Jump to content

Mijn PC in elkaar bouwen II


Joriz

Recommended Posts

Dat verschilt per game. De ene game ondersteund Dual GPU en de ander niet.

Daar gaat het niet om. Het principe met het geheugen is precies hetzelfde als bij een SLi/CrossfireX opstelling: het geheugen van de eerste kaart wordt alleen maar gebruikt voor de monitor, de rest van het geheugen niet. Eigenlijk is de 4870X2 en de GTX295 net zo goed gewoon een videokaart met 2 videokaarten op elkaar. In het geval van de 4870X2 zijn het 2 4870's en bij de GTX295 zijn het 2 GTX275's.

Het extra geheugen zou wel van pas komen als je op de 2e kaart dus nog een beeldscherm aansluit met een hoge resolutie. Met 1280x1024 merk je het verschil nauwelijks met normale spellen. Bij GTA IV uiteraard wel..

kan niet, je kunt alleen op de eerste kaart, de hoofdkaart eventueel 2 beeldschermen aansluiten, verder wordt bij crossfire/SLI gewoon alles gekloond, dus ook geheugen, dus als jij crossfire/SLI draait met 2x een 1gb geheugen kaart heb je alsnog gewoon 1gb geheugen.

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi systeem! Ik heb ook een i7 en heb nog nooit( nee echt nooit) last gehad van de cpu. De intel i7 gaat altijd door.

Als ik gewoon op bureaublad ben gebruikt ie 1%ofzo en dan is windows sidbar ook nog aan. Verder is 6Gb voor nu genoeg. heb ik ook en draait prima. Ik heb wel een hd4850(want me ouders wouden een pc uit de winkel) maar met de hd4870X2 ga je zeker het maximum uit gta IV halen. Suc6 en heb plezier met het bouwen (dat wil ik nou ook zo graag eens doen :()

Nope, op mijn systeempje (zie handtekening :D ) draai je GTA IV niet op MAX (vanwege de videokaart..):

Statistics

Average FPS: 60.59

Duration: 37.53 sec

CPU Usage: 34%

System memory usage: 47%

Video memory usage: 78%

Graphics Settings

Video Mode: 1680 x 1050 (60 Hz)

Texture Quality: High

Render Quality: Very High

Reflection Resolution: High

Water Quality: Very High

Shadow Quality: Very High

View Distance: 25

Detail Distance: 45

Definition: On

VSync: On

Hardware

Microsoft® Windows Vista" Ultimate

Service Pack 1

Video Adapter: ATI Radeon HD 4870 X2

Video Driver version: 8.14.10.662

Audio Adapter: Luidsprekers (SoundMAX Integrated Digital HD Audio)

Intel® Core i7 CPU 920 @ 2.67GHz

File ID: benchmark.cli

Zo draait IV lekker met vrijwel geen framedrops (wat ik wel heb op 1920X1200, waarmee ik de rest van alle games speel xD)

PC bouwen is inderdaad leuk werk.. jammer dat het zo snel klaar is!

RoL0

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk systeem, weinig op aan te merken... Behalve dat je aangeeft een stil systeem te willen hebben, en dat je voeding zon 42 dB maakt. Nu is dat natuurlijk niet superveel, maar als je je PC s'nachts laat draaien en je slaapt erbij in de buurt is dat wel te veel te denk ik, ik weet niet of dat ook die situatie is, maar ik dacht, ik geef het even aan.

Ook denk ik dat je voor een nieuwe DVD-brander kan gaan, die dingen zijn redelijk goedkoop namelijk, voor een aantal tientjes heb je een superstille met lightscribe functie... Wie weet wanneer het handig uit kan komen. ^_^

En de belangrijkste specificatie van alles mis ik dan eingelijk... Welk besturingssysteem (en hoeveel bit) wil je hier op gaan draaien?

Oh even nog voor de mensen hier ergens bovenin dit topic die het hadden over waterkoeling. Het is niet stiller dan luchtkoeling, en bovendien voor dit systeem helemaal niet nodig.

Bewerkt: door MrKooKie
Link to comment
Delen op andere websites

Met die antecP183 zit je zeker goed qua stilte, ding is gebouwd op 3 lagen, als je echt stilte wilt raadt ik je wel aan de fan's te vervangen voor stillere varianten van bijvoorbeeld Scythe, die kosten wel zo'n 15 euro per stuk maar dan heb je ook echt hele goede stille fans.

Voor meer informatie voor een stille pc kan ik je het beste hier heen verwijzen:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1246480

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...