GTA Monster Geplaatst: 7 juli 2009 Rapport Geplaatst: 7 juli 2009 Ey, Ik ben na een paar maanden weer eens begonnen om na een lange klote periode op school me zelf weer bezig te houden met PHP & MySQL. Ik ben dus een uur'tje geleden begonnen met een PHP script dat variables uit een functie leest om dan via 1 variabel 2 verschillende namen te kunnen maken $naam_voor_001 geeft Jan Marijnissen. $naam_ahtr_001 geeft Marijnissen Jan. Het volledige script: <?php function JM() { $voornaam_001 = "Jan"; $ahtrnaam_001 = "Marijnissen"; $naam_voor_001 = $voornaam_001." , ".$ahtrnaam_001; $naam_ahtr_001 = $ahtrnaam_001." , ".$voornaam_001; } function AK() { $voornaam_002 = "Agnes"; $ahtrnaam_002 = "Kant"; $naam_voor_002 = $voornaam_002." , ".$ahtrnaam_002; $naam_ahtr_002 = $ahtrnaam_002." , ".$voornaam_002; } function GW() { $voornaam_003 = "Geert"; $voornaam_003 = "Wilders"; $naam_voor_003 = $voornaam_003." , ".$ahtrnaam_003; $naam_ahtr_003 = $ahtrnaam_003." , ".$voornaam_003; } /* Hier beginnen de fouten. */ echo "<h2>De resultaten van de wedstrijd 'Een maat in Bulgarije vinden' kunt u hier bekijken.</h2>"; echo "&nsbp;"; echo "<font color="green" face="Georgia">Op de winnende plaats staat " $naam_voor_001 ", gef echo "&nsbp;"; echo "<font color="red" face="Georgia">2. " $naam_voor_002 "</font>"; echo "&nsbp;"; echo "<font color="red" face="Georgia">3. " $naam_voor_003 "</font>"; echo "&nsbp;"; echo "De rest kan echter de pot op dus zij staan niet in de lijst."; /* Hier eindigen de fouten. */ ?> Let vooral op de tags die ik aan het einde heb geplaatst! Hopelijk is iemand zo vriendelijk om mij te helpen, function phpMonster() { echo "ik ben slim" return "jij bent dom" } Reageren
marcootje Geplaatst: 8 juli 2009 Rapport Geplaatst: 8 juli 2009 (bewerkt) je bent wat puntjes, etc.. vergeten gok ik zo, zie bewerkte post hieronder voor goed scriptje <?php echo "<h2>De resultaten van de wedstrijd 'Een maat in Bulgarije vinden' kunt u hier bekijken.</h2>"; echo "&nsbp;"; echo "<font color=\"green\" face=\"Georgia\">Op de winnende plaats staat ". $naam_voor_001 .", gef"; echo "&nsbp;"; echo "<font color=\"red\" face=\"Georgia\">2. ". $naam_voor_002. "</font>"; echo "&nsbp;"; echo "<font color=\"red\" face=\"Georgia\">3. ". $naam_voor_003 ."</font>"; echo "&nsbp;"; echo "De rest kan echter de pot op dus zij staan niet in de lijst."; ?> function phpMonster() { echo "ik ben slim"; return "jij bent dom"; } // duidelijk niet. kijk maar wat er allemaal veranderd is; er kan trouwens nog een foutje in zitten, maar dat zullen er niet veel zijn. trouwens, 1 tip: download een editor met syntax-highlighting, zoals notepad++ Bewerkt: 8 juli 2009 door marcootje Reageren
GTA Monster Geplaatst: 8 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 juli 2009 (bewerkt) je bent wat puntjes, etc.. vergeten gok ik zo, zie bewerkte post hieronder voor goed scriptje <?php echo "<h2>De resultaten van de wedstrijd 'Een maat in Bulgarije vinden' kunt u hier bekijken.</h2>"; echo "&nsbp;"; echo "<font color=\"green\" face=\"Georgia\">Op de winnende plaats staat ". $naam_voor_001 .", gef"; echo "&nsbp;"; echo "<font color=\"red\" face=\"Georgia\">2. ". $naam_voor_002. "</font>"; echo "&nsbp;"; echo "<font color=\"red\" face=\"Georgia\">3. ". $naam_voor_003 ."</font>"; echo "&nsbp;"; echo "De rest kan echter de pot op dus zij staan niet in de lijst."; ?> kijk maar wat er allemaal veranderd is; er kan trouwens nog een foutje in zitten, maar dat zullen er niet veel zijn. Bedankt, ik zal eens kijken of het nu wel werkt trouwens, 1 tip: download een editor met syntax-highlighting, zoals notepad++ Heb ik al, ik gebruik Smultron. // duidelijk niet.[/b]/* maar nu wel voor eventjes */ Lol, om een comment te maken gebruik je in een PHP-script '/*' voor te beginnen en '*/' om te eindigen Bewerkt: 8 juli 2009 door GTA Monster Reageren
marcootje Geplaatst: 9 juli 2009 Rapport Geplaatst: 9 juli 2009 (bewerkt) trouwens, 1 tip: download een editor met syntax-highlighting, zoals notepad++ Heb ik al, ik gebruik Smultron. Dan zou je (sommige van) de fouten al gezien moeten hebben door de syntax-highlighting . // duidelijk niet.[/b]/* maar nu wel voor eventjes */ Lol, om een comment te maken gebruik je in een PHP-script '/*' voor te beginnen en '*/' om te eindigen /* Block Comment */ of: // Line Comment mag allebei, en als het goed is 'werkt' het volgende ook: # Line Comment Bewerkt: 9 juli 2009 door marcootje Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.