Jump to content

Development Blog

  • artikelen
    44
  • reacties
    78
  • bezichtigingen
    26188

GXT Editor Project - Introductie


Crypteq

851 bezichtigingen

Hoeveel procent heb je GTA Vice City uitgespeelt?  

91 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoeveel procent heb je GTA Vice City uitgespeelt?

    • 10%
      5
    • 20%
      6
    • 30%
      1
    • 40%
      2
    • 50%
      11
    • 60%
      6
    • 70%
      4
    • 80%
      7
    • 90%
      40
    • 100%
      0

This poll is closed to new votes

logo_gxtedit.png

Inleiding

Het leek ons een goed idee om voor deze blog, een project op te richten die met GTA te maken heeft. We hebben besloten om als project een GXT Editor te maken, die uiteindelijk moet werken met alle uitgekomen (PC) GTA delen. Dit project word natuurlijk open source zodat iedereen mee kan kijken en zelfs meehelpen met de tool. In elke editie laten we stap voor stap zien hoe alles is opgebouwd, dus niet alleen de code, maar ook de gemaakte documentatie en programmastructuur-diagrammen.

Ongetwijfeld zullen we tegen problemen aanlopen die we uiteraard ook zullen bespreken. Een datum wanneer het project af moet zijn is er niet, dus we zijn niet aan tijd gebonden. Daarnaast kan er altijd wel extra functionaliteit worden toegevoegd.

Programmeer taal

Deze tool word geprogrammeerd in C#.

Als IDE word er gebruik gemaakt van: Visual Studio 2008 / 2010

Het project kan ook geopend en bewerkt worden met: Visual C# Express 2008 / 2010 (gratis)

Stappenplan

  1. Samenstellen documentatie
  2. Overzicht maken van de benodigde libraries e.d.
  3. Een globaal programmastructuur diagram maken
  4. Maken van de "kern" code; Uitlezen, schrijven e.d. van GXT bestanden.
  5. Maken van een "test" GUI; om makkelijker en sneller resultaten uit GXT bestanden te zien.
  6. Overige code schrijven
  7. Uiteindelijk GUI maken
  8. Extra's;

Tot slot

Omdat we niet elke week even veel tijd hiervoor hebben, kan het zijn dat je dit artikel niet in elke editie terug vindt.

Echter proberen we natuurlijk elke week weer wat af te hebben zodat we dit kunnen laten zien.

In de aankomende eerste editie zal alles komen te staan wat we tot nu toe hebben.

Ben je ook vaardig met C#?

Dan kan je ook meehelpen met deze tool!

Stuur een bericht naar één van de beheerders,

met als onderwerp: Deelname Development Blog project

logo_gxtedit.png

6 reacties


Recommended Comments

Is het dan geen leuker idee om een tool te maken die nog niet bestaat?

Van GXT bestanden is al een "simpele" documentatie van, en kan qua ontwikkelingstijd ook goed.

Maar waar zat je zelf anders aan te denken?

Link to comment
Is het dan geen leuker idee om een tool te maken die nog niet bestaat?

Van GXT bestanden is al een "simpele" documentatie van, en kan qua ontwikkelingstijd ook goed.

Maar waar zat je zelf anders aan te denken?

Ja, het is inderdaad een handig onderwerp. Ik zat meer te denken aan een programma die bijvoorbeeld alle instellingen bestanden en dergelijke kan aanpassen zoals de timecyclus, car groups, handling (die bestaat dan al maar het gaat om de alles-in-1). Je brengt dan gewoon een GUI naar voren voor het aanpassen van deze bestanden. Niet te ingewikkeld; weinig research voor nodig.

Maar voor zo'n tutorial-achtige blog is de gxt editor eigenlijk ook wel een prima onderwerp.

Link to comment
Is het dan geen leuker idee om een tool te maken die nog niet bestaat?

Van GXT bestanden is al een "simpele" documentatie van, en kan qua ontwikkelingstijd ook goed.

Maar waar zat je zelf anders aan te denken?

Ja, het is inderdaad een handig onderwerp. Ik zat meer te denken aan een programma die bijvoorbeeld alle instellingen bestanden en dergelijke kan aanpassen zoals de timecyclus, car groups, handling (die bestaat dan al maar het gaat om de alles-in-1). Je brengt dan gewoon een GUI naar voren voor het aanpassen van deze bestanden. Niet te ingewikkeld; weinig research voor nodig.

Maar voor zo'n tutorial-achtige blog is de gxt editor eigenlijk ook wel een prima onderwerp.

Klopt, maar voor een een alles in 1 config tool, is eigenlijk niet veel anders dan:

- Uitlezen

- In een GUI proppen

- Opslaan

En bij een GXT editor komt ook nog (een beetje) wiskunde bij, Hexadecimale stelsel + allerlei functies zoals bijvoorbeeld bytes wegschrijven :)

Link to comment
Gast
Reactie toevoegen...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...