Jump to content

TUT: Hoe configureer ik mijn KPN router voor online gaming?


Jacky-2007

Recommended Posts

  • Reacties 303
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jacky-2007

    111

  • GekkieJ01

    29

  • Flokkert

    21

  • Hayte

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

post-85907-1274728045.jpg

doet het het weer

als ik jullie kan helpen hiermee

stel je i.p in je xbox in op manuel

het laatste getal boven de 100

dan ga je naar routersettings

dan zet je xbox poorten open

zoals die van Jacky-2007

plus de dmz

en zo deed ie het bij mij

nu numero 2!post-85907-1274728069,62.jpg

dit geval is ook vervelend

erg vervelend want je kan er bijna niks mee doen

door kpn ofcourse!

post-85907-1274728054,18.jpg

en deze als je hem goed configuureert

is ie perfect!

geef allemaal je eigen meening over deze 3 experia boxen

met groet

pannekoek :cya:

Bewerkt: door Jacky-2007
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Voor het IP adres van je router kan je KPN benaderen. Meestal is dit echter "http://192.168.1.xxx". Je kan het ook terugvinden in de ontvangen informatie die bij het KPN pakket zat van de router.

Snelste methode is toch echter wel om gewoon de KPN even te bellen en dan te vragen "Ik wil graag in mijn router menu, wat is het IP van mijn router?"

Het telefoonnummer van de KPN servicedesk is 0900-0244 :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Of je pakt een iets snellere en goedkopere manier, bij Vista tik je in de zoekbalk van de Start menu cmd in, *dan komt er als het goed is een zwart doosje met witte teskt met als titel, C:\Windows\system32\cmd.exe

Je tikt hier ipconfig in (na de al staande C:\Users\***), en dan is wat er naast Standaardgateway staat de IP-adres van je router.

Bij alle overige Windows versies ga je naar Start, Alle programma's (o.i.d.), Bureau-Accesoires, Opdrachtprompt. Daarna kan je verdergaan vanaf de bovenstaande *.

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Hoi iedereen,

ik heb geprobeerd het eerste deel van de tutorial te doen op mijn siemens gigaset sx551 maar ik weet niet hoe ik verder kom dan het stapje: "Klik op je console aansluiting. Je ziet het volgende scherm:" hierbij kan ik niet op mijn console aansluiting klikken want het linkt nergens naartoe http://img717.imageshack.us/f/xbox360client.jpg/

Bewerkt: door behaard
Link to comment
Delen op andere websites

@ behaard: Probeer eens via de "device" tab rechts in beeld?

@ Mr. Triple X: Als je een router hebt van KPN is UpNp aanzetten niet genoeg. Volg de tutorial volledig en test daarna je verbinding nog eens vanaf de PS3.

Mocht je een andere provider / router hebben, post ze dan even hier alsjeblieft. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

@ behaard: Probeer eens via de "device" tab rechts in beeld?

@ Mr. Triple X: Als je een router hebt van KPN is UpNp aanzetten niet genoeg. Volg de tutorial volledig en test daarna je verbinding nog eens vanaf de PS3.

Mocht je een andere provider / router hebben, post ze dan even hier alsjeblieft. :tu:

Ja, daar was ik al een beetje mee bezig. Heb alleen nog 1 vraag. Volgens deze tutorial (deze heb ik nodig), moet ik dus ports forwarden. Ik weet alleen niet naar welk IP adres.

Iemand enig idee?

Ook heb ik volgens mij een Premiare en secondaire DNS nodig. Enig idee hoe ik daar aan kom zonder KPN te hoeven bellen?

Bewerkt: door Mr-Triple-X
Link to comment
Delen op andere websites

@ Mr. Triple: Met port forwarden open je de volgende poorten:

[table=header]Protocol|Poortbereik|Omzetten naar ...|Triggerprotocol|Triggerpoort

UDP|88 - 88|88 - 88|-|-

TCP|3074 - 3074|3074 - 3074|-|-

UDP|3074 - 3074|3074 - 3074|-|-[/table]

Je "forward" dus niet naar een IP, maar je opent een poortbereik. ;)

@ behaard: hmm, vreemd.. Heb je je 360 wel aanstaan op dat moment? (Dat moet wel, anders ziet de router het apparaat niet (goed))

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan er niks over een update vinden? Sterker nog, wat er staat kom rechtstreeks uit de hoofdpost van dit topic, staat ook een bronvermelding naar GTAGames.nl bij. :7

Edit: post 11 bedoel je wss, niet post 6. :7

Bewerkt: door Sentasi
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...