Editie 97 - Recensie

• 90%
      40
    • 100%
      0

This poll is closed to new votes

Deze rubriek is geschreven door Visser23

Daar zit je dan. Denken aan een nieuwe film. Maar opeens schiet je iets te binnen. Vorige week had ik namelijk een hele leuke film gezien. Ik ben samen met iemand naar de bioscoop geweest en daar 128 minuten naar een film zitten staren. Hij was dus in ieder geval wel leuk om naar te kijken. Met een grote zak popcorn (heel groot) en een beker cola was het wel te doen. Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

was de film. Echt super bijzonder en ook wel leuk. Jullie moeten hem gewoon een keer zien. Hij is ook nog maar net uit dus ik denk niet dat veel hem al hebben gezien. Nouja, ik ga deze leuke film maar eens beoordelen. Veel plezier met het lezen van deze Recensie. Editie 97 alweer :)

Samenvatting [spoiler Waarschuwing!]

Het begint allemaal op de weg. Het Russische leger rijdt naar een legerbasis. Daar schieten ze alle mensen neer. Eenmaal binnengekomen zijn ze op zoek naar een man die al meer weet van het object naar waar het Russische leger naar op zoek is. Het Russische leger zoekt een kist. Moet een paar gevechten hebben ze Indiana Jones toch te pakken en hij moet je kist zien te vinden. Hij gebruikt kruit van de munitie van de Russen. Wat in de kist zit is namelijk magnetisch. Hij heeft er niet genoeg aan, en hij neemt de hele flodder om de kist op te sporen. Uiteindelijk lukt het. Nadat de Russen erachter komen dat dat de verkeerde is, is Indiana Jones al weer weg. Hij komt in een verlaten stadje. Op zoek naar water. Maar er zijn alleen maar poppen in die stad. Plotseling raakt hij 1 aan en er gaat een kernbom af. Indiana Jones schiet opeens weg met een vijand in zijn cabine. Want de Russen waren intussen al in het stadje. Ze konden net op tijd wegkomen. Indiana Jones was allang weg naar het station. Toen kwam er een jongeman aan op een motor die hem zocht. Hij vertelde dat er een familielid overleden is. Sindsdien reist die man mee met Indiana Jones. Ze gaan op pad naar een schedel van kristal. Deze is gestolen. Degene die hem terug brengt bezit de magische krachten ervan. Ze gaan dus naar een kerkhof op zoek naar het schedel. Na een gevecht met de zombies en skeletten komen ze toch in een kamer waar het schedel ligt. Maar toen kwamen de Russen weer binnen. Indiana Jones en de man werden gevangen genomen en naar een plek gebracht waar de ex-vrouw van Indiana Jones was. De vrouw vertelde de man dat Indiana Jones zijn vader is. Ze zijn ondertussen weer ontsnapt en onderweg om het schedel terug te brengen. Wat nog al moeilijk is met de Russen achter hun aan. Uiteindelijk zijn ze in de tempel. Maar de Russen zijn daar ook. Toen kwamen ze in een kamer waar de kristallen skeletten waren. Maar bij 1 miste het hoofd. Plots kwamen de Russen binnen. En de Russische vrouw pakte het schedel en zette het op het skelet. Toen stortte de tempel in. Indiana, de man en de ex-vrouw waren op tijd buiten. Toen kwam er een UFO boven. Alles draaide rond, en de film is afgelopen :(

Script: 8.9

Zoals je de samenvatting doorleest is het gewoonweg een prachtig script. Ik kan er gewoon helemaal mee in gaan. Echt hartstikke mooi. Als je de film bekijkt kan je ook alles wel volgen. Je hebt nooit een moment waarin je denkt: ‘waar zijn we ook alweer?’. Heel goed gedaan dus. Echt super. Echter zijn er wel wat kleine minpuntjes. Alleen daar hoef je niet op te letten in de film zelf. Echt een prachtig script. Een 8.9!

Acteerwerk: 7.3

Het acteerwerk is ook goed gedaan. Er zit een gestoorde man in. En die doet het heel erg goed om gestoord te zijn. Hij speelt dus een gestoorde man, als je begrijpt wat ik bedoel. Ook de rest van de personen zoals Indiana Jones en de man doen het gewoon helemaal perfect! Echt super. Ik zou het niet beter kunnen. In hun acteerwerk heb ik niet veel minpuntjes gezien. Oké, er zijn altijd wel een paar. Maar ik zie ook niet alles. De Russische vrouw had overigens wel een minpuntje. Ze ging op een heel dom moment lachen. En dat hoorde er volgens mij niet in. Als het er wel in hoorde dan is dat heel raar. Een 7.3 voor het acteerwerk. Dit kan wel wat beter dus.

Achtergrond: 8.1

De achtergrond is ook heel goed gedaan. In het kerkhof is alles heel goed donker gemaakt. Dat maakt het wat ‘enger’. Gewoon perfect gedaan. Ook bij de UFO is het heel goed gedaan. De stad met allemaal poppen is ook grappig gemaakt. De binnenkant van die huizen zijn echt super gedaan. En de kernexplosie is al helemaal mooi gedaan. Maar bij de waterval vond ik wel een minpuntje. Het water was donker, en daarnaast weer licht. Dat lijkt me een klein beetje onlogisch. Maar goed. Het is en blijft een film. Een verdiende 8.1 voor de achtergrond :)

-aQrRM9c170

Details: 9.4

De details zijn echt super gedaan. Als de UFO omhoog komt gaan opeens alles ronddraaien. En dan ziet het er gewoon helemaal top uit. Ik kan het niet beter. Ook in de rest van de film zijn de kleine details goed gedaan. Behalve dan dat de undercover agenten opeens een andere jas aan hadden dan eerst :7 Beetje gek. Maar verder is het helemaal toppie. De Indiana Jones films zijn over het algemeen wel heel sterk in de details. Ik hoop dat ze zo doorgaan en het niet verprutsen hierin net zoals andere films. Een wel verdiende 9.4 maarliefst! Echt top!

Humor: 7.0

In deze film zit op zich wel goede humor. Ik heb wel een aantal keer gelachen om de grappen die ze maken. De humor die de makers hebben is ook leuk. Op een heel grappig moment een val bijvoorbeeld. Ook is de gestoorde man heel leuk. Ze zitten in een bootje, en hij zegt opeens: 3 times. Natuurlijk weten ze niet wat hij bedoeld met ‘3 times’. Maar uiteindelijk kwamen ze erachter. Het waren watervallen. Drie achter elkaar. Indiana Jones en zijn mede passagiers waren natuurlijk weer boos. De opmerkingen van de gestoorde man zijn ook meesterlijk. Maar de rest van de personages heeft niet zo veel humor helaas. Ik geef daarom ook maar een 7.0

Gemiddeld: 8.1

Ik vind dus deze film echt helemaal super! Een leuke actie/avonturen film. En hij is zeker aan te raden om te kijken. Je zult nog wat beleven. Sommige punten zijn wel wat onrealistisch maar daar hou ik opzich wel van. Het script is echt heel erg leuk en de rest ook. Reserveer nu! Want op=op. Nouja, ik zou er dus wel heen gaan. Of je moet wachten tot hij eens op de televisie verschijnt. Maar je moet hem serieus eens zien. Je zult je verbazen. Serieus. Veel plezier met kijken en bedankt voor het lezen van deze Recensie :)