Jump to content

Game blijft hangen bij laden script


Recommended Posts

Geplaatst:

Hey!

Ik ben vandaag begonnen met SCM-scripting, en heb net met behulp van een tutorial mijn eerste script gemaakt. Probleem is echter dat mijn game blijft hangen (kan niets meer met PC) zodra het script laad. Dit is mijn script:

// put your create_thread commands here
create_thread @TESTING


:MAIN_LOOP
0001: wait $DEFAULT_WAIT_TIME ms
00BF: $TIME_HOURS = current_time_hours, $TIME_MINS = current_time_minutes
0002: jump @MAIN_LOOP 


// put your mods (threads) here
:TESTING
thread "TESTING"

0247: load_model #OMYST
0247: load_model #DESERT_EAGLE
038B: load_requested_models

:LOADS
00D6: if
8248:   not model #OMYST available
0248:   not model #DESERT_EAGLE available
004D: jump_if_false @SPAWNS
0001: wait 0 ms
0002: jump @LOADS

:SPAWNS
1@ = Actor.Create(CIVMALE, #OMYST, 2492.711182, -1656.681152, 13.365789)
01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 24 ammo 30000
01B2: give_actor 1@ weapon 24 ammo 300
01B9: set_actor $PLAYER_ACTOR armed_weapon_to 24
01B9: set_actor 1@ armed_weapon_to 24
05E2: AS_actor 1@ kill_actor $PLAYER_ACTOR
actor.WeaponAccuracy(1@) = 50
actor.Health(1@) = 500
0350: toggle_actor 1@ maintain_position_when_attacked 1
repeat
wait 0 ms
until actor.Dead(1@)

0394: play_music 1
01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASS' number 10000 time 5000 style 1
Player.Money($PLAYER_CHAR) += 25000

0249: release_model #OMYST 
0249: release_model #DESERT_EAGLE

end_thread

Wie weet wat de fout is?

Bvd :)

Geplaatst: (bewerkt)

:LOADS
00D6: if
8248:   not model #OMYST available
0248:   not model #DESERT_EAGLE available
004D: jump_if_false @SPAWNS
0001: wait 0 ms
0002: jump @LOADS

Ik geloof dat je de wait - boven de if moet zetten, want als je model niet beschikbaar is en hij jumpt terug naar :LOADS hangt ie. Sorry, dit kan ook :puh:

Bewerkt: door Beagle
Geplaatst: (bewerkt)

Dat heb ik toch? :?

Edit: Ik zie (denk ik) de fout al...

8248:   not model #OMYST available
0248:   not model #DESERT_EAGLE available

Ik geloof dat die tweede opcode ook 8248 moet zijn...

Edit again: YES! Dat was de fout! Beagle, bedankt voor het meedenken :)

Bewerkt: door David22
Geplaatst:

Dubbelpost :$. Maar ik heb een nieuwe fout... =[

Ik wil een eigen gxt table hebben, voor mijn eigen 'missies', dus heb ik in american.gxt de table 'DAVID22' aangemaakt, en daar de nodige entry's in. Nu wil ik met behulp van onderstaande code een entry uit de gxt halen, maar mijn game crashed bij het laden :N

054C: use_GXT_table 'DAVID22'
00BC: show_text_highpriority GXT 'GOTOCAR' time 3000 flag 1 
054C: use_GXT_table 'MAIN'

Zal wel een stomme fout zijn, maar ik zie 'm niet...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...