Editie 94 - Recensies

• 90%
      40
    • 100%
      0

This poll is closed to new votes

Deze rubriek is geschreven door Visser23

Deze Recensie gaat over de film Dumb and Dumber. Dit is een leuke komedie film die boordevol grappen zit. Als ik deze film kijk lig ik altijd wel in een deuk. Ik heb hem al vaker gezien maar hij blijft leuk. Een aanrader om te kijken als je van komedies houdt. In deze film kan je zien hoe dom deze 2 mensen zijn. Veel plezier met het lezen van deze Recensie!

Samenvatting

Harry en Lloyd zijn twee hele domme mensen. De hebben veel moeite om een baan vast te houden. Lloyd heeft een baantje als limousine chauffeur. Op een gegeven moment moet Lloyd een bloedmooie vrouw vervoeren naar het vliegveld. Deze vrouw heet Mary Swanson. Onderweg praatten ze veel met elkaar en Lloyd wordt meteen verliefd. Als ze bij het vliegveld zijn aangekomen stapt Mary Swanson uit. Echter vergeet ze haar koffer. Lloyd besluit het koffertje terug te brengen naar Mary Swanson. Alleen Lloyd weet niet dat Mary Swanson het koffertje met zin had laten liggen voor een stel criminelen. De criminelen zien dat Lloyd het koffertje voor hun ogen weg kaapt en naar Mary in Aspen toe gaat. De criminelen zijn normaal gezien ontvoerders die het geld zouden moeten krijgen. Maar aangezien Lloyd het voor hun ogen weg kaapt hebben ze het niet. De criminelen gaan dus achter Harry en Lloyd aan die al op weg waren naar Aspen. Harry en Lloyd zijn iedereen te slim af: politie, de criminelen en doodgewone voetgangers. Ze maken veel leuke dingen mee in deze reis naar Aspen.

TRE7gINaS5o

Script: 6.8

Ik vind het script heel erg leuk. Er zit een goed begrijpend verhaal in. Ze later het duidelijk zien wat er gaande is en wat er gebeurt. Je kan zien dat je met twee hele domme personen te maken hebt. Hiervoor hebben ze een goed script voor uitgevonden / gemaakt. Je komt er al snel achter dat hij verliefd is op Mary. En nadat hij verliefd is geworden volgt er alweer een uitstekend verhaal. Omdat hij er alles aan doet om het koffertje terug te geven. Er zijn natuurlijk ook wel wat minpuntjes. Zoals in sommige scènes dingen voor komen die er eigenlijks helemaal niet in thuishoren. Dan ben je even afgeleidt maar na dit gebeuren gaat alles gewoon weer verder en weet je al snel waar je gebleven bent.

Acteerwerk: 5.7

Het acteerwerk. Tja, wat moet je er van zeggen. Iedereen heeft zijn eigen smaak. Maar ja, ik vind dat ze het niet echt goed hebben gedaan. Een dom persoon moet natuurlijk ook heel dom doen. Dat doen ze goed. Dan heb je ook nog een dommer persoon. Die moet natuurlijk ook dommer doen dan de domme. Als je begrijpt wat ik bedoel. Dit gebeurt eigenlijk niet zoveel. Ik denk dat ze eigenlijks even dom zijn. Want de dommere valt niet zoveel meer op dan de domme. Ze moeten dit in de volgende films sterk gaan verbeteren. Er zitten ook wel sterke punten in. Bijvoorbeeld bij de scene dat ze verliefd zijn. Dit acteren ze uitstekend! Ik stem voor een waardige 5.7

Achtergrond: 6.2

Ik vind dat de achtergrond wel goed is. Op sommige grauwe punten na. Ik hou niet zoveel van donkere punten in dit soort films. Als ze 1 punt grauw doen, dan moeten ze de hele film dat doen vind ik. Ik heb het liefst dat het heel erg helder is. Zodat je het goed kan zien.

Ze hebben wel een goed gebied gebruikt om de film te maken. De achtergrond past goed bij de film, alleen ze hadden het wat minder grauw moeten maken. Dan was het heel goed geweest. Ik geef geen hoog cijfer. Een 6.2 vind ik op zijn plaats voor de achtergrond.

KrzcIPGuH5w

Details: 7.7

Ze makers van deze film hebben veel in details gewerkt. De kleine details zijn goed uitgewerkt. De auto van Harry en Lloyd zit geen minpuntje aan. De gordijnen hangen allemaal recht, alles staat gewoon goed op zijn plaats. Echt heel goed gedaan. De kleren: ik zag een klein stukje van de film dat er een scheurtje in zat. Volgens mij hoort dit niet zo. Ze hadden hiervoor beter een nieuw pak voor kunnen gebruiken. Veel uitleg kan ik hierover niet geven. Maar een cijfer wel. Een 7,7.

Humor: 7.4

En deze film zit uitermate veel humor. Ik vind het wel grappig maar goed, iedereen heeft zijn eigen smaak. De grappen die in deze komedie film zitten zijn heel leuk. En de domme personen hebben ook leuke dingen. Alleen wat mij opviel is dat ze vaak dezelfde grappen gebruiken. Dit verveelt op een gegeven moment ook wel. Ze hadden beter veel verschillende grappen er in kunnen doen. Dan was het veel leuker geweest. Ze hebben wel de juiste personen gekozen voor de grappen. Ze doen dit heel goed. Er zit goede humor in! Een verdiende 7.4!

Gemiddelde: 6.8

Als je alles bij elkaar op telt en deelt door vijf kom je op een mooie 6.8 uit. Ik denk dat dit cijfer wel verdiend is voor deze film. Als ze de minpuntjes goed hadden afgewerkt hadden ze bij mij een dikke acht gescoord! Maar jammer genoeg is dit niet zo. Deze film is wel aan te raden om te zien als je van komedies houdt! Echt geweldig!

Overige Informatie:

Genre: Komedie

Speelduur: 108 minuten