Jump to content

''Belangrijke'' vraag


GTA_KillA

Recommended Posts

Waarom telkens als ik Multiplayer wil openen (PS3) staat er: Connecting to game provider. En dan dit: Cannot connect too game provider.

Ik wil hier graag meer uitleg over :D

Kom op mensen ik zit hier met een heel groot probleem want dit gebeurt vaker dan een keer en ik wil gewoon probleemloos GTA 4 Multiplayer spelen :7

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom telkens als ik Multiplayer wil openen (PS3) staat er: Connecting to game provider. En dan dit: Cannot connect too game provider.

Ik wil hier graag meer uitleg over :D

Ik heb dat ook weleens, maar dat gaat bij mij na een tijdje wel over,gewoon even geduld.

Of heb je dit altijd? Dan kan ik je niet helpen :N

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het vaak als ik GTA 4 net opstart en ik net mijn internetverbinding aan heb gezet.

Er staat ook: Cannot connect to game provider. Please try again later.

Dan probeer ik het later nog is een keer dan doet ie het wel maar, de vraag was: Waarom komt deze waarschuwing?

Link to comment
Delen op andere websites

"Belangrijk" antwoord! :cya:

Ik heb het vaak als ik GTA 4 net opstart en ik net mijn internetverbinding aan heb gezet.

Er staat ook: Cannot connect to game provider. Please try again later.

Dan probeer ik het later nog is een keer dan doet ie het wel maar, de vraag was: Waarom komt deze waarschuwing?

Waarschijnlijk ligt dit aan je NAT-settings. Dit heeft te maken met je router/modem: Als de firmware daarvan geen online gamen ondersteunt, kan je hier problemen mee hebben.

NAT heeft drie fases:

STRICT - Dan kan je helemaal niet connecten

MODERATE - Dit houdt in dat je er soms door komt, en soms niet. Of dat je game het wel doet, maar het headset kanaal niet.

OPEN - Bij een "open" NAT kan je probleemloos online gamen.

Voor precieze PS3 antwoorden zal je een forummer met een PS3 moeten hebben, maar ik geef je in ieder geval de "standaard" procedure voor console gamers om NAT op open te krijgen.

1: Laat je console de verbinding met PSN testen. (Als het goed is geeft je console nu een waarde: Strict, Moderate of Open of bijvoorbeeld een nummerieke waarde, 1, 2 of 3)

Je kan er wel vanuit gaan dat je NAT settings niet goed zijn, anders had je niet zoveel porblemen gehad met PSN.

2: Zoek uit wat voor firmware je hebt in je router of modem, en het type router/modem. Zoek ook het IP van je router op.

3: Ga naar www.portforward.com. Op deze website ga je eerst een statisch IP aanmaken voor je console. Zoek jouw type router/modem op en zoek de tutorial voor het creëren van een statisch IP. Een statisch IP is een vast IP: het zorgt ervoor dat je router of modem niet steeds een nieuw IP adres voor je PS3 aanbiedt, waardoor je NAT steeds vastzit.

Werkt PSN na stap drie nog niet correct, dan ga je naar stap 4!

4: Ga naar www.portforward.com. Op deze website zoek je weer eerst jouw type router of modem op. Vervolgens kan je op de eigen pagina meestal wel een tutorial vinden die is bedoeld voor jouw router i.c.m. PSN. Volg de tutorial om je routerfirmwar juist in te stellen.

Een veelgebruikte term in routerland is uPnP: dit staat voor United Plug 'n Play, een configuratie die gamen mogelijk maakt. Kom je uPnP ergens tegen in je router of modemfirmware, zet deze dan altijd op "enable" of klik het selectievakje aan o.i.d.

Mocht je er niet uitkomen, hoor ik het wel! Veel succes! :tu:

Bewerkt: door Jacky-2007
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ha! Het is alweer een tijdje geleden dat ik op dit topic ben geweest en ik heb die hele lijst niet uitgevoerd omdat ik nu weet waardoor het komt. Ik had stomgenoeg mijn PS3 internet afgesteld op een ander draadloos internet.

Dus ik was eigenlijk illigaal aan het internetten :7

Ik heb nadat ik er achter kwam gelijk mijn instellingen veranderd en nu heb ik geen problemen meer met PSN. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...