Jump to content

Het grote: PS3 topic.


Trax

Recommended Posts

@ Crappy-Apple, Klopt als een bus...Db kun je niet vermenigvuldigen of delen, daar zijn heel veel forumles voor nodig, ik kan het nu niet uitleggen, maar het geluid van de PS3 is dus net zo veel als de Ps2 slimline en dat is heel zacht, dus maak je maar geen zorgen hoor meetlat :)

Link to comment
Delen op andere websites

30 decibel is volgens de politie het gewaai van een boom denk ik..en een ps2 maakt echt niet evenveel lawaai als een boom want dan werd ik gek...

Greetz :cya:

Sinds wanneer maakt een boom lawaai? :bonk:

De decibel (meervoud decibels en niet decibellen!), afgekort tot dB, is geen eenheid, maar een logaritmische schaal om verhoudingen aan te duiden. Daarbij betekent 0 dB een verhouding 1, dus gelijkheid. Elke verhoging met 10 decibel betekent een vergroting met een factor 10. Een verhoging met 20 dB betekent dus een factor 100, een verhoging met 30 dB een factor 1000 enz. Vooral vermogensverhoudingen worden uitgedrukt in dB.

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

30 decibel is volgens de politie het gewaai van een boom denk ik..en een ps2 maakt echt niet evenveel lawaai als een boom want dan werd ik gek...

Greetz :cya:

Sinds wanneer maakt een boom lawaai? :bonk:

De decibel (meervoud decibels en niet decibellen!), afgekort tot dB, is geen eenheid, maar een logaritmische schaal om verhoudingen aan te duiden. Daarbij betekent 0 dB een verhouding 1, dus gelijkheid. Elke verhoging met 10 decibel betekent een vergroting met een factor 10. Een verhoging met 20 dB betekent dus een factor 100, een verhoging met 30 dB een factor 1000 enz. Vooral vermogensverhoudingen worden uitgedrukt in dB.

als de wind door de bomen gaat,hoor je die toch ruisen :?

ik denk zelf echt niet dat we geluidsoverlast aan de ps3 moeten verwachten,als de ps2 ook zo niet is,waarom ineens wel bij de ps3, door de technishe snufjes?dan zou dit ook bij xbox360 en wii moeten zijn..

laten we de decibels maar vergeten..

Greetz :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

30 decibel is volgens de politie het gewaai van een boom denk ik..en een ps2 maakt echt niet evenveel lawaai als een boom want dan werd ik gek...

Greetz :cya:

Sinds wanneer maakt een boom lawaai? :bonk:

De decibel (meervoud decibels en niet decibellen!), afgekort tot dB, is geen eenheid, maar een logaritmische schaal om verhoudingen aan te duiden. Daarbij betekent 0 dB een verhouding 1, dus gelijkheid. Elke verhoging met 10 decibel betekent een vergroting met een factor 10. Een verhoging met 20 dB betekent dus een factor 100, een verhoging met 30 dB een factor 1000 enz. Vooral vermogensverhoudingen worden uitgedrukt in dB.

als de wind door de bomen gaat,hoor je die toch ruisen :?

ik denk zelf echt niet dat we geluidsoverlast aan de ps3 moeten verwachten,als de ps2 ook zo niet is,waarom ineens wel bij de ps3, door de technishe snufjes?dan zou dit ook bij xbox360 en wii moeten zijn..

laten we de decibels maar vergeten..

Greetz :cya:

Dan hoor je de wind dus niet de boom. :7:7

Link to comment
Delen op andere websites

Lol de politie is dom snap dat nu, dan maakt het zelfs nog eens uit of het hard of zacht waait.

Maar al een geluk dat het niet zomaar te delen valt decibel :puh: stel je voor in je game chop zo'n ronde met 6 ps3's en dan het lawaai van een vliegtuig :D

Link to comment
Delen op andere websites

Lol de politie is dom snap dat nu, dan maakt het zelfs nog eens uit of het hard of zacht waait.

Maar al een geluk dat het niet zomaar te delen valt decibel :puh: stel je voor in je game chop zo'n ronde met 6 ps3's en dan het lawaai van een vliegtuig :D

NIET DUS OCH KAN JE NIET LEZEN LEES DE BOVENSTE POSTEN EENS :bonk::cab::duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Lol de politie is dom snap dat nu, dan maakt het zelfs nog eens uit of het hard of zacht waait.

Maar al een geluk dat het niet zomaar te delen valt decibel :puh: stel je voor in je game chop zo'n ronde met 6 ps3's en dan het lawaai van een vliegtuig :D

NIET DUS OCH KAN JE NIET LEZEN LEES DE BOVENSTE POSTEN EENS :bonk::cab::duh:

Reageer niet zo aggressief, als jij goed gelezen had zou je zien dat hij het goed zegt. Hij zegt namelijk:

"Maar al een geluk dat het niet zomaar te delen valt decibel :puh: stel je voor..."

Hij zegt dus niet dat het echt waar is.

---------------------------

Met het geluid van een boom wordt trouwens het geritsel van bladeren bedoelt ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien er de laatste tijd behoorlijk weinig nieuws is over de PlayStation 3, dacht ik dat we wel tijd hadden om eens gezellig (:roll:) een discussie te gaan voeren over (hoe kan het ook anders) de PS3. Ik kwam vanavond op InsideGamer bij een column terecht, deze had ik een tijd geleden al vluchtig gelezen. Nu heb ik echt de tijd gehad om alles goed door te lezen en ik vond het wel leuk om die column hier te plaatsen. Aaangezien het nogal negatief overkomt tegen Sony, wat bij sommige nogal vage verschijnselen doet opwekken, is het toch intressant om te lezen. Zelfs als Sony fanboy kan je er niet om heen, wat er in de column verteld wordt, is goed beargumenteerd en onderbouwd. De veelgenoemde redenen waardoor de PS3 zou moeten gaan uitblinken worden eens flink onder vuur genomen, zoals je dan wel zult lezen zie je dat de PS3 eigenlijk niet zo 'super' is dan dat sommige hier beweren. Aangezien ik geen zin heb in geblaat van fanboys die zonder argumenten reageren op de column of mijn post(s), doe ik vooraf een verzoek om je mening goed te onderbouwen met argumenten. Ik hoop dat het goed gaat en dat we hier een leuke discussie kunnen voeren, hier komt de column.. :)

--------------------------------------------------

Brul van de Geit: Sony, de gigant wankelt

Column - Speculatie? Is dat geen koekje? Bijna correct scherpe geest, speculatie is het als reëel aannemen van mogelijkheden. Ik zal jullie nu alvast waarschuwen, het komende stuk tekst bestaat gedeeltelijk uit speculatie. Gebaseerd op logica en informatie uit selecte bronnen, de meest prominente van allen is Jacqueline, mijn kristallen bol. Jacqueline is een dame, wat niet alleen betekent dat ze niet kan autorijden, maar ook dat ze een gebruiksaanwijzing heeft ter grootte van een forse encyclopedie en dat ze eerst ”in the mood” moet komen wil je er wat aan hebben. Er dient een heel protocol gevolgd te worden voordat ze informatie vrijgeeft. Terwijl ik haar kristallen rondingen tussen mijn hoeven houd, strijk ik dan met mijn sik in cirkelvormige patronen over haar oppervlak totdat ze van binnen beslaat. Dan... nou ja, de intieme details zal ik jullie verder besparen, ik ben geen Lange Frans natuurlijk.

Pardon, willen jullie bewijs zien van mijn kristallen bol? Wees nu eens eerlijk, zouden jullie zitten te wachten op een inval van MI5, de Mossad en de Gestapo? Persoonlijk houd ik mijn weidegrond liever vrij van dergelijk schorem.

Nu even genoeg over Jacqueline echter, verder naar het werkelijke onderwerp van deze column, Sony.

Het ziet er slecht uit voor Sony. Dat het niet goed gaat met Sony is al langer bekend, ze maken verlies op het grootste deel van hun producten en moeten het voor hun inkomsten vrijwel alleen van de PlayStation-franchise hebben. Jammer genoeg legt de PSP het zwaar af tegen zijn concurrent, de Nintendo DS. Blijkbaar is een tweemaal zo hoge aanschafprijs een deksels goede reden om voor de tegenstrever te kiezen. Dat er nauwelijks fatsoenlijke software verkrijgbaar is voor Sony’s technisch geavanceerde hebbeding wil ook al niet echt helpen. En dat het uitbrengen van films op UMD een rampzalig slecht idee is, daar heb je geen Jacqueline voor nodig.

1144090129.jpg

Dit legt een zware last op schouders van de opvolger van Sony’s homeconsole, de PS3. Sony speelt hoog spel. Ze willen niet alleen de videogamemarkt blijven domineren, maar tevens hun positie in de filmindustrie handhaven, dan wel tot grotere hoogte stuwen door middel van hun nieuwe opslagmedium Blu-Ray. Twee vliegen in één klap. Moedig, noodzakelijk, of gewoon arrogant? Gezien het beeld dat ik van Sony heb, zou ik zelf gokken op de derde optie.

Sony denkt de consolemarkt zo vast in handen te hebben dat ze het zich kunnen veroorloven hun console fors later te lanceren dan de concurrentie; de ontwikkeling van de Blu-Ray met daaraan gekoppeld het inpassen van een goede kopieerbeveiliging heeft immers forse vertragingen met zich meegebracht. Het mateloze zelfvertrouwen van Sony blijkt uit uitspraken van de Grote Kazen dat de Xbox360 niet wordt gezien als een serieuze concurrent. Zelfvertrouwen, zelfbewustzijn is goed, en het creëren van een winnaaraura rondom je producten is een van de belangrijkste factoren die leiden tot commercieel succes. Dergelijke respectloze propaganda wijzen echter eerder op zelfoverschatting. Hoe gevaarlijk dat kan zijn kun je vragen aan een willekeurige Ajax-supporter

De Xbox 360 is inmiddels bijna een half jaar op de markt en begint gestaag een aardige userbase op te bouwen. Langzaam verschijnen de eerste echte next-gen-games zoals Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter en met name het onvoorstelbare The Elder Scrolls IV: Oblivion. De lat stijgt: als de PS3 zich in november op de markt materialiseert, zal er een aanzienlijke hoeveelheid tweedegolf Xbox360-software verkrijgbaar zijn, games die al heel aardig gebruik maken van de mogelijkheden van Microsofts nieuwste beestje. Van de PS3 wordt verwacht dat de launch-games dat niveau minimaal evenaren. De PS3 is immers door Sony neergezet als eerste echte next-gen-console, omdat deze 1080p als standaard resolutie zal gebruiken. Aangezien launch-games over het algemeen tegenvallen, verwacht ik wat dat betreft niet heel veel goeds van de PS3-launch-games. En als de launch-line-up weinig voorstelt, met name grafisch niet beter of zelfs minder is dan hetgeen de concurrent te bieden heeft, voorspel ik (eigenlijk gaat de credit naar Jacqueline) een relatief magere kerst voor Sony.

1144089566.jpg

Om nog even terug te komen op de fantastische 1080p beelden die de PS3 ons zou voorschotelen, inmiddels wordt het duidelijk dat dit niet of nauwelijks voor games zal gelden. Ontwikkelaars hebben aangegeven dat ze niet in kunnen gaan op het verzoek van Sony hun games te laten draaien in 1080p. Those-in-the-know op bijvoorbeeld Tweakers hebben dat onderschreven door middel van tech-analyses. Het kost te veel kracht, de meeste PS3 games zullen aldus draaien in 720p. Juist ja, de resolutie die door Sony werd afgeschreven als “niet next-gen”. Met andere woorden, volgens Sony zelf is de PS3 geen next-gen-console. Pijnlijk. Een prettige bijkomstigheid is dat Sony het grootste deel van de Bravia LCD TV lijn, dat andere product waar Sony nog wat winst op maakt, met deze uitspraak de grond in boort aangezien het merendeel van de Bravia TV’s geen 1080p-signaal kan ontvangen.

Om op de PS3 in 1080p te gamen, zal je TV het signaal moeten upscalen, net als dat het geval is met Xbox360-games. Resolutie is dus geen argument om te kiezen voor de PS3. Sowieso zullen de graphics dat niet zijn, het wordt steeds duidelijker dat PS3 en Xbox360 elkaar op grafisch vlak niet veel zullen ontlopen. Op termijn verwacht ik dat de PS3 op het gebied van physics en kunstmatige intelligente wel meer gaat brengen door de zeer krachtige Cell-processor. Ook zullen games langer en meer vooruit gaan op technisch vlak. Initieel bezorgt de Cell-programmeurs hoofdpijn (echte multicore setup in tegenstelling tot de triple core Xbox360 CPU die gemakkelijker te benutten is), maar ze zullen geleidelijk aan wennen aan zijn lastige architectuur.

Wat is dan een argument om te kiezen voor de PS3? Als het een mediacenter is dat je zoekt, is de PS3 inderdaad absoluut superieur aan de Xbox360, maar dan verdient een PC de voorkeur naar mijn mening. Ik zie niet veel mensen overstappen naar de PS3 om films en muziek te downloaden. Sowieso is de 60GB-harde schijf te klein voor een toestel met media center-functies. 1080p-films zullen nogal wat ruimte in beslag nemen, het gaat dus waarschijnlijk om standaardresolutie-films. En daarvoor is de PS3 toch niet echt bedoeld.

1144090260.jpg

Uiteindelijk zijn het dus de games die de keuze voor een PS3 kunnen rechtvaardigen, zoals het hoort. Vind je TESIV: Oblivion, Halo 3 en Too Human niet al te stimulerend en heb je liever Final Fantasy XIII, Metal Gear Solid 4 en Devil May Cry 4? PS3 is the way to go.

Volgens Jacqueline gaat Sony een groot deel van zijn marktaandeel verliezen. Dit door het nastreven van een tweeledig doel in plaats van te focussen op datgene waar consoles sterk in zijn: de games. De overbodige media center-functies hebben gezorgd voor flinke vertragingen en brengen een hogere prijs met zich mee. Zou de PS3 geen groter succes worden als Sony voor minder geld een console op de markt zet die krachtiger is dan de Xbox360?

Deze beslissing valt in de categorie van de met zweet doordrenkte Tsjernobyl medewerker die zichzelf de vraag stelde; hee, is dat niet de air conditioning?

De toekomst heeft het uitgewezen.

Bron: InsideGamer

--------------------------------------------------

Bewerkt: door Jowx
Link to comment
Delen op andere websites

De PSP is misschien niet slecht, alleen de PSP is een klein voorbeeldje hoe het met de Ps3 zal gaan.

Ze laten hem links liggen vanwege de prijs en de overige gimmicks.

De NDS daarentegen bied vernieuwende gameplay en is betaalbaar.

@ Jowx

Interessante column.. :Y

Bewerkt: door Yohan
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...