Timotees Geplaatst: 26 mei 2005 Rapport Geplaatst: 26 mei 2005 wat zijn nou precies lodds, want iedereen heeft het daarover, hoe werkt het? want wat moet ik nou precies daarvan doen voor GTI? Reageren
Jarno Geplaatst: 26 mei 2005 Rapport Geplaatst: 26 mei 2005 Als je boven de 3000 meter van een object asfstaat (meestal als je in de lucht bent) Dan zie je de lod inplaats van de originele lot models. Je maakt volgens mij 1 lod model van je hele lot. Daar doe je bijv. alleen een beetje de heuveltjes na. Maar aangezien het eiland zelf geen lods heeft. Lijkt hetmij ook niet zinnig om dat voor de lots te doen. Verder weet ik zelf ook niks van lods. Reageren
Wauzie Geplaatst: 26 mei 2005 Rapport Geplaatst: 26 mei 2005 Aanvulling op Jarno: Je maakt een LOD zo: Je neemt je orriginele object en verwijdert alle details, of beter zelfs, zet blokken over je object en delete de rest (als het object er vierkant is). Als je uiteindelijk een low-poly object hebt gemaakt (ongeveer 50 / 200 polygons) ga je het texturen met textuurtjes met een resolutie van 32x32 of 64x64 (deze resoluties zijn het best te gebruiken). Nu doe je hetzelfde als een gewone model: -Je importeert de 3ds in de z-modeler en je doet wat je moet doen (samensmelten, enz.) - Je exporteert je object als DFF en X file - Je maakt een TXD en comprimeert die (met TXD-workshop) - Je opent de Colmaker en vult alles in (de X-as als mirror). Je geeft het object dezelfde naam als het orrigineel, alleen de eerste 3 letters worden vervangen door LOD. Vink nu LOD object aan zodat er een LOD ontstaat Je zet het object nu met de moomapper in vc en zet de Draw Distance op 500 / 3000. *Tip: zet je LOD precies over je orriginele object (vink NORMAL + LOD mode aan) That's it. Reageren
Timotees Geplaatst: 26 mei 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 26 mei 2005 ok thanks, dus ik moet mijn orginele object in 3ds max versimplene en er bijv als mijn muur een beetje bruin is gewoon een bruine textuur overheengoien? Reageren
Wauzie Geplaatst: 26 mei 2005 Rapport Geplaatst: 26 mei 2005 Ik zou gewoon de oude muur-textuur verkleinen tot 64x64. Reageren
PatrickW Geplaatst: 26 mei 2005 Rapport Geplaatst: 26 mei 2005 Maar aangezien het eiland zelf geen lods heeft.Lijkt hetmij ook niet zinnig om dat voor de lots te doen. Die lods van de lege lots zijn er niet, omdat ze toch opnieuw moeten worden gemaakt als er iets wordt opgezet. Het is dus wel degelijk de bedoeling om bij ieder lot ook een LOD model te maken. Reageren
Timotees Geplaatst: 26 mei 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 26 mei 2005 Ik zou gewoon de oude muur-textuur verkleinen tot 64x64. oke dan doe ik dat, bedankt hé Reageren
Jarno Geplaatst: 27 mei 2005 Rapport Geplaatst: 27 mei 2005 Maar aangezien het eiland zelf geen lods heeft.Lijkt hetmij ook niet zinnig om dat voor de lots te doen. Die lods van de lege lots zijn er niet, omdat ze toch opnieuw moeten worden gemaakt als er iets wordt opgezet. Het is dus wel degelijk de bedoeling om bij ieder lot ook een LOD model te maken. Je hebt gelijk. Naja ik doe gewoon 1 helegrote groene blok iedereen blij Reageren
PatrickW Geplaatst: 27 mei 2005 Rapport Geplaatst: 27 mei 2005 Je hebt gelijk.Naja ik doe gewoon 1 helegrote groene blok iedereen blij Zolang de contouren er van een afstand (niet alleen vanuit de lucht, maar ook vanaf de grond ) maar ongeveer hetzelfde uitzien. De texturen voor je lod, kun je heel eenvoudig maken, door van een afstand screen-shots te maken van je normale model. Als LOD model kun je dan vaak volstaan met een simpele kubus, waar je het betreffende stukje van het screenshot ( verkleint naar 32x32 of 64x64) opplakt.. Reageren
Aad Geplaatst: 27 mei 2005 Rapport Geplaatst: 27 mei 2005 OK nog een dingetje over die lots je kunt niet zomaar over alle gebouwen.objecten kubissen gaan plaatsen als LOD objects als een gebouw een aparte vorm heb is het handig deze vorm te zien behouden voor het LOD object zodat je al van veraf de vorm goed kunt zien. B) Reageren
Goofy Geplaatst: 27 mei 2005 Rapport Geplaatst: 27 mei 2005 Mischien is het handig er een tutorial over te maken (weet niet of die er al is) en dan in the master tutorials list te zetten. Zodat anderen het ook makkelijk kunnen vinden. Reageren
Bradley H. Geplaatst: 27 mei 2005 Rapport Geplaatst: 27 mei 2005 mijn lodd vervalt niet, ik hoorde dat als je binnen de 300 meter bent dat je lodd dan vervalt en dan overgaat op de "echte" textures bij mij is dit een ander geval check screen. links lot, rechts wat het moest zijn. Reageren
Timotees Geplaatst: 27 mei 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 27 mei 2005 nog iets, ik heb gehoord dat bij mijn kavel al een coll zit, waar staat die? Reageren
PatrickW Geplaatst: 27 mei 2005 Rapport Geplaatst: 27 mei 2005 mijn lodd vervalt niet, ik hoorde dat als je binnen de 300 meter bent dat je lodd dan vervalt en dan overgaat op de "echte" texturesbij mij is dit een ander geval check screen. links lot, rechts wat het moest zijn. Bradley, Het LOD model hoort inderdaad te verdwijnen op het moment dat je dicht genoeg bij bent om het normale model te zien. Dit werkt echter alleen als je de naam van de LOD-model goed gezet hebt. De naam van het LOD-model moet exact hetzelfde zijn als je model, maar met de eerste drie tekens vervangen door LOD. Dus als je model "huisje.dff" heet, moet je LOD-model "LODsje.dff" heten. Als de naam niet klopt, blijft je lod model ook zichtbaar wanneer je dichtbij komt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.