Jump to content

Tour De France 2009


Jon-asses

Recommended Posts

hier zitten dus de mensen die de tour volgen ( of niet) ik ben er ook een van die heel de middag toch maar voor de buis gaat zitten ook al is het meer naar die commetatoren luisteren als naar een wedstrijd kijken als er amper wat gebeurd.

Maar ik verwacht vandaag toch wel wat meer spektakel.

Ik hoop dat armstrong iets kan en anders is hij voor mijn toch al een held ik heb zoveel respect voor die kerel.

En ja Contator zal hem dan wel gewoon winnen verwacht ik hoewel ik toch liever iemand anders heb.

En was gister trouwens blij dat het is geen massasprint werd zeg is tenminste iemand anders die wint want die cavendish daar word ik gewoon gek van om eerlijk te zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jon-asses

    16

  • Exoit

    7

  • NandroDavids

    6

  • Barcelonagek

    6

ja kwa jongens denken ze dat er vanuit het publiek op 2 renners is geschoten waaronder de sprinter van rabobank (freire) maar het heeft weinig schade kunnen lijden want ze hebben gewoon door kunnen rijden vandaag.

Maar vandaag is er een supporter aan de kant doodgereden door een motorrijder:S

Link to comment
Delen op andere websites

Had dit topic nog helemaal niet gezien, maar ben ook een enorme Tourfan! :dans:

Maar ja dat van die luchtbuks klopt ja (anders zou RTL4 het ook niet behandelen). Gelukkig waren alleen Freire en Dean waren geraakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Cavendish : groene trui _O_

Dat zal waarschijnlijk niet meer gaan lukken... :7

Ik volg de Tour eigenlijk niet zo. Vind altijd alleen het begin en het einde leuk, de rest boeit me vrij weinig. En de stand een beetje volgen natuurlijk. :puh:

Ja nu staat hij veel punten achter door die beslissing hem uit de uitslag te schrappen. :7 Maar ik geloof er nog in.

Link to comment
Delen op andere websites

Cavendish : groene trui _O_
Dat zal waarschijnlijk niet meer gaan lukken... :7

Ik volg de Tour eigenlijk niet zo. Vind altijd alleen het begin en het einde leuk, de rest boeit me vrij weinig. En de stand een beetje volgen natuurlijk. :puh:

Ja nu staat hij veel punten achter door die beslissing hem uit de uitslag te schrappen. :7 Maar ik geloof er nog in.
Cavendish kan 't groen absoluut nog pakken, maar 't gaat erg lastig worden. Vind 't wel mooi zoals het nu gaat, want nu worden die tussensprintjes ook met volle overgave gereden. De komende dagen zal er in ieder geval niets veranderen en met het oog op het vormen van kopgroepjes in een etappe zie ik enkel de eerste tussensprint van zowel vrijdag als zaterdag als een mogelijkheid tot het behalen van punten. En daarnaast natuurlijk de slotetappe met 2 tussensprints én de hoogstwaarschijnlijke afsluitende massasprint. Pakt Cavendish al die mogelijkheden dan is de kans er nog wel. Is 't niet handig om bijvoorbeeld zondag de sprint niet aan te laten trekken door 8 Columbia-renners, maar slechts door 6? En dat Renshaw en Eisel bijvoorbeeld meesprinten in een poging Hushovd voor te blijven? Of overschat ik nu de kracht van Columbia?
Ok :D Weet ik dat ook weer :D Hincapie pakt geel nog wel ;)
Ehm, nee, dat gaat niet gebeuren. Vandaag pakt Contador het geel en die gaat 'ie niet meer uit handen geven...Hincapie kan niet mee met de beste klimmers, kan niet beter tijdrijden dan een Contador en gaat het geel dus niet pakken.
Link to comment
Delen op andere websites

Cavendish : groene trui _O_
Dat zal waarschijnlijk niet meer gaan lukken... :7

Ik volg de Tour eigenlijk niet zo. Vind altijd alleen het begin en het einde leuk, de rest boeit me vrij weinig. En de stand een beetje volgen natuurlijk. :puh:

Ja nu staat hij veel punten achter door die beslissing hem uit de uitslag te schrappen. :7 Maar ik geloof er nog in.
Cavendish kan 't groen absoluut nog pakken, maar 't gaat erg lastig worden. Vind 't wel mooi zoals het nu gaat, want nu worden die tussensprintjes ook met volle overgave gereden. De komende dagen zal er in ieder geval niets veranderen en met het oog op het vormen van kopgroepjes in een etappe zie ik enkel de eerste tussensprint van zowel vrijdag als zaterdag als een mogelijkheid tot het behalen van punten. En daarnaast natuurlijk de slotetappe met 2 tussensprints én de hoogstwaarschijnlijke afsluitende massasprint. Pakt Cavendish al die mogelijkheden dan is de kans er nog wel. Is 't niet handig om bijvoorbeeld zondag de sprint niet aan te laten trekken door 8 Columbia-renners, maar slechts door 6? En dat Renshaw en Eisel bijvoorbeeld meesprinten in een poging Hushovd voor te blijven? Of overschat ik nu de kracht van Columbia?
Ok :D Weet ik dat ook weer :D Hincapie pakt geel nog wel ;)
Ehm, nee, dat gaat niet gebeuren. Vandaag pakt Contador het geel en die gaat 'ie niet meer uit handen geven...Hincapie kan niet mee met de beste klimmers, kan niet beter tijdrijden dan een Contador en gaat het geel dus niet pakken.

Ja nu je het zegt. Dat is waar contador gaat er vandoor met geel.

Link to comment
Delen op andere websites

Boonen verlaat de Tour

zondag 19 juli 2009 | 11:57

PONTARLIER (ANP) - De Belgische wielrenner Tom Boonen houdt de Ronde van Frankrijk voor gezien. De sprinter van Quick-Step stapt zondag niet meer op zijn fiets voor de vijftiende etappe, een zware bergrit naar skioord Verbier. Dat maakte de Belgische wielerploeg zondagochtend bekend.

Volgens Quick-Step heeft Boonen koorts en zou hij in de nacht van zaterdag op zondag vooral boven het toilet hebben gehangen. De winnaar van Parijs-Roubaix kon zich in deze Tour nauwelijks onderscheiden. Boonen kwam vooral in beeld als hij weer eens met materiaalpech langs de kant stond. In het algemeen klassement nam de Belg de 148e plaats in.

Boonen mocht van de tourorganisatie ASO eigenlijk niet deelnemen aan de Ronde van Frankrijk, omdat hij in de aanloop naar de Tour opnieuw was betrapt op het gebruik van cocaïne. Via het arbitragehof van het Frans olympisch comité dwong Boonen één dag voor de tourstart in Monaco alsnog deelname af.

Link to comment
Delen op andere websites

Contador wint rit en pakt geel

AMSTERDAM - Alberto Contador heeft de macht gegrepen in de Tour de France. De Spanjaard gaf al zijn concurrenten op de laatste klim naar Verbier het nakijken.

Andy Schleck probeerde Contador nog bij te houden maar kwam tekort.

Achter de Luxemburger opende Lance Armstrong en Andreas Klöden de jacht, maar kregen daarbij al snel een groep in de wielen met ondermeer Cadel Evans, Carlos Sastre, Bradley Wiggins en Christian Van de Velde.

Frank Schleck wist met Wiggins en Nibali weg te springen bij de groep Armstrong. Zij kwamen echter op meer dan een minuut achterstand binnen.

Armstrong had het zwaar te verduren. Ook Evans en Sastre wisten in de laatste kilometer te demarreren bij de zevenvoudig Tourkampioen.

Toeschouwers

Ruim een minuut daarvoor kende Contador ook zijn problemen. Op weg naar boven werd hij zwaar gehinderd door meerdere toeschouwers. De Spanjaard voelde zich zelfs genoodzaakt aan twee toeschouwers een stevige duw uit te delen.

Contador bleef op de fiets en wist een grote slag te slaan met de beide broertjes Schleck, Sastre en Wiggins. Daardoor zit hij voorlopig stevig in de gele trui. Andy Schleck verloor 42 seconden.

Lance Armstrong kwam vlak na Evans en Klöden op ruim anderhalve minuut binnen.

Mentsjov

Rabokopman Denis Mentsjov kon het tempo niet aan en moest aan de voet van de Verbier al lossen. Hij kwam op grote achterstand binnen en kan een strak klassement in de ronde vergeten.

Opvallend dat er niets over Kenny van Hummel stond, die was 13 km achter het peleton ofzo....

HIJ HEEFT HET GEFLIKT! Kenny van Hummel is op tijd gefinisht!

Bewerkt: door Gtaboy107
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...