Jump to content

Thundertje's Blog

  • artikelen
    266
  • reacties
    577
  • bezichtigingen
    85537

Vrije trainingen en kwalificatie


Typhoon

309 bezichtigingen

Hoeveel procent heb je GTA Vice City uitgespeelt?  

91 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoeveel procent heb je GTA Vice City uitgespeelt?

    • 10%
      5
    • 20%
      6
    • 30%
      1
    • 40%
      2
    • 50%
      11
    • 60%
      6
    • 70%
      4
    • 80%
      7
    • 90%
      40
    • 100%
      0

This poll is closed to new votes



blogentry-13783-1194549718.png

Wat later dan gepland (technische problemen), is hier dan toch het verslag van het weekend in Maleisië tot nu toe.

Vrije trainingen

Vrijdag 6 april 2006 om 04:00 uur Nederlandse tijd begon de eerste van de drie vrije trainingen. Tijdens deze trainingen gebeurde er niet veel, mede dankzij de testweek op hetzelfde circuit ruim een week geleden. Het enige team dat daar niet getest had, was Spyker, en juist daar kwam ook het hoogtepunt van de dag vandaan. Christijan Albers reed op het rechte stuk toen zijn rechterachterband klapte. Twee bochten later begon de band op eigen avontuur te gaan en moest Albers de wagen langs de kant zetten. Vooraan het veld waren de Ferrari's en McLarens het snelst, gevolgd door de BMW's.



Kwalificatie

Zaterdag 7 april om 08:00 Nederlandse tijd begon de kwalificatie op het circuit van Sepang, Maleisië. In de eerste sessie bleek al snel dat Spyker inderdaad de testweek miste, want Albers en Sutil kwamen niet verder dan de laatste twee plaatsen. Deze sessie bleek ook een obstakel voor Rubens Barrichello, die ook de tweede sessie niet haalde, terwijl teamgenoot Jenson Button de voorlopige 9e plaats pakten. Ook Wurz, Davidson en Speed haalden de tweede sessie niet.

De tweede sessie werd opnieuw gedomineerd door Ferrari, McLaren en BMW. Zij waren allen relatief eenvoudig door naar de derde sessie. Zoals verwacht kwamen Liuzzi en Sato deze sessie niet door, maar ook Button en Coulthard bleven steken. Het meest verrassend was nog wel dat Fisichella en Kovalainen deze sessie niet door kwamen. Natuurlijk waren ze, beide rijdend voor wereldkampioen Renault, zeer teleurgesteld.

In de derde sessie was er weer een mini-race. Zo gingen Raikkonen en Ralf Schumacher er bijna samen af. Al vanaf het begin was duidelijk dat de pole naar Ferrari of McLaren ging. Na een spannend slot was het uiteindelijk Massa die de pole voor de neus van Alonso, Raikkonen en Hamilton wegkaapte. Naast dat spektakel leek Toyota het toch goed te doen en was BMW weer team #3.

Na de kwalificatie werd duidelijk dat Coulthard en Barrichello een motorwissel hebben ondergaan. Zij worden dus tien plaatsen teruggezet. Barrichello heeft er voor gekozen vanuit de pitstraat te starten.

De startopstelling

1 F. Massa - Ferrari

2 F. Alonso - McLaren

3 K. Räikkönen - Ferrari

4 L. Hamilton - McLaren

5 N. Heidfeld - BMW

6 N. Rosberg - Williams

7 R. Kubica - BMW

8 J. Trulli - Toyota

9 R. Schumacher - Toyota

10 M. Webber - Red Bull

11 H. Kovalainen - Renault

12 G. Fisichella - Renault

13 T. Sato - Super Aguri

14 J. Button - Honda

15 V. Liuzzi - Scuderia Toro Rosso

16 S. Speed - Scuderia Toro Rosso

17 A. Davidson - Super Aguri

18 A. Wurz - Williams

19 C. Albers - Spyker F1

20 A. Sutil - Spyker F1

21 D. Coulthard - Red Bull

22 R. Barrichello - Honda

Thundercover

0 reacties


Recommended Comments

Er zijn geen reacties om weer te geven.

Gast
This blog entry is now closed to further comments.
×
×
  • Create New...