Jump to content

TUT: Hoe configureer ik mijn KPN router voor online gaming?


Jacky-2007

Recommended Posts

  • 2 weken later...
  • Reacties 303
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jacky-2007

    111

  • GekkieJ01

    29

  • Flokkert

    21

  • Hayte

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik ben reeds verhuisd en heb een andere router gekregen. De KPN Experiabox... (vies goor rot ding..)

Dus ik met goede hoop de playstation aansluiten.. NAT-3... gv()..

Toen heb ik hem een vast ip gegeven, porten geforward maar nog geeft hij 3 aan.

Ik verbind hem draadloos atm.

Met me vorige router (speedtouch) had ik met draadloos NAT-1.

Wat kan ik hieraan doen? (behalve kabel leggen)

Link to comment
Delen op andere websites

Voor zover ik weet, is er geen oplossing voor de Experia Box i.c.m de PS3. Ongeveer anderhalf jaar geleden zat ik in hetzelfde schuitje. Verhuist, nieuwe provider (KPN) en de Experiabox.

Het punt is, (is mij toendertijd verteld door een KPN medewerker) dat de Experiabox/KPN geen ondersteuning geeft voor online gaming.

Uiteindelijk, na weken kloten, kreeg ik het voor elkaar om UPnP aan te zetten en NAT-2 te bereiken, maar dat mocht niet baten. Zelfs met deze dingen was online gamen onmogelijk voor mij. Draadloos of met de kabel verbinden maakt niks uit. Het is/was allebei niks.

Wat uitkomst bood, was een nieuwe modem. Ik heb toen een andere modem gekocht, en die vervangen voor de Experiabox, en toen kon ik vlekkeloos online gamen.

Bewerkt: door Sentasi
Link to comment
Delen op andere websites

Damn.. Miss toch de oude router er weer aan pluggen als me kamer klaar is en alles geplaatst is.

Maar ik kan trouwens probleemloos gamen met killzone 2.

Genoeg servers, geen lag. Nix geen probleem, dus ik denk dat ik het maar zo laat.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn nat-type is strict (3 dus) op mijn pc met gta iv. Bedraad aangesloten op de gigaset 551sx van kpn. Maar als ik upnp aanzet, heb ik ineens geen internet meer! Kan iemand misschien een duidelijke handleiding vinden/geven hoe je het makkelijk kan doen? (hoeft niet in 'Jip- en Janneke taal' © Jackie-2007 :)) Of kan je het ook doen met PFconfig? Dat progje zag ik nl. op portforward.com staan.

Kippetje123

Link to comment
Delen op andere websites

@ Agent Smith:

Dan moet je hem kunnen opvragen bij de provider. Even bellen, en vragen wat het IP van je router is. :tu: Kan je vanaf daar verder.

@ Kippetje123:

We hebben hier helaas te weinig kennis over de PC in combinatie met de Experiabox. Ik weet wel dat als je internet wegvalt met UpNp aan, je je firewall te strak heb afgesteld op je PC waarschijnlijk, dat ligt niet aan de router.

Wat je wel uit de tutorial kan halen is dat je de poorten niet alleen moet openzetten, maar ook dat je de poorten gedefinieerd als "Games for Windows Live" moet toewijzen aan je PC.

Mocht je voortgang boeken, hou ons op de hoogte!

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo allemaal,

Ik ben mij dood gaan zoeken op het internet voor een oplossing. Daarom heb ik mij hier geregristreerd op de hoop dat ik ook mijn probleem kan oplossen.

Ik heb het volgende modem in bezit: Speedtouch 546v6.

Ik heb alles gedaan en getest en niets werkt, ik heb nog steeds Nat-type 3. Een tijdje terug had ik wel gewoon nat-type 2 maar een paar dagen terug viel de stroom uit en dus zat ik ongeveer 5 minuten zonder stroom dus geen internet etc. Toen ik mijn ps3 weer ging opstarten kreeg ik weer nat-type 3 terwijl ik op mijn computer UPnP aan heb staan en op mijn ps3 pakt die hem niet ''UPnP niet beschikbaar dus automatisch nat-type 3"

Nou heb ik alles geprobeerd poorten openen modem opnieuw opstarten etc. maar niets werkt momenteel. Iemand die mij kan helpen?

b.v.d.

Zyouko

Link to comment
Delen op andere websites

@ Agent Smith:

Dan moet je hem kunnen opvragen bij de provider. Even bellen, en vragen wat het IP van je router is. thumbsup2.gif Kan je vanaf daar verder.

@ Kippetje123:

We hebben hier helaas te weinig kennis over de PC in combinatie met de Experiabox. Ik weet wel dat als je internet wegvalt met UpNp aan, je je firewall te strak heb afgesteld op je PC waarschijnlijk, dat ligt niet aan de router.

Wat je wel uit de tutorial kan halen is dat je de poorten niet alleen moet openzetten, maar ook dat je de poorten gedefinieerd als "Games for Windows Live" moet toewijzen aan je PC.

Mocht je voortgang boeken, hou ons op de hoogte!

http://whatismyipaddress.com/ heb ik gevonden maar alls ik hem op men internet plakt dan zegt hij dat hij niet kan worden weer geven

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat om je router IP. Via websites als deze kan je alleen je uitgaande IP terugvinden, wat dus heel wat anders is. Het Router-IP moet je opvragen bij je provider en begint meestal het "http://192.168.1.xxx"

[table=header]@ Zyouko[/table] Dat type firmware is ouder dan de 780, en werkt verondersteld ongeveer hetzelfde zoals omschreven in de tutorials. Misschien zou je deze nog eens moeten doorlopen? Ik heb even een tutorial voor je opgezocht die bij je router past; Klik.

Laat maar horen of het is gelukt. Zo niet, kijken we even verder.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...