Jump to content

TUT: Hoe configureer ik mijn KPN router voor online gaming?


Jacky-2007

Recommended Posts

Aha, netjes met zo'n screen. Het ziet er inderdaad uit dat je hem op de juiste manier hebt ingesteld.

En heb je in je PS3 het IP adres ook ingevuld? Of heb je die ingesteld op "automatisch"?

Behehe.. Volgensmij staat alles op automatic, IP dus ook. Zou ik deze handmatig moeten invoeren?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 303
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jacky-2007

    111

  • GekkieJ01

    29

  • Flokkert

    21

  • Hayte

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nou, heb alles gedaan wat er staat Jacky, maar ik ben bang dat het niet gaat met de PS3... :(

Heb de poorten verdeeld in PSN en PSN1, alles gedaan, maar werkt echt niet jammer genoeg :N

En het raarste is, ik heb in mn router wel UPnP aanstaan, op de PS3 ingeschakeld, maar als ik internet test, dan is het niet beschikbaar op de ps3 :duh:

Denk als ik alleen nog dit laat staan, UPnP aankrijg, dat het dan goed is?

Link to comment
Delen op andere websites

....Vreemd. :duh: In principe zou je zo probleemloos moeten kunnen gamen, het is getest.. Tot hoever kom je nu? uPnP aan, NAT type 2? En hoe is je verbinding dan, kun je games joinen? (Het beste test je dit via Ranked matches!)

@ASPHALT: Nee, je IP moet op automatisch blijven. :Y Vreemd dat hij op Type 2 blijft hangen.. Ik duik er voor jullie allebei nog even in de materie de komende week, want het zou gewoon op type 1 moeten kunnen. (Het werkt i.c.m. een 360 tenslotte ook)

Op je vraag "Een manier om toch op Type 1 uit te komen? En nog een vraagje; moet je op een console ook nog poorten voor bijv. Call of Duty: World at War openen, of PSN genoeg en is dit meer voor de PC?" heb ik in ieder geval gelijk een antwoord: Alleen PSN forwarden moet voldoende zijn.

Bewerkt: door Jacky-2007
Link to comment
Delen op andere websites

....Vreemd. :duh: In principe zou je zo probleemloos moeten kunnen gamen, het is getest.. Tot hoever kom je nu? uPnP aan, NAT type 2? En hoe is je verbinding dan, kun je games joinen? (Het beste test je dit via Ranked matches!)

@ASPHALT: Nee, je IP moet op automatisch blijven. :Y Vreemd dat hij op Type 2 blijft hangen.. Ik duik er voor jullie allebei nog even in de materie de komende week, want het zou gewoon op type 1 moeten kunnen. (Het werkt i.c.m. een 360 tenslotte ook)

Op je vraag "Een manier om toch op Type 1 uit te komen? En nog een vraagje; moet je op een console ook nog poorten voor bijv. Call of Duty: World at War openen, of PSN genoeg en is dit meer voor de PC?" heb ik in ieder geval gelijk een antwoord: Alleen PSN forwarden moet voldoende zijn.

Nou, als ik games join, freemode altijd dan, dan kom ik in een game, wat meestal wel lukt, maar ik zie hoogstens 2 personen... En dan zie ik soms andere spelers uit het niks doodvallen voor mijn neus, die waren dus gekillt door een speler die ik niet zie. En invites kan ik bijna nooit in komen.

Ja heb alle poorten ook geforward, heb UPnP aangezet in mijn modem...

Dan met de PS3, ik zet alles op automatisch (Met kabel niet draadloos), UPnP inschakelen, en dan verbinding testen, maar dan staat er dat UPnP niet beschikbaar is :? Terwijl het overal aanstaat?

Beetje vreemd :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is inderdaad vreemd. Heeft de Playstation de mogelijkheid om je instellingen te resetten naar de standaard? Dan zou je dat eens moeten proberen.

Alle instellingen? Dat kan wel :Y

Oke ik zal het eens proberen Jacky :Y

EDIT:

Nope, helpt ook niet :N

Kzou het echt niet weten wat nu nog kan :7

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Kan iemand even checken of ik het goed deed?

Dit stond er op mijn Xbox:(link)

p010909185101.jpg

Dit deed ik met de tut:

routerconfig1.png

Dit deed ik met Portforward.com:

routerconfig2.png

Is dit goed?

EDIT:

Ik heb geen Xsforall, ik heb Hetnet. Deze router komt namelijk van een vriend verderop die deze router niet meer nodig had. Alles op het ding was eerst gereset voordat ik hem aansloot.

EDIT2:

Als het goed is werkt het, ik heb het gecheckt met Halo3. Als je Halo opstart -> Matchmaking en je gaat een game zoeken kwam ie bij mij altijd met een Pop-Up: ''You NAT is not OPEN''. Nu probeerde ik het weer en deze Pop-Up kwam niet meer :tu:.

Bewerkt: door lexus123
Link to comment
Delen op andere websites

Settings zo zien er inderdaad goed uit, lexus. Ik begrijp dat hij dus inmiddels helemaal goed werkt, ook getest met GTA IV? ^_^

Ja, ook getest met GTA4 en ik heb tot nu toe (15/20 potjes gespeeld) geen ''disconnected'' Pop-Ups gehad.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Excuses voor de late reactie. Deze tutorial is bedoeld voor console-spelers zoals te zien aan de Added tags in de ondertitel. Niet dat ik PC gamers niet wil helpen, maar ik beschik nu eenmaal niet over een PC met GTA IV.

Ik wil je echter graag op weg helpen, maar dat wordt dan wel héél wat graaf- en spitwerk op het internet. Plaats gerust even je specs (dwz. welke router je hebt, en welke firmware) dan ga ik pogen je op weg te helpen. Wellicht dat de tutorial dan óók kan worden ingericht voor de PC gamers hier. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Ik ga er morgen even naar kijken voor je, Vinnie A. :Y

En? nog iets gevonden. Waarschijnlijk niet, maar als je iets vind, vind ik je echt geweldig! :tu: Als je niks hebt gevonden plaats dan ook even een reactie aub. Dan geef ik de hoop nu meteen op...

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Goede tutorial!!!

ik heb m'n playstation van NAT-type 3 naar 2 gekregen maar helaas niet naar 1 maar ik ben allang blij (want ik werdt gek van al die waarschuwingen :ch: )

maar als jij weet hoe je een playstation 3 op 1 kan krijgen zou ik het graag willen weten.

Groeten Ricovs :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...