Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Speech Graphics-technologie in GTA V?

Op nog geen vijf minuten rijden van Rockstar North zit de Universiteit van Edinburgh. Daar is door Universiteit spin-off Speech Graphics een technologie ontwikkeld waarmee spraak automatisch kan worden omgezet in digitale mondbeweging die direct kan worden gebruikt in computerspellen of computeranimatiefilms. Hierdoor is dus geen dure 32 camera tellende gezicht motion capture techniek meer nodig zoals onder andere gebruikt is voor L.A. Noire. Een simpelere motion capture met bolletjespakken is al voldoende aangezien de mondbeweging geheel automatisch door de techniek van Speech Graphic wordt gegenereerd.

Volgens Rockstar Games fansite RockstarSpy is deze techniek dan ook ideaal voor GTA5 aangezien dan enkel nog alle audio op de spel DVD's dienen worden opgeslagen en niet de bijbehorende gigabytes aan mondbewegingendata zoals nodig was voor L.A. Noire.

Opvallend is dat de technologie nog in geen enkel computerspel of film is gebruikt, maar dat wel een niet nader te noemen triple-A developer er mee bezig is. Zou dit Rockstar Games kunnen zijn die op nog geen 5 minuten rijden van de Universiteit van Edinburgh Grand Theft Auto V zit te bouwen? We zullen zien!

Bron: RockstarSpy

Featured Replies

Ziet er leuk uit, hoop dat het in GTA komt.

Ik hoop dat ze ermee durven te experimenteren.

Scheelt ook weer een heleboel schijfruimte. (lees: Gta IV)

Hmm, de kans zit er inderdaad wel in en het lijkt me ook wle waarschijnlijk, het kan ze een heleboel aan gigs besparen.

Ik kijk er alleszins wel naar uit, maar het is maar een van de vele 'nieuwigheidjes' in GTA V dan maar :3

Dit is wel mooi enzo maar het hoeft er voor mij niet in.

Ziet er heel echt uit. :tu:

hopelijk maken ze de kleding van de personages ook 'echter'. :)

Klink perfect! hoop dat ze het inderdaad ook in GTA V gaan gebruiken!

Menselijk! als ze dat gebruiken in GTA V wordt de game echt gaaf (Y)

Dit ziet er heel mooi uit! Ik hoop dat ze dit zullen gaan gebruiken in GTA V. We zien het wel.

Ik weet niet zozeer of dit beter is dan LA Noire's motion capture technieken. Bedenk wel dat dit enkel de mond is, in LA Noire werd het hele gezicht opgenomen. Dus de mond kan wel zo realistisch bewegen, maar als de rest van het gezicht zo plastisch blijft als in de bovenstaande video, schiet je er ook geen steek mee op. :puh:

Ziet er realistisch uit, lijkt me leuk als het in GTA V gebruikt wordt :)

Als het verbeterd is dat het niet probleem veroorzaakte (lees: mijn PS3 kapot ging) dan zou het erg leuk zijn om het in GTA V te hebben :).

@Basssss: dat weerhoudt hen niet om het te combineren, in elke situatie besparen ze er ruimte mee ;P

Mooie techniek/technologie!