Jump to content

OWN

  • artikelen
    5186
  • reacties
    17587
  • bezichtigingen
    1588585

Editie 46 - Game On


Dutchy3010

582 bezichtigingen

Hoeveel procent heb je GTA Vice City uitgespeelt?  

91 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoeveel procent heb je GTA Vice City uitgespeelt?

    • 10%
      5
    • 20%
      6
    • 30%
      1
    • 40%
      2
    • 50%
      11
    • 60%
      6
    • 70%
      4
    • 80%
      7
    • 90%
      40
    • 100%
      0

This poll is closed to new votes

oc_own_gameon.jpg

Piet-Herr heeft SamShine weer geholpen! Of is het andersom? :roll:

Welkom bij Game on, het meest gamige stukje van Oceans Weekly News. :)

EBGames: 30% van de Xbox 360's gaat stuk

De grootste gameswinkelketen van Amerika, Electronic Boutique, heeft gezegd dat ten tijde van de 360-launch ruim 30% van de systemen met defecten naar EBGames werd teruggestuurd. Nu ligt dat aantal volgens de winkel lager, maar nog steeds erg hoog. Veel voorkomende fouten bij de Xbox 360 zijn oververhitting en krassen op de DVD's. De vraag is hoe betrouwbaar de melding van Electronic Boutique is, maar er zijn geen exacte cijfers van het probleem bekend.

Bron: Insidegamer.nl

Konami onderzoekt welke PS3-games naar de Xbox 360 kunnen

Konami doet intern onderzoek naar welke van hun games op de 360 uitgebracht zouden kunnen worden, dat zegt een Japanse krant. Onder deze games zouden bijvoorbeeld Metal Gear Solid 4, Gradius, Zone of the Enders of nog niet aangekondigde games kunnen vallen. Het gaat hier om een intern onderzoek, er is dus nog geen besluit genomen of één van deze games ook daadwerkelijk naar de 360 komt.

Bron: Insidegamer.nl

WiiWare aangekondigd

Nintendo heeft aangekondigd dat het mogelijk gaat worden om kleine, nieuwe games te downloaden tegen een kleine betaling. Dit zal via het nieuwe WiiWare-kanaal gaan gebeuren. Het doel van het nieuwe kanaal zal zijn om ontwikkelaars te kans te geven om hun titels op een goedkope manier te verspreiden. Baas van Nintendo of America zei dat WiiWare kleine ontwikkelaars die weinig geld hebben de mogelijkheid krijgen om kleine, originele games aan te bieden, zonder dat daarmee een groot risico wordt genomen. WiiWare zal onderdeel worden van het Winkelkanaal en zal gebruik maken van Wii Points. Pas in 2008 zal WiiWare in gebruik worden genomen.

Bron: IGN.com

Sega wil bij top vijf uitgevers horen

Sega streeft er naar om in de top vijf uitgevers te komen voor maart 2008. Dat heeft de president van de Europese tak van Sega gezegt. Games die dit mogelijk moeten gaan maken zijn onder andere Condemned 2, Bloodshot, The Club, Sega Rally en Ghost Squad. Nu staat Sega in de top tien van uitgevers.

Bron: Insidegamer.nl

Details Gran Turismo 5

In een interview met een Autotijdschrift heeft Yamauchi, 'vader' van de Gran Turismo-serie, een aantal details van Gran Turismo 5 bekend gemaakt.
  • Auto's zullen geen schademodel hebben. Volgens de ontwikkelaar kost dit erg veel tijd en vinden niet alle autofabrikanten het leuk dat hun auto's schade oplopen in een game. Het schademodel zal later wel via Playstation Store te downloaden zijn.
  • De game zal minder auto's hebben dan voorgaande delen uit de serie. In plaats daarvan zullen er later auto's te downloaden zijn.
  • Waar het in Gran Turismo 3 30 dagen kostte om een auto te programmeren, duurt dat in deeltje 5 180 dagen.
  • In november verschijnt Gran Turismo 5: Prologue, een soort hele uitgebreide demo van GT5. De game zelf zal mogelijk in lente 2008 verschijnen, maar daarbij wordt benadrukt dat de ontwikkelaar alle tijd heeft gekregen om de game af te werken. Hij komt pas uit als Yamauchi er 100% tevreden mee is.

Bron: Insidegamer

The Darkness

De game gebaseerd op de comic van 'The Darkness'. Maar deze keer is het niet iets dat de verhaallijn van de comic (en in andere gevallen die van een film) zijn meestal om van te janken. Vergamingen van films zijn dieptriest, maar waarom zou dit bij The Darkness anders zijn? Wat is er zo speciaal aan de creatie van 2K Games?

Allereerst is het natuurlijk het verhaal, waar er meestal met een licentie het verhaal van de licentie zo word gebruikt dat je het zelf na kan spelen, maar is dat meestal wel zo leuk? Meestal koop je dat omdat je graag wat meer wilt dan alleen de boeken/films. Als je het verhaal dan na kan spelen haalt dat de spanning weg. Grotendeels daarom is er in de Darkness vrij weinig terug te vinden van de comic zelf. Alleen de hoofdpersonages, omgevingen en speciale krachten zullen je bekend tegen kunnen komen. Voor de rest heeft 2K alles zelf bedacht, hun eigen ingevingen en natuurlijk hun ervaringen over hoe ze een game naar de top kunnen helpen. But How?

In The Darkness speel je ene Jackie Estacado. Op zijn 21e verjaardag word hij verraden door zijn oom; je verjaardagscadeau was een bom. Maar wat Jackie's lieve oompje niet wist is dat hij van zijn vader ge-erft had dat hij op zijn 21e overgenomen zou worden door de Darkness krachten. Hiermee krijgt hij toegang tot speciale krachten die alleen in het donker bruikbaar zijn. Deze krachten worden van vader op zoon doorgegeven en worden als de zoon volwassen word hij langzaam aan bezeten door de krachten, waar je in de game verder weinig last van hebt. Je moet alleen de twee slangen die je op je rug hebt, die je moet zien te voeden met de harten van je vermoorde tegenstanders. Ook heb je de mogelijkheid om 'Darklings' op te roepen, kleine wezentjes die alles doen wat jij wilt. Zo zul je ze door verschillende tunnels moeten sturen om poorten voor jou open te maken.

Het overgrote deel van het spel speel je in New York, wat word gepresenteerd als een duistere stad. Zwervers op de bankjes in metrostations en uitgestorven straten. In tegenstelling tot andere FPS word deze stad als een Free-Roaming stad neergezet, zoals we kennen van GTA. De 'missiestructuur' zit welliswaar niet zo in elkaar als bij GTA; het loopt gewoon aan een stuk door. Het feit dat een shooter een keer níet zo verschrikkelijk lineair is vind ik een hele vooruitgang. :)

Een ander deel van de tijd dat je met de single-player bezig bent loop je rond door 'the other world', waar de Darkness-krachten een bezig van je proberen te nemen en jij dat moet weerstaan. De vraag blijft dan ook: 'Wie wint er? Word Jackie overgenomen door The Darkness of 'wint' Jackie en kan hij The Darkness-krachten gebruiken bij het vreken van zijn oom'. The Other World is een duistere wereld, maar zo veel speciaals bied hij niet; we hebben zoiets allang gezien. Persoonlijk vind ik dan ook de setting waarin New York word gepresenteerd veel leuker en orgineler, maar smaken verschillen...

Al met al lijkt The Darkness een hele leuke game, waarvan de Xbox 360 versie al in de winkel ligt en de Playstation 3 versie verschijnt op 20 juli. Ik wil ook Joriz nog even bedanken voor een bak informatie over The Darkness, waarmee ik deze game on beëindig. :cya:

1 reactie


Recommended Comments

Gast
Reactie toevoegen...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...