David22 Geplaatst: 10 juli 2009 Rapport Geplaatst: 10 juli 2009 Hey! Ik ben vandaag begonnen met SCM-scripting, en heb net met behulp van een tutorial mijn eerste script gemaakt. Probleem is echter dat mijn game blijft hangen (kan niets meer met PC) zodra het script laad. Dit is mijn script: // put your create_thread commands here create_thread @TESTING :MAIN_LOOP 0001: wait $DEFAULT_WAIT_TIME ms 00BF: $TIME_HOURS = current_time_hours, $TIME_MINS = current_time_minutes 0002: jump @MAIN_LOOP // put your mods (threads) here :TESTING thread "TESTING" 0247: load_model #OMYST 0247: load_model #DESERT_EAGLE 038B: load_requested_models :LOADS 00D6: if 8248: not model #OMYST available 0248: not model #DESERT_EAGLE available 004D: jump_if_false @SPAWNS 0001: wait 0 ms 0002: jump @LOADS :SPAWNS 1@ = Actor.Create(CIVMALE, #OMYST, 2492.711182, -1656.681152, 13.365789) 01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 24 ammo 30000 01B2: give_actor 1@ weapon 24 ammo 300 01B9: set_actor $PLAYER_ACTOR armed_weapon_to 24 01B9: set_actor 1@ armed_weapon_to 24 05E2: AS_actor 1@ kill_actor $PLAYER_ACTOR actor.WeaponAccuracy(1@) = 50 actor.Health(1@) = 500 0350: toggle_actor 1@ maintain_position_when_attacked 1 repeat wait 0 ms until actor.Dead(1@) 0394: play_music 1 01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASS' number 10000 time 5000 style 1 Player.Money($PLAYER_CHAR) += 25000 0249: release_model #OMYST 0249: release_model #DESERT_EAGLE end_thread Wie weet wat de fout is? Bvd Reageren
Beagle Geplaatst: 10 juli 2009 Rapport Geplaatst: 10 juli 2009 (bewerkt) :LOADS 00D6: if 8248: not model #OMYST available 0248: not model #DESERT_EAGLE available 004D: jump_if_false @SPAWNS 0001: wait 0 ms 0002: jump @LOADS Ik geloof dat je de wait - boven de if moet zetten, want als je model niet beschikbaar is en hij jumpt terug naar :LOADS hangt ie. Sorry, dit kan ook Bewerkt: 10 juli 2009 door Beagle Reageren
David22 Geplaatst: 10 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juli 2009 (bewerkt) Dat heb ik toch? Edit: Ik zie (denk ik) de fout al... 8248: not model #OMYST available 0248: not model #DESERT_EAGLE available Ik geloof dat die tweede opcode ook 8248 moet zijn... Edit again: YES! Dat was de fout! Beagle, bedankt voor het meedenken Bewerkt: 10 juli 2009 door David22 Reageren
David22 Geplaatst: 13 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 juli 2009 Dubbelpost :$. Maar ik heb een nieuwe fout... =[ Ik wil een eigen gxt table hebben, voor mijn eigen 'missies', dus heb ik in american.gxt de table 'DAVID22' aangemaakt, en daar de nodige entry's in. Nu wil ik met behulp van onderstaande code een entry uit de gxt halen, maar mijn game crashed bij het laden 054C: use_GXT_table 'DAVID22' 00BC: show_text_highpriority GXT 'GOTOCAR' time 3000 flag 1 054C: use_GXT_table 'MAIN' Zal wel een stomme fout zijn, maar ik zie 'm niet... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.