to comment
Delen op andere websites

laten we eerlijk zijn,PSV gaat dit gewoon winnen omdat:

- ze bij de 4 beste clubs van Europa horen

-Feyenoord wordt ingemaakt door Den Bosch

-PSV een van de beste verdedigingen heeft

dit vind ik al lang genoeg redenen,hoop dat het vanavond een mooie wedstrijd wordt ;)

helaas maar waar

Feyenoord - PSV

1-0

Link to comment
Delen op andere websites

PSV heeft gewonnen :D

onverdiend, de Feyenoorders dachten 90 sec. voor tijd dat ze al veilig waren nou dus niet helaas voor Feyenoord het seizoen voor hun zit erop..Psv doet nog mee op 3 fronten: Champions league en Beker en Nationale Beker

Link to comment
Delen op andere websites

PSV heeft gewonnen :D

onverdiend, de Feyenoorders dachten 90 sec. voor tijd dat ze al veilig waren nou dus niet helaas voor Feyenoord het seizoen voor hun zit erop..Psv doet nog mee op 3 fronten: Champions league en Beker en Nationale Beker

Ik vond het niet onverdiend, psv is gewoon beter. En die 2e keer dat psv buitenspel zou staan... ik vond van niet.

Link to comment
Delen op andere websites

PSV heeft gewonnen :D

onverdiend, de Feyenoorders dachten 90 sec. voor tijd dat ze al veilig waren nou dus niet helaas voor Feyenoord het seizoen voor hun zit erop..Psv doet nog mee op 3 fronten: Champions league en Beker en Nationale Beker

Ik vond het niet onverdiend, psv is gewoon beter. En die 2e keer dat psv buitenspel zou staan... ik vond van niet.

gewoon voledig terecht anders zou t 1-2 zijn als dat doelpunt niet was afgekeurt want van buitenspel was absoluut geen sprake

Link to comment
Delen op andere websites

Terechte winst voor PSV

Feyenoord liet gisteravond niet echt veel zien

maarruh die Robert is echt goed :D

die hadden ze beter basisplaats kunnen geven in plaats van Sibon

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...