Jump to content
Joriz

Is Chinatown Wars nu echt zo goed?


GTAGames.nl afbeelding
Nadat Grand Theft Auto: Chinatown Wars uit kwam waren er al snel veel positieve reviews online. Het spel voor op de DS kreeg dikke achten en negens en werd overal positief beoordeeld. Tot dat gister de eerste negatieve opinie over het spel bij GlobeandMail.com online kwam. In de blogpost meldt Chad Sapieha dat het spel wel een goed verhaal heeft en elementen bevat dat het spel een GTA maakt. Echter meent de auteur dat de moderne GTA elementen (zoals te vinden in GTA4) ontbreken. Zo is het Liberty City levenloos in vergelijking met GTA4 en ging de auteur uiteindelijk ook gewoon maar Grand Theft Auto 4 spelen.
Wat vind jij er dus als speler van het DS spel? Rockstar Games heeft namelijk een knap staaltje werk verricht door het spel voor op zo'n trage handheld te maken. Echter heeft dit ook zijn beperking. Speel je nu gewoon weer op je Playstation/PC of is het spel ondanks zijn beperkingen toch super?
Je kan jou mening over Chinatown Wars natuurlijk kwijt door op dit nieuwsbericht te reageren.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Tja, iets wat je van Xbox360 en Playstation 3 spellen kunt verwachten, zie je niet zo snel op de DS verschijnen. Die vent vergeet dat er veel verschil is tussen de hederdaagse consoles en de DS, met name op grafisch gebied.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Tja, iets wat je van Xbox360 en Playstation 3 spellen kunt verwachten, zie je niet zo snel op de DS verschijnen. Die vent vergeet dat er veel verschil is tussen de hederdaagse consoles en de DS, met name op grafisch gebied.

Dat vergeet hij niet, maar dan kan het nog wel een probleem zijn. Ze kunnen ook een GTA maken voor de Game & Watch of voor de NES, maar dan geef je het toch ook geen hoog cijfer en zeg je erbij "Ja, ze konden er niets aan doen dat het er niet uit ziet en dat ze alle wapens en auto's uit het spel hebben moeten halen, want anders past dat ding niet op die consoles, logisch."

Ze zullen vast alles wat er mogelijk was om een GTA te maken op de DS, gedaan hebben, maar dan hoeft het niet perfect te zijn.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik geloof wel dat het beste uit de Nintendo DS is gehaald en dergelijke, maar het echte GTA gevoel vind ik niet meer terug in deze GTA en daarom blijf ik ook gewoon liever GTA IV of oudere GTA's spelen. GTA past gewoonweg niet op een Wii of Nintendo DS.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik geef Chad Sapieha wel gelijk. Allereerst is het natuurlijk een super spel voor een handheld als de DS. Maar het boeit niet zo lang, tenminste mij niet. Na de verhaallijn heb ik gelijk het spelletje aan de kant gelegd, heb er veel plezier van gehad maar dat was dan vooral door de verhaallijn. Het heeft niet wat Gta IV heeft en dat kan je natuurlijk ook niet verwachten. Het is dan ook leuk voor onderweg bijvoorbeeld, maar echt een goed spel spelen wat kwa speel- plezier langer boeit doe je toch sneller op een console of pc.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik hoop wel dat Rockstar er rekening mee heeft gehouden dat de grafische kwaliteit voor een spel op de Nintendo DS minder is dan een Playstation 3 of een Xbox 360, want ik vind 't er wazig uit zien. Dat vind ik dus het zeer mindere aan CW.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

ik ben het eens met hanneswasco, GTA moet gewoon TPV zijn, zeker als je bedenkt dat 8 jaar geleden Rockstar is overgestapt naar TPV... De missies zijn wel leuk enzo, maar dan kun je het toch beter in hoge kwaliteit graphics maken en op de xbox en ps3 lanceren ipv een middelmatige console?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Als je, zoals ik, geen Windows-PC (wel een Mac) hebt en als console alleen een NDS, is het leuk tóch een GTA te kunnen spelen en ik ben er dan ook dik tevreden mee.

Natuurlijk kan je geen vergelijking maken met spellen voor de PC of de grote consoles, maar gezien de mogelijkheden van de NDS heeft Rockstar een prima spel afgeleverd.

Voor een gelegenheidsspeler is hij goed speelbaar, niet al te uitdagend, en met de zijmissies en het opnieuw kunnen spelen van de hoofdmissies kan je er eindeloos plezier aan beleven.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Jammer is dat ik nooit optimaal heb kunnen genieten van IV of van CW, iets dat bij III/VC/SA perfect ging. Deze laatste games kon ik op de PC perfect 100% uitspelen, maar deze PC is gewoon veel te slecht voor IV en wat betreft CW.. tja, ik heb nu eenmaal het liefst een wat groter schermpje. Het spel is wel goed, maar het speelt gewoon niet echt lekker weg en aan de besturing kan ik lastig wennen - maar dat komt misschien meer doordat ik het niet echt veel gespeeld heb. Daarnaast heb ik eigenlijk al maanden amper meer gegamed, al weet ik niet echt waarom niet. CW is zonder twijfel de beste DS game die er is, maar het dient toch anders benaderd te worden als een fullscreen PC game. Topdown View is voor de DS waarschijnlijk wel de beste oplossing (TPV met gedetailleerde graphics kan de DS gewoon niet aan), maar het is gewoon niet echt iets voor mij.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het is de beste game voor de de ds maar als je thui s een ps3 wii xbox pc of iets anders hebt staan speel je daar sneller IV op denk ik....

(Maar voor in de trein lijkt hij mij perfect!)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een (game op de) PS3 met een (game op de) NDS vergelijken! :7

Gaat echt nergens over.. Natuurlijk kan de PS3 meer en is GTA IV meer uitgebreid en dus leuker.. Maar wth, maakt dat GTA CW minder? Het verschil tussen een handheld en een next-gen console is nogal wat. Beetje kortzichtig imho..

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

De game trok mij niet zo aan eerlijk gezegd. Ik heb hem toen een keer geprobeerd op de DS van een maat van me. Er waren dingen die mij meevielen en tegen vielen.

De meevallers:

- De gameplay was leuker dan ik had verwacht van een GTA op de DS

- De besturing was in het begin lastig maar wende.

De tegenvallers:

- Ik had van de graphics niet veel meer verwacht, maar het is toch niet echt geweldig.

- Je legt het spel inderdaad na een tijdje aan de kant

Wat ik nu graag zou willen zien is een goeie GTA voor de PSP. Liberty City Stories en Vice City Stories waren vrij kleine games voor de psp. Het bevatte niet heel veel. Ik denk dat ze er nog een hele hoop meer uit kunnen halen. Misschien zou een GTA IV Tie-in wel een idee zijn. De graphics gaan natuurlijk achteruit. Maar het kan wel erg mooi worden!

Bewerkt: door WaRioRZ

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Voor een DS is het wel een leuk en goed spel. Maar het past totaal niet bij de andere GTA's. Omdat het in de eerste 2 steden is van GTA IV (Liberty City) vind ik het een groot verschil tussen die 2 steden in GTA IV en GTA CW.

Bewerkt: door gerbieboy6

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...