Jump to content

Voetbalspits Klose 'kampioen fair-play'


The Outlaw

Recommended Posts

Dat de 'schwalbe' volgens sommigen van Duitse oorsprong is kan misschien waar zijn, maar de Duitse spits Miroslav Klose doet er alles aan om dat vooroordeel te bestrijden. Hij is door sportliefhebbers in Duitsland zo'n beetje heilig verklaard, door tijdens de wedstrijd van z'n club Werder Bremen tegen Arminia Bielefeld een wel heel onzelfzuchtig staaltje van sportiviteit te hebben getoond.

Na een half uur spelen kwam de Werder Bremen-spits 'binnen de 16' alleen met de bal aan de voet bij Bielefeld-doelman Mathias Hain aan, toen hij vervolgens onderuit leek te worden gehaald. De scheidsrechter wees daarop naar de stip, maar twijfelde evenwel aan de eigen beslissing en vroeg daarop de grensrechter om advies. Dat bleek uiteindelijk niet nodig, want Klose zelf bracht al uitsluitsel. Hij verklaarde namelijk dat de keeper eerst de bal raakte, voordat deze met de speler in contact kwam, zodat er van een penalty geen sprake kon zijn.

Op het moment dat dit gebeurde was de stand op het scorebord nog 0-0. Toch moet Klose een goed gevoel hebben gehad over het verloop van de wedstrijd, want uiteindelijk won Werder de wedstrijd tegen Bielefeld met 3-0.

Klose bleef echter vrij nuchter over z'n actie: "Het werk van scheidsrechters is al moeilijk genoeg en het lijkt me niet nodig dat nog ingewikkelder te maken." Keeper Hain was echter vol lof over de tegenstander: "De eerlijkheid van Miro is uniek en ik moet hem bedanken voor het feit dat ik volgende week weer kan spelen. Ik ontsnapte hierdoor aan een rode kaart."

Ook de Duitse pers verklaarde Klose zo'n beetje heilig. Bild riep hem uit tot 'De kampioen van fair play' en het Duitse voetbalblad Kicker meldde dat 'Hij een rolmodel is voor de hele Bundesliga.'

Bron: Foksport

---------------------------------------------------------------------------------------------

Kijk dat zouden ze nou in elke competitie moeten hebben, een eerlijk iemand, in Nl zijn er niet veel te vinden, engeland en Spanje zijn wel voetballers aanwezig die ik ook eerlijk zijn dat mis ik nog wel eens <_<

Link to comment
Delen op andere websites

Jaja, Romero, Duitse kunnen ech de grootste kwallen zijn, Klose is natuurlijk een goedaardige man maar ik kan er niet tegen als de Duitsers in de laatste minuut nog ff een schwalbe maken (niet voor niets een Duits woord)

Overal in de wereld word on eerlijk gevoetbalt, ook in Italie of Spanje.

Link to comment
Delen op andere websites

Eindelijk! Eindelijk een voetballer die tenminste snapt wat voetbal precies is. Geen schwalbe, geen rugby.. Hopelijk trekken de andere voetballers er zich wat van aan. :)

Voetbal is niet meer wat het geweest is, bij elk kopduel of sliding wordt er nog even een elleboogje of nopje uitgedrukt. Helaas maar het is zo.

Link to comment
Delen op andere websites

Eindelijk! Eindelijk een voetballer die tenminste snapt wat voetbal precies is. Geen schwalbe, geen rugby.. Hopelijk trekken de andere voetballers er zich wat van aan. :)

Voetbal is niet meer wat het geweest is, bij elk kopduel of sliding wordt er nog even een elleboogje of nopje uitgedrukt. Helaas maar het is zo.

Idd dat wel ja.. komt door pure frustratie. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...