Jump to content

OWN

  • artikelen
    5186
  • reacties
    17587
  • bezichtigingen
    1590229

Editie 43 - Game On


Dutchy3010

644 bezichtigingen

oc_own_gameon.jpg

Welkom bij het stukje van OWN waarin 'games' het minste aan bod komen :)

1 miljoen Playstation 3's in Europa verkocht!

De Playstation 3 is pas een paar maanden in Europa op de markt, voor een erg hoge prijs, € 600,-. Toch heeft Sony Computers Entertaiment Europe. Hiermee zijn ze wel sneller dan de voorgangers van het paradepaardje van Sony, de Playstation 1 en de Playstation 2, maar een kanttekening is dan weer wel dat de concurentie nu ver voor ligt, wat daarvoor niet zo was. We zullen zien :bier:

Ook de software verkoopt aardig. Zo is Resistance: Fall of Man 600.000 keer en MotorStorm 500.000 keer over de toonbank gevlogen. Naar mijn mening zijn dat de enige Playstation 3 exclusieve titels die de moeite waard zijn, waardoor deze verkoopcijfers dan ook terecht zijn. Hoe het in de toekomst met de Playstation 3 gaat lopen is nog niet bekend :)

Bron: Insidegamer.nl

Piet-Herr: In werkelijkheid heeft Sony gezegd dat er 1 miljoen PS3's in alle PAL-regio's zijn verkocht. De PAL-regio beslaat voor het grootste gedeelte inderdaad Europa, maar ook Australië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Afrika zijn onderdeel van de PAL-regio. Geen regio's die een hele grote rol spelen in de gamesindustrie, maar dat betekent dus wel dat er in Europa alleen nog géén 1 miljoen PS3's over de toonbank zijn gegaan. Idem dito voor Japan, waar in mei concurrent Wii zelfs 5 keer zo veel verkocht als de PS3, 250.000 Wii's tegenover 50.000 PS3's.

Bron: Gamespot.com

Super Smash Bros. Brawl keer 4!

Een designer van 'SSBB', wat de afkorting van Super Smash Bros. Brawl' is, heeft bekend gemaakt dat het spel met alle mogelijke controllers op de Wii kan worden gespeelt. Zo kan je natuurlijk met alleen de Wii-mote spelen, met de combinatie van de Wii-mote met de nunchuck, de Classic-controller en de GameCube controller, die ook op de Wii aan te sluiten is :)

Bron: Insidegamer.nl

Wii-itus

Ene Julio Bonis werd op een zondagochtend wakker met pijn in zijn rechter-schouder, Wii-itus was geboren. De beste man had de dagen daarvoor veel met zijn Wii gespeelt, waar dus volgens hem het probleem ligt. Een weekje niet Wii'en en een paar pijnstillers waren de oplossing. Jongens; jullie moeten uitkijken :sigaar:

Bron: Insidegamer.nl

GoW: CoO-demo op UMD!

De aanstaande demo van het PSP-exclusieve spel 'God of War: Chains of Olympus' zal op UMD verschijnen, in tegenstelling tot de rest van de PSP-demo's, die Sony tot nu toe altijd óók te downloaden zijn geweest, zodat deze vanaf je memorystick speelbaar waren. Dit heeft SCEA bekend gemaakt, maar daarbij niét hoe ze de demo gaan verspreiden (bij een anders spel op de UMD, als speciale UMD bij OPM (Offical Playstation Magazine), of los in de schappen) daarbij niet. Het is afwachten op verder informatie over deze potentiele topper voor de Playstation Portable, het volledige spel word in 2008 verwacht :)

Interne update Playstation 3 gelekt!

Een interne update voor de PlayStation 3 Development Kits (afgekort SDK) is gelekt. Deze was oorspronkelijk bedoelt om de developpers de hardware van de Playstation 3 beter te leren kennen, zodat ze er optimaler gebruik van kunnen maken. Het probleem is dat hackers nu het beveiliginssysteem van de Playstation 3 beter kunnen leren kennen, wat bij de PSP fout is afgelopen. Want vanaf het moment dat zo'n update voor de PSP gelekt was, kreeg iedere PSP-bezitter toegang kreeg tot het gratis downloaden van spellen; een slechte zaak.

Bron: Insidegamer.nl

--------------------

koningcactuskritiekyz7.gif

Games zijn te makkelijk. Zo, is dat er uit. Ik ben de afgelopen weken druk in de weer geweest met de nieuwe Zelda, Twilight Princess, en tot nu toe vind ik het een hele machtige game. Meeslepend verhaal met een aantal goede plotwendingen, schitterende muziek, prima gameplay en mooie gebieden. "Toppertje, veel beter dan Ocarina of Time, waarom staat die hippe banner hierboven dan, wat bazel je nou allemaal?" Nou, er knaagt iets. Er is iets in die game waardoor ik er niet helemaal tevreden over ben. Eén van de eerdere delen uit de Zelda-reeks, Ocarina of Time, had iets dat de game perfect maakte en wat in Twilight Princess een beetje afwezig is. Toen ik met Ocarina of Time bezig was, zat ik ieder moment op het puntje van m'n stoel. Steeds zat ik daar, zwetend, peinzend, tandenknarsend, om steeds opnieuw en opnieuw die lastige eindbaas te proberen. Piekerend en zoekend struinde ik rond door de dungeons, kijkend of ik iets over het hoofd had gezien, proberend om die ingewikkelde puzzel op te lossen. Heerlijk.

Jammer genoeg is de nieuwe Zelda dat gevoel onderweg kwijt geraakt. Beide games heb ik nog niet helemaal uitgespeeld, maar tot nu toe haalt de moeilijkste baas uit Twilight Princess het bij lange na niet bij de gemiddelde levelboss uit Ocarina of Time. Waar het in OoT bij één van de eerste tempels al bikkelen geblazen is, ben ik in Twilight Princess bij één van de laatste dungeons nog niets van vergelijkbaar niveau tegen gekomen. De meeste puzzels zijn gauw opgelost, de gewone vijanden heb je in een handomdraai (letterlijk :sigaar: ) al verslagen en de levelbosses aan het eind van de dungeon vielen me ronduit tegen. De meeste heb ik maar één keer hoeven proberen alvorens ze te halen en meestal waren ze veel sneller dan in Ocarina of Time dood. Een paar aanvallen ontwijken, een paar keer aanleggen op de zwakke plek met je nieuw gehaalde item en je bent klaar. Waar is de uitdaging dan gebleven? Het is zeker niet zo dat Twilight Princess ineens een slechte game is, absoluut niet. Het is nog steeds een topper, maar ik vind het erg jammer dat er zo weinig uitdaging in zit. Uitdaging is namelijk hetgene dat een goede game perfect maakt. Het geeft je dat prachtige gevoel tijdens het spelen, het laat je heerlijk in je stoel wegzakken nadat je eindelijk die pittige eindbaas hebt gehaald, verzonken in de jezelf toegekende roem.

Bovenstaande game is echter niet de enige waarin ik het gevoel heb dat het te makkelijk is. Het is een afwijking waar veel games tegenwoordig last van lijken te hebben, in tegenstelling tot games van vroeger. Zo heb ik met Virtual Console nu een aantal Famicom- en Super Famicomgames op m'n Wii staan en die heb je niet zomaar uitgespeeld. Neem bijvoorbeeld het overbekende Super Mario Bros. voor de Famicom; In principe kan iedereen het spelen, maar het uit te spelen is wel wat anders. Heel lang oefenen, heel veel proberen, misschien lukt het dan om tot wereld 8 te komen. Saven? Nooit van gehoord, gewoon iedere keer opnieuw beginnen. Hopelijk komen er nog eens games van dat kaliber.

En hé, zo is de Game On van deze week alweer voorbij! Vul de rest van deze cliché zelf maar in, of maak ik het dan weer te makkelijk?

3 reacties


Recommended Comments

Piet-Herr

Geplaatst:

Ik heb het bovenste nieuwsbericht even aangepast, omdat Insidegamer een aantal feiten had verdraaid. Nu klopt alles weer.

Pietje II

Geplaatst:

Wederom een schitterende Game On, echt professioneel game-nieuws gewoon naar mijn mening. SamShine en Piet-Herr vormen een mooi koppel. :Y En koning Cactus mag uiteraard ook niet ontbreken. :7

Gast
Reactie toevoegen...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...