Editie 242 - Game On
Hoeveel procent heb je GTA Vice City uitgespeelt?
91 leden hebben gestemd
-
1. Hoeveel procent heb je GTA Vice City uitgespeelt?
-
10%5
-
20%6
-
30%1
-
40%2
-
50%11
-
60%6
-
70%4
-
80%7
-
90%40
-
100%0
-
This poll is closed to new votes
- Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.
Deze rubriek is geschreven door @Gtaboy107!
Retro Special Deel 1:
Welkom bij dit nieuwe onderdeel van de Game On!; de Retro Special. Elke week zal ik(Gtaboy107) jullie iets over de geschiedenis van games vertellen, om zo stukje bij stukje wat meer te kunnen leren over retro games. Deze week beginnen we met de Nintendo 64, waar iedereen óf wel eens op heeft gespeeld, óf heeft gehad. Bij deze wens ik jullie veel plezier bij dit nieuwe onderdeel, kritiek is welkom!
De Nintendo 64; Revolutionair in alle opzichten
Nadat Nintendo de SNES had uitgebracht, gingen ze gelijk door met het maken van een nieuwe console. Het moest revolutionair worden, iets wat Nintendo al vaak had laten zien. De codenaam voor de 64 was ‘’Project Reality’’. Eind 1995 maakte Nintendo het voor het eerst speelbaar, op de Shoshinkai Software Exhibition in Japan. Nintendo vertelde dat de console de Nintendo 64 zou heten, om zo speculaties de grond in te drukken dat sterk maakte dat het de Ultra Famicom zou gaan heten. Op 23 juni 1996 stonden er grote rijen voor de winkels in Japan, aangezien het de releasedatum was van de 64. In Amerika kwam hij op 29 september 1996 uit, met 500.000 exemplaren die verkocht werden in de eerste vier maanden na de launch. Europa was zoals wel vaker later dan Japan en Amerika en moest zelfs wachten tot het jaar erop. 1 maart 1997 kwamen de Europeanen aan hun trekken. In december 2009 waren er in totaal 32.93 miljoen exemplaren van de console verkocht.
Super Mario 64, de evolutie van Mario is compleet
Het was wat, in het jaar 1997. De Nintendo 64 was uitgekomen, en was een regelrechte hit. Natuurlijk was de reden om er eentje direct te kopen de launchtitel: Super Mario 64. Van 2D naar 3D, zo ging het ook voor Mario. Velen waren hem gewend om van links naar rechts in 2D te rennen, maar nu werd het anders. Van voor naar achter en van links naar rechts. Van rechtsboven naar linksonder, alles kon. Het pookje op de Nintendo 64 controller bracht daar zijn steentje ook nog bij. Natuurlijk, het plot was weer hetzelfde. Peach was voor de zoveelste keer ontvoerd en jij moest haar redden, alleen was het deze keer wel briljant uitgewerkt. In het kasteel waren kamers met schilderijen. Als Mario in het middelste schilderij sprong, kwam de levelselectie. Niet meer in de wereld zelf kiezen, maar in een wit, karig menu. Het bewegen was erg wennen voor de gamers, aangezien de manier revolutionair was. Ook kon Mario vrij door het level lopen zonder dat er enige tijd was, wat voor de beginners zeer fijn was. Natuurlijk kon er ook gewoon wat trucjes gedaan worden of even aan je familie laten zien hoe goed je was. Bijna elk level had wel een baas of een race, als manier om aan een ster te komen. Er was alleen geen multiplayer modus, wat iets minder was, alleen maakte de revolutionaire manier van gamen de pijn veel zachter. De recensies waren lovend, en kreeg vaak de stempel revolutionair. Als je het spel nog nooit hebt gespeeld, is dit zeker een game om de Nintendo 64 voor te kopen. Het is leuk, innovatief en revolutionair. Wat wil je nog meer?
Volgende week in deel 2 gaan we dieper in op beide Zelda games, die tot op de dag van vandaag door de critici de beste Zelda games in de historie worden genoemd.
0 reacties
Recommended Comments
Er zijn geen reacties om weer te geven.