Jump to content

Formule 1 Grand Prix 2009 Mededelingen & reactietopic


Miek

Recommended Posts

F12.jpg

Volgende Grand Prix

Grand Prix van Japan

4 oktober 2009 - 14:00 uur

Welkom in het Formule 1 Grand Prix 2009 Mededelingen & reactietopic!

In dit topic zullen komende maanden alle Grand Prix te zien staan die zoal gereden zijn. Een apart reactie topic is geopend daarvoor. Hier dus niet posten! Het reactietopic vindt u hier. Hieronder kunt u alles bijhouden door middel van tabellen. Deze verslagen worden allemaal geschreven door Miek.

Het seizoen 2009 van Formule 1 is tevens het 60ste seizoen van deze hoogste klasse in autosport.

Nieuwtjes.jpg

Het nieuwe F1 seizoen biedt nieuwe dingen zoals nieuwe regels, nieuwe bolides, en een nieuweling: Sebastien Buemi. Ik som graag even alle nieuwigheden ( regels, team veranderingen, veranderingen aan bolides, …) voor u op:

  • Slick tyres, de banden zonder groeven zijn na 10 jaar afwezigheid helemaal terug. Door deze groeven te verwijderen uit de banden, krijgen de rijders nu weer meer grip op de weg! :tu: Nadeel is dat ze wel sneller verslijten.
  • Iedere rijder mag maximum 8 motoren op zijn kerfstok hebben.
  • Een nieuw onderdeel is toegevoegd aan de bolides: het onderdeel slaat energie op terwijl de bolide rijdt, die later kan gebruikt worden. Meer hierover in het filmpje hier verder.
  • De voorvleugel is nu kleiner en wijder, achtervleugels worden hoger.
  • Pit lanes zijn nu niet langer gesloten als de Safety Car zijn ronde doet.
  • David Coulthard maakt nu voortaan plaats voor Sebastien Vettel. Buemi vervangt Vettels zitje.
  • Vettel maakt de overstap van Toro Rosso naar Red Bull Racing.
  • Vanaf heden zal Abu Dhabi het seizoen 2009 afsluiten. 2 circuits ruimden ervoor plaats.
  • BrawnGP is de opvolger van Honda, waar Button nu in Melbourne faam maakte met Barrichelo.

Dit knap filmpje is een computeranimatie waarin je Mark Webber en Sebastien Vettel ziet racen, en zo alle nieuwe

regels aan bod komen.







TeamsRijderscopy.jpg

De grootste deel rijders van dit seizoen blijven dezelfde op één nieuweling na: Sebastien Buemi bij Scuderia Toro Rosso. BrawnGP is de opvolger van Honda, dat blijkt een zeer goed team te zijn: hun debuut race hadden ze zo al van de eerste keer gewonnen. Ik heb een tabel gemaakt met alle aanwezige rijders en teams in 2009.

Rijder Team
Lewis Hamilton McLaren-Mercedes
Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes
Jenson Button BrawnGP
Rubens Barrichelo BrawnGP
Fernando Alonso Renault
Nelson Piquet (Jr.). Renault
Kimi Räikkönen Ferrari
Felipe Massa Ferrari
Sebastien Bourdais Scuderia Toro Rosso Ferrari
Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso Ferrari
Robert Kubica BMW Sauber
Nick Heidfeld BMW Sauber
Giancarlo Fisichella Force India-Mercedes
Adrian Sutil Force India-Mercedes
Jarno Trulli Toyota
Timo Glock Toyota
Sebastian Vettel Red Bull Racing
Mark Webber Red Bull Racing

Aanwezige teams:



2009copy.jpg

Natuurlijk zijn er in elk seizoen de gebruikelijke circuits erbij. België komt er weer bij en een gloednieuw circuit, namelijk het Abu Dhabi circuit, gelegen te Yas Island. Een bijhorend lijstje:

Circuit Plaats Race datum Nummer laps Circuit lengte Race afstand
Melbourne Australië 29 Maart 2009 58 5,303 km 307,574 km
Kuala Lumpur Malëisië 05 April 2009 56 5,543 km 310,408 km
Shangai China 19 April 2009 56 5,451 km 305,066 km
Sakhir Bahrein 26 April 2009 57 5,412 km 308,238 km
Catalunya Spanje 10 Mei 2009 66 4,655 km 307,104 km
Monaco Monte Carlo 24 Mei 2009 78 3,340 km 260,520 km
Istanbul Turkije 07 Juni 2009 58 5,338 km 309,396 km
Silververstone Groot-Brittanië 21 Juni 2009 60 5,141 km 308,355 km
Nurburgring Duitsland 12 Juli 2009 60 5,148 km 308,863 km
Magyar Nagidij Budapest 26 Juli 2009 70 4,381 km 306,630 km
Valencia Grand Prix of Europa 23 Augustus 2009 57 5,419 km 308,883 km
Spa-Francorchamps België 30 Augustus 2009 44 7,004 km 308,052 km
Monza Italië 13 September 2009 53 5,793 km 306,720 km
Singapore Singapore 27 September 2009 61 5,067 km 308,950 km
Suzuka Japan 04 Oktober 2009 53 5,807 km 307,573 km
Sao Paulo Brazilië 18 Oktober 2009 71 4,309 km 305,909 km
Santa Marina Abu Dhabi 01 November 2009 55 5,554 km 305,470 km

DriverenConstruct.jpg

Het drivers en constructors championship houdt op zich heel wat in: na een race krijgt het winnende team een maximum aantal punten (dat is 18), daarna de tweede positie, en derde. Bij de rijders is het precies hetzelfde: de eerste positie in het klassament van het rijders kampioenschap (dus Drivers championship) is als je de eerste ben in de race: ben je de eerste krijg je 10 punten, de tweede 8 punten, derde 6 punten en vierde 5 punten. Daarna krijg je nog een aantal punten: als vijfde krijg je er 4, daarna 3, 2 en 1 punt voor de 8ste. Op het einde van het seizoen wint de rijder met het hoogste aantal punten. Hieronder ziet u de tabels van het team en drivers championship (deze word elke race gewijzigd naargelang de uitslagen).

Klassement Team Championship:

  • Voor de laatste klassmentspunten van het teamkampioenschap in 2008, klik dan door naar hier.



Klassement Drivers Championship:

  • Voor de laatste klassementspunten van het rijderskampioenschap in 2009, klik dan door naar hier.



GrandPrix2009copy.jpg

In deze sectie van deze hoofdpost kan u alle races met de winnaars waarnemen volgens deze tabel. Alle verslagen van deze races kan je nalezen als je wat naar beneden scrollt ;). Meer specifieke uitslagen kan je nalezen in de verslagen.

Grand Prix Winnaar Verslag
Melbourne Australian Grand Prix 2009 Jenson Button Lees verslag
Kuala Lumpur Malaysian Grand Prix 2009 Jenson Button Lees verslag
Shangai Chinese Grand Prix 2009 Sebastien Vettel Lees verslag
Sakhir Bahrain Grand Prix 2009 Jenson Button Lees verslag
Catalunya Spain Grand Prix 2009 Jenson Button Lees verslag
Monte Carlo Monaco Grand Prix 2009 Jenson Button Lees verslag
Istanbul Turkish Grand Prix 2009 Jenson Button Lees verslag
Silverstone British Grand Prix 2009 Sebastien Vettel Lees verslag
Nürburgring German Grand Prix 2009 Mark Webber Lees verslag
Magyar Nagydij Hungarian Grand Prix 2009 Lewis Hamilton Lees verslag
Valencia European Grand Prix 2009 Rubens Barrichello Lees verslag
Spa Belgian Grand Prix 2009 Kimi Räikkönen Lees verslag
Monza Italian Grand Prix 2009 Rubens Barrichello Lees verslag
Marina Bay Singapore Grand Prix 2009 Lewis Hamilton Lees verslag

Nieuwscopy-1.jpg

Terwijl er alles rond de Grand Prix, teams, nieuwe regels en rijders te doen is, wordt er ook nog altijd nieuws bekent gemaakt omtrent deze autosport. Alvast bedankt aan -Niels- voor het idee van deze rubriek!



icon14.gif Alle regels en afspraken op het forum gelden hier ook!

icon13.gif Nieuwe ideeën, foutjes of gewoon iets toe te voegen: het kan allemaal. PB Miek!

Bewerkt: door Miek
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 368
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • De Stofzuiger

    85

  • Phoenyxar

    68

  • Miek

    50

  • Dago58x

    36

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zozo, ik wist niet dat 1 lap zo groot was... Maar liefst 5.303 km... En een race van 307.574 km... Als ze dat in zo'n korte tijd doen, echt petje af voor die coureurs!!!

Van een Engelse site gekopieerd en vergeten de punten in komma's te veranderen?[/font]

Link to comment
Delen op andere websites

Zozo, ik wist niet dat 1 lap zo groot was... Maar liefst 5.303 km... En een race van 307.574 km... Als ze dat in zo'n korte tijd doen, echt petje af voor die coureurs!!!

Van een Engelse site gekopieerd en vergeten de punten in komma's te veranderen?[/font]

Nee. Sommige mensen noteren alles in punten. En om terug te komen op jouw: ik maak alleen de verslagen van een race. Alle uitslagen, lengtes van circuits, regels enzovoort... zoek ik natuurlijk op. Alleen de uitslagen alleen al kan je niet op tijd noteren op je blad voor ze verdwijnen. Zoals ik zei: ik schrijf zelf de verslagen. De hoofdpost is wel grotendeels afkomstig van een bron (namelijk de officiele F1 website). Als jij me een link kan geven waar exact dezelfde verslagen staan als die van mij, schenk ik je een miljoen. ^_^. Oja, en nog iets: als jij denkt dat ik zomaar alles gekopieerd heb, waarom heb ik er dan zo lang aangezeten? Vertel mij dat eens.

Maar om terug te komen op het topic: de eerste twee practice sessions zijn gereden. Kimi Raikönen heeft ze gewonnen. De qualify session, voor de posities op de grid, worden gereden in de volgende dagen. Dit alles valt te lezen op Formula1.com.

Bedankt voor je reactie, GTA Haas!

En nee, Dutchy, ik ben niet van plan die punten aan te passen in komma's. Ik ben sowieso al gewend komma's te noteren als punten. Toeval ?

Edit: maar ook alle uitleg zoals bij drivers en constructor championship heb ik zelf uitgelegd. Hoofddeel van de tekst is allemaal zelf getypt door mij, ook de regels dus. Maar kan jij alle tijden, rijders enzovoort direct opschrijven? Ik kan m'n TV niet op pauze zetten hoor, misschien jij wel, maar ik niet.

Ik denk dat de meeste mensen zelf wel kunnen uitmaken of ik het zelf heb getypt, of de bestanden rauw gekopieerd heb (wat ik overigens niet heb gedaan, wel de tijden opgezocht enzo) en wat niet.

Ik schrijf vijfduizend driehonderd als 5300. Drie komma vijf als 3.5. Tienduizend als 10 000.

Bewerkt: door Miek
Link to comment
Delen op andere websites

Sjongejonge, Miek, ik zeg niet dat je alles gekopieerd hebt. Ik zeg alleen dat je die cijfers van een andere site hebt gehaald, zo gek is dat toch niet? Relax even.

En over dat komma's en punten: als je tienduizend wil doen, is 10.000 gebruikelijk hier, en 10,000 in Engelstalige landen. Je maakt mij niet wijs dat je dat op school ook doet, want dan krijg je nogal wat punten aftrek. 10.000 is tienduizend, 10,0 is hier tien. Het is dus grandioos fout wat er staat, en je brengt mensen in verwarring. ;)

PS: voor de rest mooi topic. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag om 10uur waren de kwalificatieritten op BBC. Ik lag jammer genoeg nog te maffen. Ik zorg ervoor dat het morgen niet gebeurt, want dan is het de race, de Grand Prix van Maleisië. Als alles goed gaat, kan ik morgenavond nog klaar zijn met de indeling van de post en het verslag (ik moet eerst alles overtypen naar Word). Goed; zoals ik zei kon ik niet kijken dus neem ik nu eens een kijkje op Formula1.com. Even kijken..

Wow!! Button heeft weer de pole te pakken!! Ik denk zo dat BrawnGP echt geen snertteam is (dacht ik bij hun debuutrace ook al niet) en echt al zo goed wordt als Renault en Ferrari. Ik denk ook zo dat BrawnGP zo de redding was van Button. Iedereen zei dat hij al afgeschreven was... Niet dus! Op tweede zie ik Trulli met zijn Toyota ! Zo te zien worden het weer zo wat dezelfde rijders die vooraan gaan. En Vettel, voormalig Scuderia Toro Rosso rijder, staat op 3. Mooie posities; en ook zo zien we dat er meer en meer kampioenen worden geboren bij F1. Voor de volledige lijst: http://www.formula1.com/news/headlines/2009/4/9136.html

Is Hamilton slechter aan het worden ofzow? Ik zie hem weeral niet in de top 10 :?

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt Blade! Hee, mensen, vandaag was het echt een supermooie race! :tu: Ik heb echt weer op de toppen van m'n tenen zitten kijken en ik vond de race geweldig, tot dat de regen kwam :-(. De race afgelast, normaal gingen ze opnieuw starten, maar dan hebben ze gewoon degene die toen op die posities rijden als winnaar aanvaart. Zeer bizarre race als je het mij vraagt, en alles kan je nalezen in het gewone topic ;).

Bewijs dat ik het echt heb geschreven:

BladenF1.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi topic! Vermeld je ook de nieuwtjes die er nu rond de Formule 1 spelen? Dat Mclaren 29 april bij de FIA moet komen, dat 14 april er een vergadering komt over de ''diffuser''. Dan is je topic helemaal goed compleet en blijft het actueel!

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt om even te reageren, Niels. Het maakt me in een bepaalde weg wel blij om reacties te krijgen op iets waarvoor je echt je tijd en moeite insteekt. In ieder geval, ik heb je raad opgevolgd om een nieuwe sectie 'nieuws' bij te voegen, maar echt heel graag doe ik het niet. Ik heb eigenlijk bewust de sectie 'nieuws' vroeger laten vallen hier omdat er dan bijna niets meer te posten valt in het gewone 'vastgeplakte' F1 topic. Maar als jij er voor vraagt, wil ik het gerust doen! ;) Ook iedereen die een nieuwtje heeft omtrent Grand Prix' en het staat nog niet op de hoofdpagina kan het hier gerust posten! Dan zet ik het er achteraf wel bij ;).

Zoals ik al zei: het vraagt wel veel moeite en tijd dit topic te onderhouden, elke week alle uitslagen vernieuwen (bij een nieuwe race), een verslag uittypen, uitslagen opzoeken, en nu komt er om de twee dagen ook nog nieuws uit. Maar in ieder geval: ik doe het graag! :) No problem!

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor de reacties! Ik kan niet werken zonder reacties, kritiek, steun of schouderklopjes. Dit apprecieer ik! En zo hoef ik ook niet te dubbelposten :puh:.

De kwalificatieritten zijn gereden, ik heb een kort verslagje gemaakt en ze op de hoofdpost gezet. Dit kan je dus allemaal nalezen helemaal bovenaan deze pagina. Ik vond het alvast een zeer geslaagde kwalificatie, wat gefrutsel van BrawnGP die jammer genoeg (voor mij toch, ik bekijk dit alvast subjectief :D) 5de werd. Mijn mening en verslag, je weet ze waar te vinden! ;)

Ik heb even een poll gemaakt in alleen dit topic (dus niet het verslagtopic), ik was wel even benieuwd wat jullie hier allemaal van vinden. Ga je gang en stem! Deze poll blijft minimum een week staan, afhankelijk van de resultaten.

Morgen om 7:45 de Grand Prix van China, allemaal zeker kijken! Ik post waarschijnlijk morgen het verslag, maar dit kan ook anders lopen. Maar ik denk waarschijnlijk morgen, ten laatste woensdag. We zullen wel zien wat de situatie is ;).

Tot morgen iedereen, ik verwacht dat jullie het verslag lezen, en heel veel plezier met de race!

[EDIT] Verslag gepost. Nu voeg ik er plaatjes bij, wat een stuk meer werk vraagt (vandaag heb ik 5 uur aan dat verslag gewerkt!), dus roep ik leden op die na een race plaatjes kunnen zoeken voor mij, ze met photoshop een hoogte geven van 200 - 300, iets daartussen, mag je zelf kiezen, ze een border geven en uploaden en de links doorsturen naar mij? Dit zou een zeer groot gebaar zijn voor mij. Dan kom jij voor altijd hier in de Hall of Fame!! PB me!

Bewerkt: door Miek
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...