Jump to content

Gebruik -memrestrict om framedrops te verminderen!


wesley123

Recommended Posts

ik heb als commando line staan: "C:\Program Files (x86)\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\GTAIV.exe" C:\Users\GEBRUIKERSNAAM\Desktop\overige\gtaIV\commandline.txt

want daarin staat de code bij mij.

en in dat bestand heb ik dan die code staan. doe ik het zo goed of moet ik het zo plaatsen: "C:\Program Files (x86)\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\GTAIV.exe" -memrestrict 681574400

Bewerkt: door DJSore
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 151
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • wesley123

    45

  • xavilolo

    9

  • Djmaddox

    8

  • Hanneswasco

    6

Nog niks hierover gezien hier, dus doe ik het maar even, dit is simpelweg gewoon een Nederlandse versie van http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=404147, dit doe ik maar even omdat ik deze site blijf posten terwijl ik het ook gewoon 'hierheen kan halen'

Het begin

Deze 'hotfix' zorgt ervoor dat je geen framedrops ,freezes en/of crashes meer krijgt tijdens het spelen, deze line fixt namelijk de memory leaking waar gta4 nog steeds last van heeft.

De lines en uitleg

-memrestrict 188743680 LOW TEXTURES (256M Video Cards) | Ong. 200mb

-memrestrict 209715200 | Ong. 200mb

-memrestrict 230686720 | Ong. 220mb

-memrestrict 262144000 MED TEXTURES (512M Video Cards) | Ong. 250mb

-memrestrict 293601280 | Ong. 280mb

-memrestrict 314572800 | Ong. 300mb

-memrestrict 629145600 HIGH TEXTURES (1Gig+ Video Cards) | Ong. 600mb (was al te verwachten lol...)

-memrestrict 650117120 | Ong. 620mb

-memrestrict 681574400 | Ong. 650mb

©GTAMonster

1. Maak een file genaamd 'commandline.txt'

2. Plaats de gekozen line in deze file en/of achter het doel in je gta 4 snelkoppeling(Rechter muisknop>Eigenschappen>Doel helemaal achteraan invullen buiten de haakjes en een spatie erachter. druk op toepassen of sla het op.

3. Start het spel.

Als het werkt ga je in de lijst een stapje omlaag, doe dit net zo lang tot je WEL weer framedrops/vastlopers hebt.

De gekozen line werkt niet!

Dit kan door bepaalde dingen komen:

1. Je pc voldoet niet aan de eisen, neem in rekening dat als je een laptop hebt je er een hoop MHz en grafische kracht erbij op mag tellen, laptops zijn minder sterk dan desktops. Neem ook in rekening dat de kaarten de high end zijn vna de betreffende serie, low end kaarten voldoen dus in de meeste gevallen niet aan de eisen.

2. Je hebt de voor jou pc foute line gekozen. Ga in de lijst een stapje omhoog

3. Je doet het fout, probeer het nog een keer, lees het topic goed door.

Mocht je na bovenstaande uitgevoert te hebben nog steeds framedrops ervaren dan is de eerste stap je drivers en al de andere software eens te updaten.

De ati drivers kun je hier vinden

De nVidia drivers kun je hier vinden

Mocht het updaten van alles nog niet werken, en je weet zeker dat je systeem aan de eisen voldoet kun je contact opnemen met r* support of je vraag hier stellen.

Geef in het laatste geval genoeg informatie, dus je systeem specificaties, je gta4 versie, patch, het probleem en wat je zelf al hebt uitgevoerd om het te verhelpen, hoe meer info des te beter ze/we je kunnen helpen.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben gehad!

***

21 Juli update: Uitleg veranderd, aantal geheugen voor kaarten toegevoegd(bedankt GTAmonster!)

Sorry hoor maar kun je geen fimpje maken want ik snap hier geen bal van....

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom quote je de tekst uit dit topic? Als je reageert, reageer je automatisch op het hoofdonderwerp.

Wat snap je niet? Het is heel simpel. Je gaat steeds omlaag met die codes, maar als je dan weer framedrops krijgt, gebruik je gewoon de vorige line.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Hoe kan je doen dat je de graphics hoger kan zetten dan je systeem aankan?

Door de graphics hoger te zetten en kijken of je systeem het aankan? :7

En blokkeerd GTAIV het spelen als je systeem daarvoor te 'slecht' is?

Alleen online doet ie dat.

Link to comment
Delen op andere websites

lap tekst

Sorry hoor maar kun je geen fimpje maken want ik snap hier geen bal van....

Die :)

Hiero, speciaal voor Spartecus

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=zUZ_lk9-dR8&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param'>http://www.youtube.com/watch?v=zUZ_lk9-dR8&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=zUZ_lk9-dR8&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

sad2.gif

http://www.youtube.com/watch?v=zUZ_lk9-dR8

Bewerkt: door Casss
Link to comment
Delen op andere websites

volgens mij is het voor jou ook nog neit erg duidelijk, want je hoeft maar 1 van de 2 te kiezen, niet allebei zoals je doet in dat filmpje.

Verder, ongelofelijk dat jij op dat systeem kan werken, zelfs de muis gaat neit eens soepel.

Link to comment
Delen op andere websites

volgens mij is het voor jou ook nog neit erg duidelijk, want je hoeft maar 1 van de 2 te kiezen, niet allebei zoals je doet in dat filmpje.

Verder, ongelofelijk dat jij op dat systeem kan werken, zelfs de muis gaat neit eens soepel.

bloos.gif Het werkt net zo goed als je er twee hebt

Verder, dat is de recorder. Alles loopt gewoon soepel hoor :puh:

Bewerkt: door Casss
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een Atiradeon HD4870x2 2gb videokaart 4 gb werkegeheugen p5q Extreem deluxe moederbord 88997.png

Wat is het beste instelling voor mij om me video geheugen te vergroten naar de 2 gig voor gta4? Alvast bedankt :) (Windows 7 legaal en gta4 legaal gta4 niet gemod)

Bewerkt: door P.ZAAL
Link to comment
Delen op andere websites

Een x2 kaart is in feite twee graka's de gesandwicht zijn in één graka. De MB van de aparte grafische kaarten (1 GB voor elke kaart, in dit geval) tellen grafische kaarten fabrikanten bij elkaar op, terwijl dit eigenlijk niet mag. In games en programma's (en eigenlijk alles) wordt het geheugen van de tweede grafische kaart niet benut. Wel zijn kracht, maar niet zijn geheugen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...