Jump to content

Computer probleem

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey iedereen.

Ik heb een probleem met mijn pc. Als ik hem aan doe valt hij meteen uit. Weet iemand hoe dat misschien komt? En weet iemand hoe je het op lost?

Geplaatst:

In de BIOS, maar het lijkt me niet dat de Pc binnen zo weinig tijd zo warm wordt dat hij uitvalt. Welke OS heb je? Want ik dank dat daar een virus of iets dergelijks in zit die de pc automatisch laat uitvallen.

Geplaatst:
In de BIOS, maar het lijkt me niet dat de Pc binnen zo weinig tijd zo warm wordt dat hij uitvalt. Welke OS heb je? Want ik dank dat daar een virus of iets dergelijks in zit die de pc automatisch laat uitvallen.

Of zijn hardeschijf is dood.

Geplaatst:

Ik heb windows xp. Maar ik heb de laatste tijd wel dingen gedownload. Dus een virus zou wel kunnen. Ik zal mijn neef eens vragen of hij hem op nieuw kan installeren.

Geplaatst:

Start je pc is op en druk continu op F8, je kunt dan kiezen tussen Windows normaal opstarten etc, kies dan voor laatste bekende juiste configuratie, mocht dit niet werken start dan op met de optie Automatisch opnieuw opstarten na systeemfout uitschakelen.

Als je een blue screen krijgt, maak hier een foto van (zorg er voor dat je de fout code's kunt lezen, deze staan bovenaan en onderaan) en post deze, daar kun je vaak uithalen waar je moet zoeken naar het probleem.

Geplaatst: (bewerkt)

Dan reset je computer niet, dan geeft hij aan dat er geen Boot device is gevonden of een S.M.A.R.T error van de harde schijf. Maar uitvallen zou dan niet mogen gebeuren.

Bewerkt: door KillerZero86
Geplaatst:

Dan reset je computer niet dan geeft hij aan dat er geen Boot device is gevonden of een S.M.A.R.T error van de harde schijf. Maar uitvallen zou dan niet mogen gebeuren.

Je hebt gelijk dat als de harde schijf kapot is deze niet meer kan worden gevonden door de BIOS, maar als de harde schijf aan het kapot gaan is, zal de BIOS vaak niks melden, ook zal S.M.A.R.T het niet door hoeven te hebben, maar zal de gebruiker het wel merken, er verdwijnen bestanden en het fout logboek van Windows staat vol met DISK ERROR, Windows is vaak ook sloom en de harde schijf is continu bezig.

Geplaatst:

Dan gaat je computer toch helemaal niet aan? Ik zou eens beginnen met een Linux Live CD te downloaden en daarmee te booten. Als hij die keurig opstart weet je dat de fout in Windows zit.

Geplaatst:

hoe oud is de pc , vaak kan dan dat de voedings op is , of pc vol met stof dat het overhit zich zelf steeds uitgooit

, krijgt het genoeg cooling , zelfde problem overhit , valt het uit met een zwart scherm voeding te laag aan spanning voeding dat te oud word of vol stof enzzz

Geplaatst: (bewerkt)

Dan reset je computer niet, dan geeft hij aan dat er geen Boot device is gevonden of een S.M.A.R.T error van de harde schijf. Maar uitvallen zou dan niet mogen gebeuren.

Waarom gebeurd bij mij met mijn gare hdd dan een super mooie bluescreen?

Hij word wel gedetecteerd, maar me hardeschijf slaat niks of weinig meer op.

En wat Arrie zegt, ;) .

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst:

En wat Arrie zegt, ;) .

Heel makkelijk om achter te komen dus, ontkoppel je harde schijf, zet er eventueel een andere op als je die hebt en probeer het dan nog eens.

Geplaatst:

En wat Arrie zegt, ;) .

Heel makkelijk om achter te komen dus, ontkoppel je harde schijf, zet er eventueel een andere op als je die hebt en probeer het dan nog eens.

Ja, maar dat is het hem juist, ik heb geen IDE schijven meer, en dat mobo ondersteunt geen S-Ata.

Maar het is wel een hardeschijf van meer dan 10 jaar oud ofzo, :bonk:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...