Jump to content

Foto's


chopperboy

Recommended Posts

Vandaag eventjes een test gedaan met m'n iPod touch van de vijfde generatie. Ik heb niet bepaald echt de skills van een fotograaf, maar het was dan ook om even de HDR-functie uit te testen. :puh:

Links is zonder HDR en rechts mét.

HDR_off.jpgHDR_on.jpg

Hoewel het maar een 5 megapixel (iSight) camera is, zitten er wel flink wat dingetjes bij die voor nog betere foto's zorgen:

- Autofocus

- Tikken om video of foto's scherp te stellen

- Tikken om belichting voor video of foto's te regelen

- Verlichtingssensor aan achterzijde

- Hybride IR-filter

- Lens bestaande uit vijf elementen

- Ledflitser

- Diafragma van f/2.4

- Gezichtsherkenning

- Panorama

- HDR

Omdat ik echter niet zo'n kenner ben van bepaalde dingen, zou ik wel willen weten wat de vetgedrukte opties betekenen of waar het voor is. :$

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • Reacties 307
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GYZIE

    41

  • jellemuis

    34

  • Amfetamientje

    30

  • Wesley

    29

Top Posters In This Topic

Posted Images

@Grand Theft Auto TOM

Een Hybride IR-filter is bedoelt om het infrarood licht weg te filteren van de foto. Onze ogen zijn niet gevoelig voor infrarood, waardoor wij het niet zien. De beeldsensor in een camera is dat echter wel. Daarom zitten er IR filters op om te voorkomen dat de foto beïnvloed wordt door infraroodlicht. Het hybride houd in dat er op twee manieren infraroodlicht wordt geremd, dit betekend dus een betere blokkade tegen infrarood.

Een lens, of ook wel in de officiële correcte term: een objectief, bestaat uit meerdere elementen (lenzen). Meer elementen in een objectief is niet meteen beter. Het klinkt leuk, maar het hoeft niet beter te zijn. Wat het vaak toevoegt aan de kwaltijd van een objectief is dat het licht dat vervormt wordt door de lenzen in het objectief beter gecorrigeerd worden, dit zorgt voor een beter resultaat.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • 4 weken later...

Vandaag naar Luik geweest en ik kon het toch niet laten om in Liège-Guillemins wat foto's te nemen.

P2070001_zps1d0fb190.jpg

P2070002_zps7f2251c6.jpg

P2070003_zps7d4d9060.jpg

Bemerk het eenzame blad dat op het dak ligt! :D

En voor Wesley, enkel het vliegtuig nog ietsje meer centreren, dat is het enige wat ik als "tip" kan geven :3

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
  • 1 maand later...
  • 3 years later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...