Jump to content

Trojaans paard

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Beste forummers,

Zojuist steek ik mijn USB stick van 8GB een 'Dane-Elec' in mijn computer en norman komt meteen met het bericht dat er een trojaans paard is gevonden en dat dit in 'quarantie' is geplaatst. Als ik mijn USB stick weer in de computer stop vind hij weer allemaal trojaanse paarden.

Mijn vraag:

Hoe maak ik mijn USB virus vrij?

Is mijn computer nu veilig?

Alvast bedankt,

Bierbuikje

DSC00174.jpg

DSC00175.jpg

Bewerkt: door Bierbuikje
Geplaatst:

Je maakt je USB stick virus vrij door hem even te scannen met een virusscan. Vaak kun je rechts op de stick klikken bij ''Deze Computer'' en staat er ''scan met ....'' bij of iets in die richting.

Probeer dat eens. En je PC is nu niet meet 100% veilig, maar dat is hij nooit zolang hij met internet verbonden is. Aangezien een PC dagelijks duizenden aanvallen krijgt.

Dus het is zowiezo aan te raden om eens in de zoveel tijd eens een scan te draaien. Bijv. tijdens het eten, zodat je er ook geen last van hebt. Ik scan ook vaak tijdens het eten.

Groetjes GTA Master 1,

Geplaatst:

Bedankt voor de tips, ik ben nu mijn computer aan het scannen en hij heeft al 14 virussen gevonden waaronder die van mijn USB stick, ik hoop dat mijn computer er nu weer een tijdje tegenaan kan.

Geplaatst:

Mijn computer heeft nu net 360 infecties gevonden. o.O De virusscan is afgerond, maar ik vraag me af of dit wel goed is. Volgens mij heeft hij bestanden verwijdert waar windows op moet draaien. :S

Hij heeft ongeveer 340 bestanden uit C:\WINDOWS\TEMP verwijdert, maar dit is toch de map waar windows mede op draait? Ik vertrouw het niet of zit ik mij druk te maken om niets?

infectie.jpg

Geplaatst:

In de temp map worden tijdelijke bestanden opgeslagen die via hret internet ed gedownload worden bijvoorbeeld, deze map legen kan geen kwaad.

Geplaatst:

Alle scans zijn nu afgerond, hij heeft 360 bestanden gevonden op de PC en verwijdert.

Op mijn USB heb ik hem ook laten scannen en daar heeft hij mappen gevonden waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden. Het waren de mappen 'recycler' en 'RECYCLES'. Hij heeft daarin 2 trojaanse paarden gevonden en verwijdert, via de virusscan kon ik de mappen inkijken en alles wat erin stond heb ik verwijdert. Ik hoop dat alles nu goed gaat. :)

Geplaatst:

als jij hem NA de scan van je pc de usb hebt laten scannen ben je nu dus net zo hard weer geinfecteerd.

Het recycler virus word verspreidt dmv de autorun aplicatie vna windows, zodra je usb dus in de [pc zit word eht virus verspreid naar de pc en omgekeerd mocht de usb npog niet geinfecteerd zijn. Ik zal dus andere usb's, dvd's, etc. ook scannen aangezien hij daar nu dus wss ook op staan, als je vader die usb heeft gebruikt heeft hij het virus ook, iedereen die de besmette medium heeft gebruikt heeft het ook op zijn pc staan.

Geplaatst:

Ik heb de CD's die erin zaten en de USB weer gescanned en er zit niets op. Vannacht laat ik hem nog op de computer zelf draaien, ik hoop dat ik er dan vanaf ben.

Geplaatst:
Alle scans zijn nu afgerond, hij heeft 360 bestanden gevonden op de PC en verwijdert.

Op mijn USB heb ik hem ook laten scannen en daar heeft hij mappen gevonden waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden. Het waren de mappen 'recycler' en 'RECYCLES'. Hij heeft daarin 2 trojaanse paarden gevonden en verwijdert, via de virusscan kon ik de mappen inkijken en alles wat erin stond heb ik verwijdert. Ik hoop dat alles nu goed gaat. :)

Ik wil wedden dat ze er bij het heropstarten weer stonden, en dat norman ze weer zal vinden bij een scan.

Heb die resycler (bij mij was 't met een s geschreven, virusmakers kunnen echt geen Engels) ook gehad, en waarschijnlijk was het ook die die op je USB stond. Het is een virus dat zich direct kopiëert naar alle schijven op je pc, en als je er dus een USB hebt inzitten en deze in een andere pc stopt, is die ook direct besmet. Ik heb ze er na een paar keer safe mode opstarten en alles handmatig verwijderen afgekregen, maar makkelijk was 't niet.

Scan alleszins nog eens met malwarebytes anti malware, die vindt er waarschijnlijk nog veel meer die norman over het hoofd heeft gezien.

Geplaatst:

Er staan meer verborgen mappen op je PC dan je denkt. Zo zal in de verborgen mappen van je USB stick bestanden hebben gestaan die er oa voor zorgen dat het een plug and play usb stick is en dat het überhaupt word herkent als usbstick.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...