Jump to content

Tour De France 2009


Jon-asses

Recommended Posts

Dat is erg vet, ik heb paar jaar geleden een etappe gezien die langs Lyon ging het was echt de moeite waard om naar een etappe te kijken ^_^ (we zaten 30km vanaf Lyon)

Bewerkt: door Motley.Crue
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jon-asses

    16

  • Exoit

    7

  • NandroDavids

    6

  • Barcelonagek

    6

Ik hoop echt is een keer dat iemand van de Rabobank een ritzege pakt, want het wordt nog eens tijd. En oja, het is een soort 'Tour de Montagne', omdat het parcour erg heuvelachtig is. Ik weet niet wat ik van Boonen moet verwachten, maar hij zit zeker in de top-20.

Tot zover mijn verslag van 3 juli in de voorbereiding in de proloog in Monaco.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop echt is een keer dat iemand van de Rabobank een ritzege pakt, want het wordt nog eens tijd.
Hoezo? Freire won vorig jaar een etappe, in 2007 Rasmussen zelfs 2, in 2006 won Freire er 2 en Menchov en Rasmussen elk 1, in 2005 wonnen zowel Rasmussen als Weening een etappe...dus, Rabobank wint keurig elk jaar één of meerdere etappes hoor. En ook dit jaar zal dat wel goedkomen met natuurlijk Freire, maar ook elke andere renner uit de ploeg heeft wel een kans om een etappe te winnen.

Ik heb inmiddels alle Tourspellen ingevuld, waarvan Ploegleider van DvhN voor mij wel het belangrijkste is. Daar doe ik mee met de volgende 9 renners:

  • Alberto Contador
  • Cadel Evans
  • Kim Kirchen
  • Andreas Klöden
  • Mikel Astarloza
  • Robert Gesink
  • Mark Cavendish
  • Oscar Freire
  • Thor Hushovd

De ploeg is gemaakt op basis van het winnende team van vorig jaar, die 4 sprinters had en de nummers 2, 7, 8, 9 en 11 van het eindklassement. Ik denk dat ik met de 3 beste sprinters van het moment, 2 topfavorieten en 4 leuke top-15 renners een aardige kans maak. Bovendien kan, op Cavendish en Freire na, eigenlijk elke renner wel een redelijke tot goede tijdrit rijden.

Bijna 16.00 gelukkig, kan nu écht niet meer wachten... :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ok. Wat een held is die Contador toch. Al die aandacht naar Armstrong, Lance die alle druk op Contador legt, Contador reageert daar amper tot niet op en rijdt nu gewoonweg een supertijdrit. _O_

Der Cance heeft iedereen belachelijk gemaakt, was te verwachten natuurlijk.

Aan de hand van deze tijdrit, al is dat natuurlijk erg voorbarig, voorspel ik het volgende:

1. Contador

2. Andy Shleck (aardige tijd, niet te veel tijd verloren en is de beste klimmer, aangezien Conta meer op zijn tijdrit heeft geoefend danst ie niet meer naar boven zoals ie vroeger wel deed)

3. Cadel Evans (is gewoon weer goed in vorm.)

@ Nandro. Voor tourspellen zou ik persoonlijk nooit echt voor Kirchen opteren, alhoewel hij vorig jaar wel heldig heeft gereden. Maar Kirchen vind ik gewoon geen ronderenner, kleine rondes kan ie aan ja. Hij kan tijdrijden ja. Maar zijn recuperatievermogen is echt wel zwak. ;)

Verder een mooie ploeg hoor :)

Bewerkt: door Jon-asses
Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop echt is een keer dat iemand van de Rabobank een ritzege pakt, want het wordt nog eens tijd.
Hoezo? Freire won vorig jaar een etappe, in 2007 Rasmussen zelfs 2, in 2006 won Freire er 2 en Menchov en Rasmussen elk 1, in 2005 wonnen zowel Rasmussen als Weening een etappe...dus, Rabobank wint keurig elk jaar één of meerdere etappes hoor. En ook dit jaar zal dat wel goedkomen met natuurlijk Freire, maar ook elke andere renner uit de ploeg heeft wel een kans om een etappe te winnen.

Ik heb inmiddels alle Tourspellen ingevuld, waarvan Ploegleider van DvhN voor mij wel het belangrijkste is. Daar doe ik mee met de volgende 9 renners:

  • Alberto Contador
  • Cadel Evans
  • Kim Kirchen
  • Andreas Klöden
  • Mikel Astarloza
  • Robert Gesink
  • Mark Cavendish
  • Oscar Freire
  • Thor Hushovd

De ploeg is gemaakt op basis van het winnende team van vorig jaar, die 4 sprinters had en de nummers 2, 7, 8, 9 en 11 van het eindklassement. Ik denk dat ik met de 3 beste sprinters van het moment, 2 topfavorieten en 4 leuke top-15 renners een aardige kans maak. Bovendien kan, op Cavendish en Freire na, eigenlijk elke renner wel een redelijke tot goede tijdrit rijden.

Bijna 16.00 gelukkig, kan nu écht niet meer wachten... :D

Ik bedoel dat een Nederlander een ritzege moet gaan pakken. Hopen dat er een engeltje op Clement's schouder zit. En wat betreft het eindklassement: ik denk dat ''de'' echte ranglijst pas in de derde week wordt gevormd.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo, dat gaat de goede kant op: Mijn vakantie loopt exact van 4 juli t/m 26 juli en laat dat nou precies de periode zijn waarin de Tour plaatsvindt; Op 4 juli de proloog in Monaco, op 26 juli rondjes op de Champs Elysées. 't Is toch geweldig...in de eerste 2 week zijn m'n ouders ook nog 's weg, dus dat wordt heerlijk op de bank, Tour de France op tv, biertje erbij, geweldig! ^_^

Mijn vaste managerspel (Ploegleider op DvhN.nl) is ook weer van start zag ik zojuist, dus ik kan weer lekker 3 week knutselen aan het winnende team. Nog meer mensen die aan dat managerspel meedoen, of aan een ander?

Ik doe zoals elk jaar aan Megabike mee. Daar zijn er massa's inschrijvingen, een 50 000tal. Maar aangezien ik 2 jaar geleden van al die deelnemers 151ste werd, smaakt dat naar meer. :)

Is wel moeilijk een goed team samen te stellen zonder over de limiet te gaan, hier mijn voorlopig team:

Moncoutié (wint de bolletjestrui, let maar op)

A. Shleck

Contador

Uran

Armstrong

Astarloza

Le Mevel (tja, moest een goedkope renner vinden)

Cavendish

Kreuziger

Efimkin

Duque

Farrar

En oja, pcm07 suckt. Koop pcm09, heel stuk beter jongens ;)

Wat een motherfucking pwnage.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmmm... hou hoop.

Cavendish heeft dus gewonnen, volgens mij gewoon geluk. Cavendish is opzich een sterke sprinter, en daar hebben Clement etc. etc. geen antwoord op. Het ging wel lekker met Clement, was hard, maar uiteindelijk trok Cavendish aan het langste eind. Ik hoop dat morgen eens een échte etappe gereden wordt, zoals het zou moeten (achtervolging enz.) We zullen zien hoe het de volgende dagen gaat, maar ik verheug me zeer op de bergen.

Tot zover mijn verslag van 5 juli in de voorbereiding naar de 3de etappe.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind serieus curling nog vetter om naar te kijken dan wielrennen.

Wie ben jij ook?

Hmmm... hou hoop.

Cavendish heeft dus gewonnen, volgens mij gewoon geluk. Cavendish is opzich een sterke sprinter, en daar hebben Clement etc. etc. geen antwoord op. Het ging wel lekker met Clement, was hard, maar uiteindelijk trok Cavendish aan het langste eind. Ik hoop dat morgen eens een échte etappe gereden wordt, zoals het zou moeten (achtervolging enz.) We zullen zien hoe het de volgende dagen gaat, maar ik verheug me zeer op de bergen.

Tot zover mijn verslag van 5 juli in de voorbereiding naar de 3de etappe.

Volgens mij volg jij het wielrennen toch niet echt? :7 Cavendish is de beste sprinter van de wereld en nog veel verder. Als hij deelneemt aan een sprint wint ie em 19/20 keren.

Zijn sprintvermogen is gewoon zo fuckin groot, hij blijft zo kalm, heeft nu ook een pwnageteam. Deze tour wint ie 5 ritten + de groene trui. Zeg dat ik het gezegd heb.

Link to comment
Delen op andere websites

Cavendish had vandaag veel te veel ruimte, waardoor hij de sprint makkelijk kon winnen. Maar laat ons eerlijk zijn, hij noemt zichzelf niet voor niets 'koning van de chaos', en met het woord chaos kan je de laatste 10 km van deze etappe wel beschrijven. Het scheelde echter niet veel of de kleine Brit lag ook met zijn benen omhoog in de sloot. Het verwonderd mij echt dat er niet meer slachtoffers zijn gevallen vandaag. Die val van Kolo Fernandez heeft ook het grootste deel van de sprinters opgehouden, denkende aan Boonen en Bennati. Och ja, dit is zo'n typische eerste vlakke etappe in de Tour. Altijd wanneer er een shicane in de laatste kilometer ligt, kan je ongevallen verwachten.

Zolang Cancellara nog maar een tijdje in het geel blijft en Andy Shleck top 5 haalt in Parijs ben ik tevreden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...