Jump to content

Nieuw virus?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

DIT IS GEEN ONZIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er is een virus op internet via e-mails

Het verzendt zich automatisch naar alle adressen van uw address book onder de naam "A Virtual Card for You".

ik hoop dat u hier iets aan heeft.

EDIT By BrokenTable:

Tekst grotendeels verwijderd.

Bewerkt: door BrokenTable
Geplaatst:
ik hoop dat u hier iets aan heeft.

Niet om lullig te doen hoor, maar sommige mensen leren het echt NOOIT. Als er in een waaarschuwing staat "stuur naar iedereen door" OF "dit is echt waar" OF door CNN of andere betrouwbare nieuwsbron naar buiten wordt gebracht, zorg dan AUB dat er een lampje gaat branden.

Virus meldingen komen van anti-virus bedrijven. Zulke virusmeldingen vertellen dat eht virus doet en er staan een oplossing in, geen sensatie-verhaal.

Daarnaast: neem in het vervolg de moeite om bijv. het zogenaamde subject in google in te voeren en prompt krijg je een lijst met allemaal meldingen dat het ook hier om een HOAX gaat.

Voor de duidelijkheid hoe vervelend en hardnekkig een HOAX kan zijn: deze HOAX stamt al uit januari 2001!!!

groot slot.

Geplaatst:

Is er een nieuwe virus op internet?

Ik krijg steeds in mijn mailbox mailtjes van anonymous@hosting.herejezus.nl

Om 18:47 sta ik op 1800 :| .

Geplaatst:

waarom open je een nieuw topic....pb dan een van de mods...om het allereerste topic te heropenen

Topics zijn samengevoegd en heropend....dus deze reactie als ongelezen beschouwen

Geplaatst: (bewerkt)

Ik kreeg een mail van iemand van dit forum. Heel slecht Nederlands geschreven bericht en het bestand dat erbij dat was File.zip met daar in Party.pif... Foute boel dus :(

Bewerkt: door Timovich
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Sorry voor de bump:

--------------------------------------------------------------

Virus teistert Nederlandse MSN-gebruikers

Uitgegeven: 3 juni 2005 14:40

Laatst gewijzigd: 3 juni 2005 15:08

AMSTERDAM - De Russische ontwikkelaar en producent van antivirussoftware Kaspersky Labs heeft begin deze week een nieuw virus ontdekt die erg effectief blijkt te zijn in Nederland. Kaspersky spreekt inmiddels van een epidemie.

Het gaat om malware (malware is een verzamelnaam voor kwaadaardige programmatuur) welke zich voornamelijk via het MSN Messenger netwerk verspreidt, meestal als een link naar beach-pictures-packet.PIF. Deze malware, die door Kaspersky Lab als Backdoor.Win32.SdBot.gen gedetecteerd wordt, is een pakket met verschillende kwaadaardige bestanden.

Het hoofdbestanddeel is een IRCBot, een zogenoemde backdoor die commando's van een gebruiker op afstand via een IRC kanaal (chatkanaal) kan opvolgen. Bij de IRCBot zit een IM-Worm.Win32.Kelvir-variant welke berichten stuurt naar online contactpersonen van MSN Messenger. Dit is nu echter zo gedaan dat de kwaadwillende op afstand kan bepalen wat de worm zegt. Dit houdt in dat het aanzienlijk minder moeite kost om het bot netwerk in stand te houden en uit te breiden.

Het doel van deze malware lijkt het verdienen van geld te zijn. Er wordt namelijk AdWare op geïnfecteerde systemen geïnstalleerd, iets waar het brein achter deze operatie ongetwijfeld geld voor krijgt. Opvallend zijn Nederlandse verwijzingen in de Bot, dit samen met het feit dat deze malware voornamelijk in Nederland rond gaat kan er op duiden dat de persoon hierachter een Nederlander is.

Adware is een algemene term, gebruikt voor software die veelal ongevraagd reclame aan de internetter toont. Vaak gebeurt dit door middel van pop-ups.

Bron:Nu.nl

remove tool

----------------------------

Mischien hebben jullie er wat aan?

Geplaatst:

mooi, ben blijj dat het op tijd word aangegeven ik heb er nog geen last van maar ik denk dat het wel snel zal komen Thanx!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...