RoL0 Geplaatst: 8 juli 2009 Rapport Geplaatst: 8 juli 2009 Hey! Ik wil het RAM van mijn computer updaten van 1GB naar 2GB, maar nou vraag ik me af of ik wel het goede type heb utgezocht: RAM dat ik op internet zag: http://www.azerty.nl/8-738-1173/kingston-v...?tab=tech_specs De bewuste computer: Zou het zo ook in Dual Channel kunnen draaien, of kan dat niet omdat het toch een iets ander type is? RoL0 Reageren
ikt Geplaatst: 8 juli 2009 Rapport Geplaatst: 8 juli 2009 Het zou moeten lukken. Kun ej ook acjter de timings komen? Reageren
RoL0 Geplaatst: 8 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 juli 2009 Het zou moeten lukken. Kun ej ook acjter de timings komen? Die van azerty bedoel je? Het enige dat ik zie staan is "Latentie CL4", verder heb ik echt geen idee. Timings van de computer staan dus in de screens maar ik neem aan dat je die wel had gezien Reageren
Limbolander Geplaatst: 8 juli 2009 Rapport Geplaatst: 8 juli 2009 Het gaat sowieso op de laagste snelheden draaien als je 2 verschillende modules erin doet, dus zoveel maakt het niet uit Reageren
RoL0 Geplaatst: 8 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 juli 2009 Het gaat sowieso op de laagste snelheden draaien als je 2 verschillende modules erin doet, dus zoveel maakt het niet uit Ja ok, maar als je te langzaam geheugen koopt vertraagt je systeem, en als je te snel geheugen koopt gooi je geld weg (als ze ook nog duurder zijn). Maar het is niet langzamer toch? Dan denk ik dat ik ze maar ga bestellen. Bedankt voor de extra info! RoL0 Reageren
Limbolander Geplaatst: 8 juli 2009 Rapport Geplaatst: 8 juli 2009 Het gaat sowieso op de laagste snelheden draaien als je 2 verschillende modules erin doet, dus zoveel maakt het niet uit Ja ok, maar als je te langzaam geheugen koopt vertraagt je systeem, en als je te snel geheugen koopt gooi je geld weg (als ze ook nog duurder zijn). Maar het is niet langzamer toch? Dan denk ik dat ik ze maar ga bestellen. Bedankt voor de extra info! RoL0 Als je geen overclocker bent maken die latency's geen zak uit, en zul je er dus geen verschil van merken. Reageren
wesley123 Geplaatst: 8 juli 2009 Rapport Geplaatst: 8 juli 2009 koop gewoon 1GB voor elk slot, laat dus ook de oude weg, koop dan DDR2-800, dan heb je ook geen problemen met lagere kloksnelheden en DDR2 kost toch geen zak meer... Reageren
Limbolander Geplaatst: 8 juli 2009 Rapport Geplaatst: 8 juli 2009 koop gewoon 1GB voor elk slot, laat dus ook de oude weg, koop dan DDR2-800, dan heb je ook geen problemen met lagere kloksnelheden en DDR2 kost toch geen zak meer... als z'n moederbord dat uberhaupt nog aan kan Reageren
RoL0 Geplaatst: 8 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 juli 2009 (bewerkt) koop gewoon 1GB voor elk slot, laat dus ook de oude weg, koop dan DDR2-800, dan heb je ook geen problemen met lagere kloksnelheden en DDR2 kost toch geen zak meer... als z'n moederbord dat uberhaupt nog aan kan Het is niet mn eigen computer dus ik wil er niet te veel aan klooien (zeker niet overclocken! [ohja, onmogelijk: merk pc ] ).. Maar het was eigenlijk gewoon de vraag of het werkt. Na (heel kort) zoeken op het internet vond ik dit: http://eu.msi.com/index.php?func=proddesc&...p;prod_no=1082# Daarin staat dus dit: Supports two unbuffered 240-pin DIMM of 1.8 Volt DDRII SDRAM Supports up to 2GB memory size. Supports DDRII 533/400 memory interface. Lijkt me dat er dus geen sneller RAM inzit.. Het is ook niet mijn eigen computer, en hij wordt ook alleen gebruikt voor internet+office+ af en toe een game als de Sims 3 op very very low. Dan maar gewoon die uit de beginpost kopen? (voor €16,- toch nog een kleine boost) RoL0 Bewerkt: 8 juli 2009 door RoL0 Reageren
wesley123 Geplaatst: 8 juli 2009 Rapport Geplaatst: 8 juli 2009 (bewerkt) dan kan je 2x1 of 2x2GB kopen. DDR2 266 is de max as ik dat zo zie Bewerkt: 8 juli 2009 door wesley123 Reageren
Sprunk Geplaatst: 8 juli 2009 Rapport Geplaatst: 8 juli 2009 Hier voor 11 euro: koopje. Het goede geheugen voor je PC. (DDR2 533) Reageren
RoL0 Geplaatst: 8 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 juli 2009 (bewerkt) Hier voor 11 euro: koopje. Het goede geheugen voor je PC. (DDR2 533) Thnx, maar met verzendkosten enzo is die van azerty toch net iets goedkoper. Qua kwaliteit maakt het niet veel uit toch? EDIT: Ik zie dezelfde als die van Sprunk ook bij azerty, alleen goedkoper (damn.. wat is alternate duur met bezorgen!) http://www.azerty.nl/producten/product_det...533mhz-cl4.html RoL0 Bewerkt: 9 juli 2009 door RoL0 Reageren
MegaPilot Geplaatst: 9 juli 2009 Rapport Geplaatst: 9 juli 2009 Voor een paar euro, djeezes, neem dan toch het geheugen dat het best bij je PC past.. Reageren
RoL0 Geplaatst: 9 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 juli 2009 Voor een paar euro, djeezes, neem dan toch het geheugen dat het best bij je PC past.. Oohh, past die beter dan? Dan neem ik die toch! Mij leken ze hetzelfde alleen een ander merk.. Reageren
Exoit Geplaatst: 9 juli 2009 Rapport Geplaatst: 9 juli 2009 Ja, die van sprunk past beter op jou computer. Ik zou het nemen voor een paar € extra XD Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.